مراحل طراحی سایت فروشگاه اینترنتی

چهارشنبه 12 خرداد 1395

اگر تصمیم به راه اندازی فروشگاه اینترنتی را دارید بهتر است قبل از این کار این مقاله را به طور کامل مطالعه نمایید. در این بخش با مراحل و بهترین شیوه راه اندازی فروشگاه اینترنتی قدم به قدم آشنا می‌شویم.

مراحل طراحی سایت فروشگاه اینترنتی

اگر تصمیم به راه اندازی فروشگاه اینترنتی را دارید بهتر است قبل از این کار این مقاله را به طور کامل مطالعه نمایید. در این بخش با مراحل و بهترین شیوه راه اندازی فروشگاه اینترنتی قدم به قدم آشنا می‌شویم.

ثبت دامنه مناسب

ثبت دامین مناسب مهمترین و اولین گام برای داشتن یک فروشگاه اینترنتی موفق می‌باشد. در انتخاب دامنه به مواردی مانند: کوتاه بودن، در حافظه ماندن، معنی داشتن و سادگی بسیار دقت فرمایید زیرا در آینده دامنه شما تبدیل به نام تجاری و برند شما می‌شود.

هاستینگ مناسب

هاست فروشگاه اینترنتی را باید متناسب با تعداد بازدید کنندگان انتخاب نمایید. مقداری آینده نگر باشید و هاستی را انتخاب نمایید که در آینده با مشکل مواجه نشوید.

انتخاب شرکت طراحی سایت

یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین ارکانت موفقیت یک فروشگاه اینترنتی انتخاب یک شرکت طراحی سایت مناسب است. برای شما یک مثال ساده می‌زنم شما تصور کنید یک فروشگاه واقعی دارید و در در فروشگاه اولین چیزی که مشتری را جذب کرده و آن را به درون فروشگاه می‌کشاند یک ویترین زیبا است در فروشگاه اینترنتی هم به همین شکل است داشتن سایت زیبا مانند همان ویترین زیبا است و باعث می‌شود کاربر جذب سایت شما شود. تجربه شخصی بنده نشان داده فروشگاه اینترنتی را با ظاهری ساده و بیشتر رنگ روشن طراحی نمایید تا توجه کاربر بیشتر بر روی اجناس شما باشد و هیچ‌گاه از رنگ‌های زننده و آزار دهنده برای چشم استفاده نکنید زیرا یک کاربر برای انتخاب اجناس مورد نظر خود زمان زیادی را در فروشگاه شما می‌ماند و رنگ آزار دهنده می‌تواند موجب ترک سایت شما توسط کاربران شود. در فروشگاه اینترنتی همیشه به اصل سادگی و کارآمدی دقت فرمایید، یک پروسه خرید آسان بسیار در موفقیت مهم است.

ورود اطلاعات و محصولات

ابن مرحله تیز بسیار مهم آیت بخصوص تصاویر و مشخصات اجناس در انتخاب تصاویر بسیار دقت فرمایید، همیشه تصاویری با کیفیت و از تمامی زوایای اجناس خود در سایت قرار دهید تا کاربر به راحتی محصول مورد نظر را بررسی نمایید (پیشنهاد من استفاده از تصاویر 360 درجه است). توضیحات و مشخصات را تا جایی که می‌توانید کامل و ساده وارد نمایید تا کاربر به راحتی بتواند محصولات را مقایسه و بررسی نمایید.

سئو

سئو مهم‌ترین عامل موفقیت یک فروشگاه آنلاین است و بسیار باید به آن دقت کرد، سئو خود به تنهایی به اندازه تمامی مراحل قبل مهم می‌باشد زیرا با داشتن انجام تمامی مراحل قبل در صورتی که در نتایج جستجو جایگاه مناسبی نداشته باشید نمی‌توانید به نتیجه دلخواه خود برسید پس به این نکته بسیار دقت فرمایید.

amin.jm63

نویسنده 7 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید