refresh کردن مرورگر (Browser Refresh) در Visual Studio

شنبه 5 تیر 1395

در این مقاله نحوه ی اجرای برنامه در چندین مرورگر مختلف به صورت همزمان را یاد می گیریم . این ویژگی برای طراحی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

refresh  کردن مرورگر (Browser Refresh) در Visual Studio

کار با مرورگر های مختلف (چندین مرورگر ) برای  طراحی UI یک ویژگی بسیار متداول به شمار می رود. در طول فرآیند طراحی ، ما تغییرات مورد نظرمان را در mark-up/css انجام می دهیم و سپس هر مرورگر راrefresh می کنیم تا ببینیم تغییرات چگونه اعمال شده اند.

از Visual Studio 2013 به بعد یک ویژگی جدید به این برنامه اضافه شده است که به ما اجازه می دهد تا مرورگری که به برنامه امان متصل است را refresh کنیم. این کار "Browser Link" نامیده می شود. بیایید این ویژگی را با هم بررسی کنیم.

برنامه ی Visual Studio را باز کنید و یک پروژه ی جدید از نوع Web باز کنید. محتویات پیش فرضی که در Index View وجود دارد را حذف کنید و داده های زیر را در آن اضافه کنید (این داده ها جهت نمونه وارد شده اند.)

به قسمت بالای نوار ابزار بروید و Browser Link را انتخاب کنید ،که به شکل یک آیکون فلش خمیده است. مطمئن شوید که گزینه ی Enable Browser Link در حالت انتخاب قرار دارد. این گزینه برای عملکردهای بعدی برنامه ضروری است .

برای این که برنامه اتان بتواند در چندین مرورگر باز شود ، به نوار ابزار می رویم و گزینه ی  IIS Express => Browse With را انتخاب می کنیم.  با انتخاب این گزینه تنظیمات مربوط به برنامه برای شما باز می شود.

مرورگری که می خواهید برنامه در آن اجرا شود را انتخاب کنید و سپس دکمه ی Browse را بزنید.

با این کار برنامه در چندین مرورگر برای شما اجرا خواهد شد .

 

وقتی بر روی این آیکون قرار بگیرید، مرورگری را که در لحظه به برنامه متصل است را به شما نشان می دهد. حالا بیایید چند خط HTML اضافه کنیم و دکمه ی Browser link را بزنیم . همه ی مرورگر های متصل به روز رسانی خواهد شد. نیازی نیست که هر مرورگر به تنهایی به روز رسانی شود.

 

باید توضیح بدهیم که برای ایجاد این قابلیت از تکنولوژی SignalR استفاده شده است. در اینجا برنامه ی Visual Studio به عنوان یک سرور SignalR کار می کند و مرورگر به عنوان یک کاربر ایفای نقش می کند.

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید