۴ ایده عالی برای طرح ریزی صفحه اول در طراحی سایت

یکشنبه 26 اردیبهشت 1395

زمانی که شرکت شما خدمات و کالاهای متوعی را ارائه می‌کند , پیام شما به مشتریان اهمیت خاصی با خود می‌یابد.داشتن پیامی متمرکز و روشن درباره کسب و کارتان نه تنها آگاهی کاربران از نحوه فعالیت و کارهایی که می‌توانید برای آن‌ها انجام دهید را افزایش می‌دهد , بلکه کنجکاویشان را برای کندوکاش بیشتر در مورد شما بیشتر می‌کند.

۴ ایده عالی برای طرح ریزی صفحه اول در طراحی سایت

 
homepage appearance importance
 

مطالب منتشر شده در طراحی سایت به عنوان خیر مقدم و خوشامد گویی به کاربران فعلی و یا بازدیدکنندگانی که ممکن است در ادامه به کاربر ثابت شما تبدیل شوند, به شمار می‌روند.
می بایست به آن‌ها به عنوانی میز کار و فرصتی برای معرفی خود به بهترین وجه به کسانی که حتی خود شما و تجارت و کسب‌وکارتان را از نزدیک ندیده‌اند نگاه کرده تا از این راه بازدیدکنندگان را به کاربران همیشگی خود تبدیل کنید.

اهمیت صفحه اول طراحی سایت

زمانی که شرکت شما خدمات و کالاهای متوعی را ارائه می‌کند , پیام شما به مشتریان اهمیت خاصی با خود می‌یابد.داشتن پیامی متمرکز و روشن درباره کسب و کارتان نه تنها آگاهی کاربران از نحوه فعالیت و کارهایی که می‌توانید برای آن‌ها انجام دهید را افزایش می‌دهد , بلکه کنجکاویشان را برای کندوکاش بیشتر در مورد شما بیشتر می‌کند.

homepage appearance importance
اگر بهترین محصول و با کیفیت‌ترین سرویس به درستی تشریخ نگردد , سرویس مشابه کم‌کیفیت تر که بر روی این موضوع تمرکز خاصی کرده بازار را خواهد ربود.در ادامه به بررسی نحوه جذب مخاطب در بدو ورود به وب‌سایت ,و محتوا گذاری مناسب در صفحه اول به این منظور خواهیم پرداخت.
بررسی طراحی سایت با جوملا

مطالب را مناسب نیاز کاربران نگارش کنید

محتوای صفحه اول بدون شک باید بر روی مشتریان متمرکز شده باشد , بدین معنی که راهکارهای شما برای رفع نیازهایشان را به شرح بکشد.بسیاری از شرکت ها از این موضوع غافل بوده و صفحه نخست وب‌سایتشان را پر از خودستایی و نحوه پیروزی در کسب و کارشان می‌کنند.البته کاربران به سابقه کاری شما اهمیت فراوانی دادهو آن را ملاک برتری شما بر دیگر رقبا می دانند , اما این موضوع نباید مستقیما در صفحه اول به بحث کشیده شود.کاربرد صفحه ثابت درباره ما تشریح چنین مواردی است.

homepage appearance importance
کاربران ترجیح می دهند تا در صفحه اول پیشنهادهای شما برای رفع نیازهایشان را جستجو کنند.به صفحه اول وب‌سایت از دید یک کاربر نگاه کنید , در این حالت به نحوه موفقیت کاری طرف مقابل اهمیتی در ابتدا قائل نشده و به دنبال رفع نیازهای خود خواهید بود.
مطمئن شوید که جواب سوالات زیر را خواهید داد:

داخل وب سایت چه‌چیزی برای من وجود دارد؟

شرکت چه راهکارهایی در راستای بهبود کیفیت و آسانتر کردن زندگی من ارائه می‌کند؟

چگونه می توانم در فعالیت‌ها شرکت یا کالاها را خرید کرده و سرویس‌ها را سفارش دهم؟

زمانی به اهمیت موارد یاد شده پی خواهید برد که بدانید وب سایت شعبه ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته شما است و قرار است تا زمان حضور یا عدم حضور شما پاسخ سوالات احتمالی کاربران را بدهد.

مختصر و مفید و متمرکز باشید

توجه داشته باشید که برای جلب نظر کاربر و علاقمند کردن وی به دانستن بیشتر , زمانی کمتر از ۵ یا ۶ ثانیه در اختیار دارید.از این رو محتوای شما نیاز دارد تا لپ کلام را در ابتدا به کاربر منتقل کند.خود را مجددا به‌جای یک کاربر عادی بگذارید.زمانی که در جستجو موضوعی هستید معمولا زمان زیادی را بر روی آن داخل هر وب‌سایت صرف نمی کنید , چون تعداد وب‌سایت‌های موجود در هر زمینه‌ای زیاد بوده و شما به دنبال بهترین میان آن‌ها هستید.

سعی نکنید تا تمامی داستان نحوه تشکیل شرکت خود را در صفحه اول جای دهید چون هرچند این موضوع و شرح سختی های راه برای شما مهم است , اما کاربر تا پیش از آنکه در مورد خطی مشی وب‌سایت شما چیزی نداند اهمیت خاصی برای چنین مواردی قائل نیست.در عوض قسمت درباره ما که کم کم به قسمتی جدا‌نشدنی از تمامی وب‌سایت‌ها تبدیل می‌شود کاملا با این هدف ایجاد می‌گردد.

homepage appearance importance

بر روی بهترین کالاها و سرویس‌هایی که در چنته دارید تمرکز کنید و دادن اطلاعات بیشتر را حتی منوط به تماس تلفنی کنید.اگر کاربر را کنجکاو کرده باشید وی حتما برای دانستن بیشتر تماس خواهد گرفت و از این به بعد جذب یا دفع وی به قدرت یا ضعف شما بستگی خواهد داشت.

کلمات کلیدی همیشه کلید گشودن در نیستند

بخاطر داشته باشید که محتوایی مملو از کلمات کلیدی قرار نیست که دیگران را به معامله کردن با شما و ورود به تجارتتان متقاعد کند.نوشتن محتوایی قابل فهم و مرتب که در مواقع لزوم موارد را به صورت لیست وار اعلام می دارد عملکردی بهترین نسبت به محتوایی که گوشه گوشه آن از کپی مطلبی پر شده خواهد داشت.به‌کار بردن زیاد کلمات کلیدی نه‌تنها سبب جلب توجه کاربر نمی شود , بلکه وی را به گفتن این مطلب وادار می‌کند که
” می دانم!
باز هم می‌دانم , پیشتر گفته بودی؟
دوباره؟چقدر می‌خواهی تکرار کنی؟ ”

کلمات و عناوینی تازه برای هر قسمت مطلب خود داشته باشید و محتوا را همواره تازه و سرحال نگه دارید.فراموش نکنید که قسمت‌های مهم اعم از محصولات ویژه و برنامه‌های پیش رو را های لایت کنید.
آموزش ساخت و مدیریت منو در جوملا

کاربران را به دیدن سایر مطالب وب‌سایت وسوسه کنید

از طریق صفحه خانه کاربران را به دیدن مطالب سایر قسمت‌های وب‌سایت تشویق کنید.بدین منظور سه قسمت اصلی که فکر می‌کنید کاربران بیشتر بدان علاقه نشان خواهند داد را انتخاب کرده و در صفحه خانه بر روی آن تمرکز ویژه‌ای کنید.
محصولات و یا سرویس‌های ویژه یا اصطلاحا طلایی خود را برجسته کرده و در بلاگی که احتمالا برای وب‌سایت خود در نظر گرفته‌اید به آن پر و بال بدهید.

همانطور که در مورد آن بحث کردیم صفحه اول وب سایت شما از آنجائیکه که اولین نما را به بازدیدکننده می‌دهد مهم است , اما برای اینکه کاربران را به آمدن به وب سایت آن‌هم به دفعات مجاب کنیم نیازمند یکپارچه سازی تمامی صفحات وب سایت و رنگ‌‌و‌لعاب دادن به آن‌ها هستیم.
اگرچه صفحه نخست در حکم قلب وب‌سایت به شمار می رود , اما اگر سایر قسمت ها به خوبی عمل نکنند تاثیر قسمت اصلی نیز از بین خواهد رفت.

کاربران با نیازهای زیادی در زندگی روزمره خود مواجه‌ بوده و دوست دارند بدانند شما چه چیزی برای رفع نیازهایشان در چنته دارید , از این رو صفحه اول که اول رویارویی با شعبه آنلاین شما است باید واضح ,ساده , مشخص و جذاب باشد تا بازدید کنندگان را در بدو ورود به کاربران همیشگی تبدیل کند.

saharrahin

نویسنده 2 مقاله در برنامه نویسان
  • HTML
  • 1k بازدید
  • 2 تشکر

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید