کتاب آشنایی با تکنولوژی Linq

یکشنبه 2 خرداد 1395

در این کتاب شما با تکنولوژی Linq و همچنین با بررسی بخش ارتباط با پایگاه داده آشنا می شوید.LINQ مختصر عبارت Language Integrated Query که یک زبان انعطاف پذیر برای پرس و جو می باشد این تکنولوژی در سال 2005 معرفی شد و در نسخه .NetFreamwork3.5 به کار برده شد.

کتاب آشنایی با تکنولوژی Linq

LINQ مختصر عبارت Language Integrated Query که یک زبان انعطاف پذیر برای پرس و جو می باشد این تکنولوژی در سال 2005 معرفی شد و در نسخه .NetFreamwork3.5 به کار برده شد در واقع این زبان برای تقاضا از هرگونه مجموعه داده( بانک اطلاعاتی ، آرایه ها، Xml و...) می باشد و ترکیب نحوی آن بسیار شبیه هدف اصلی خلق LINQ ارائه یک زبان یکتا جهت تقاضا ، برنامه ریزی و فیلتر کردن اطلاعات ذخیره شده در اشیاء مختلف اعم از پایگاه داده ، اشیاء آرایه ها و از همه مهم تر XML است، این زبان قابلیت Debug شدن به صورت Runtime را داراست و بسیار قابل انعطاف است.

به وسیله Linq می توان بر روی مجموعه ای پرس و جو انجام داد و یا عناصر مجموعه ای را مدیریت کرد. خصوصیت کلیدی لینک این است که این زبان با زبان های برنامه نویسی دیگر ادغام شده است و در انواع زبان های برنامه نویسی دارای یک ساختار مشخص و ثابت است بنابراین این ویژگی کلیدی به برنامه نویسان این امکان را می دهد که بتوانند در چندین زبان برنامه نویسی به راحتی از این تکنولوژی استفاده کنند.

ادامه این توضیحات کتاب را میتوانید از قسمت ضمیمه دانلود کنید .

آموزش سی شارپ

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان
  • C#.net
  • 2k بازدید
  • 10 تشکر

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید