افزونه farsiInput جهت ورودی فقط فارسی در صفحات وب

شنبه 28 اردیبهشت 1392

افزونه farsiInput جهت ورودی فقط فارسی در صفحات وب <br/> گاهی از اوقات نیاز است کاربر در یک جعبه متنی، فقط متن فارسی وارد کند؛ حتی اگر صفحه کلید او فارسی نباشد و یا بنابر درخواست او، جهت بالا رفتن سرعت ورود اطلاعات یک چنین قابلیتی نیاز می‌شود.

گاهی از اوقات نیاز است کاربر در یک جعبه متنی، فقط متن فارسی وارد کند؛ حتی اگر صفحه کلید او فارسی نباشد و یا بنابر درخواست او، جهت بالا رفتن سرعت ورود اطلاعات یک چنین قابلیتی نیاز می‌شود. چندین سال قبل farsitype.js اینکار را انجام می‌داد. این اسکریپت با مرورگرهای جدید سازگار نیست و برای نمونه initKeyEvent آن در نگارش‌های قدیمی فایرفاکس کار می‌کرد، در کروم هیچ وقت پشتیبانی نشد (به نام initKeyboardEvent موجوداست؛ اما برای جایگزین کردن حروف عمل نمی‌کند) و مدتی است که فایرفاکس هم به دلایل امنیتی آن‌را غیرفعال کرده است. 
به همین جهت افزونه farsiInput، که کدهای آن‌را در ادامه مشاهده می‌کنید، تهیه گردید. این افزونه تا این تاریخ با IE، فایرفاکس، کروم و اپرا سازگار است و توسط آن کاربر بدون نیاز به داشتن یک صفحه کلید فارسی می‌تواند فارسی تایپ کند. برای سوئیچ به حالت انگلیسی، دکمه Scroll lock باید روشن شود و این مورد توسط پارامتر changeLanguageKey قابل تغییر است.

مثالی از نحوه بکارگیری آن:

فایل های ضمیمه

ایمان مدائنی

نویسنده 1299 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید