کتاب الکترونیکی RSS چیست؟

چهارشنبه 5 خرداد 1395

RSS مخفف عبارت (Really Simple Syndication) یا به ‌قولی (Rich Site Summary) است. RSS نوعی از اسناد XML است که برای به اشتراک گذاشتن یا استفاده از عنوان‌های خبرهای جدید یا تیترهای یک سایت طراحی شده‌است.

کتاب الکترونیکی RSS چیست؟

امروزه با توجه به استفاده روز افزون از اینترنت و همچنین افزایش تعداد پایگاههای اطلاع رسانی که ارائه دهنده اخبار ، اطلاعات تخصصی و ... می باشد، نیاز به اشتراک گذاشتن اطلاعات بیش از پیش احساس می گردد. اما به اشتراک گذاشتن اطلاعات ، بدون داشتن بستر فنی واحد و در عین حال استانداردی یکسان قابل انجام نخواهد بود. یکی از معمول ترین راههای استفاده مشترک از اطلاعات ، قالب RSS می باشد که خود امروزه به عنوان یک استاندارد معرفی می گردد. برای پیاده سازی RSS از زبان XML استفاده می شود که هم بوسیله بسیاری از زبان های برنامه سازی پشتیبانی می گردد و هم سکوهای مختلف Platform برداشت یکسانی از آن دارند.

RSS مخفف عبارت (Really Simple Syndication) یا به ‌قولی (Rich Site Summary) است. RSS نوعی از اسناد XML است که برای به اشتراک گذاشتن یا استفاده از عنوان‌های خبرهای جدید یا تیترهای یک سایت طراحی شده‌است. اولین بار شرکت Netscape از RSS برای کم کردن ترافیک سایت و نشان دادن خلاصه خبرهای جدید استفاده کرد و پس از مدتی استفاده از آن عمومی شد. در این EBook شما با RSS آشنا شده و نحوه نوشتن و به کار گیری آن را در ASP.NETفرا می گیرید.

 

ادامه این توضیحات کتاب را میتوانید از قسمت ضمیمه دانلود کنید .

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید