سرعت سرور کابوس هر طراح سایت

چهارشنبه 12 خرداد 1395

در این بخش می خواهیم بگوییم چرا سرعت سرور در موفقیت وب سایت شما بسیار مهم است. امروزه به دلیل وجود سایت های بسیار زیاد عملکرد سایت در جذب کاربر بسیار مهم است.

سرعت سرور کابوس هر طراح سایت

در این بخش می خواهیم بگوییم چرا سرعت سرور در موفقیت وب سایت شما بسیار مهم است. امروزه به دلیل وجود سایت های بسیار زیاد عملکرد سایت در جذب کاربر بسیار مهم است. بارگذاری آهسته سایت موجب می شود کاربر خسته شده و به راحتی سایت را ترک کرده و به دلیل ذهنیت منفی به وجود آمده دیگر به سایت شما باز نگردد. در نتیجه سرعت بارگذاری یا همان لودینگ سایت یکی فاکتور حیاتی در تعیین عملکرد سایت و در نتیجه کسب و کار می‌باشد.

پاسخگویی سرور و سرعت سایت

در ابتدا باید بدانیم زمان پاسخگویی سرورچیست؟ به زمان صرف شده توسط سرور که درخواست بازدید کننده را پاسخ می‌دهد زمان پاسخگویی سرور می گویند. دلایل بسیاری دیگر در سرعت سایت موثر است ولی سرور با پاسخگویی کند می‌تواند یکی از مهمترین دلایل کندی سایت باشد. در واقع هرچقدرهم سطح برنامه‌نویسی و طراحی سایت شما بالا باشد برای عملکرد خوب وبسایت سرعت سرور بسیار مهم است .

بارگذاری آهسته سایت و کسب و کار

بسیاری از تحقیقات نشان داده حداکثر زمان انتظار بازدید کننده برای لود سایت تنها در حدود دو ثانیه است. وبسایتی با داشتن زمان بارگذاری بیشتر یک حس منفی برای بازدیدکننده ایجاد می‌کند، این امر نه تنها باعث از دست دادن فروش می‌شود بلکه بازدیدکننده برای همیشه سایت شما را ترک خواهد کرد. بیشتر موتورهای جستجوگر زمان بارگذاری وبسایت را از عوامل بسیارمهم برای سئو و تعیین رتبه سایت در نظر می‌گیرند، بنابراین وبسایت با بارگذاری کند دارای رتبه پایین‌تری در موتورهای جستجو هستند. ( البته استثنا هم وجود دارد)

عوامل موثر بر زمان پاسخگویی سرور

عوامل بسیاری بر زمان پاسخگویی سرور تأثیر می‌گذارند، وب سرور یک ماشین پیچیده‌ با برنامه‌های فراوان و قطعات سخت‌افزاری زیاد می‌باشد. نقص در کار هر یک از این قطعات به راحتی بر روی زمان پاسخگویی آن تأثیر می گذارد. عوامل خارجی نیز مانند قطع برق، حملات داس، درخواست overload، محدودیت پهنای باند و ... می‌تواند در کند شدن زمان پاسخگویی سرور تأثیر بگذارد. پس اگرتصمیم به داشتن وب سایتی موفق دارید سروری را انتخاب نمایید که از سرعت بالایی برخوردار باشد.

amin.jm63

نویسنده 7 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید