بهترین پایگاه داده های NoSQL 2016

دوشنبه 15 شهریور 1395

در این مقاله ما بهترین و معروف ترین پایگاه داده های NoSQL را مورد بررسی قرار میدهیم . پایگاه داده های NoSQL در مقایسه با پایگاه داده های SQL ، سریع تر هستند .امروزه پایگاه داده های NoSQL به عنوان عضو جداناپذیر در برنامه های بلادرنگ web ، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بهترین پایگاه داده های NoSQL 2016

پایگاه داده NoSQL چیست ؟

پایگاه داده NoSQL ( که به عنوان "Not Only SQL"  نیز شناخته می شوند) سیستم های پایگاه داده غیر ارتباطی برای ذخیره‌سازی و بازیابی اطلاعات است . امروزه پایگاه داده های NoSQL به عنوان عضو جداناپذیر در برنامه های بلادرنگ web ، مورد استفاده قرار می‌گیرند . پایگاه داده های NoSQL  نیز می تواند به عنوان پایگاه داده های بزرگ داده و  پایگاه داده ابر باشد . پایگاه داده های NoSQL در مقایسه با پایگاه داده های SQL ، سریع تر هستند ، در نتیجه از پایگاه داده های  NoSQL در برنامه های Big Data استفاده می شود . قبل از استفاده از پایگاه داده NoSQl خاص ، باید ابتدا بر اساس اینکه هر پایگاه داده NoSQL  چه ویژگی هایی دارد آنها را مقایسه کرد . حال ، در این مقاله ما بهترین و معروف ترین پایگاه داده های NoSQL را مورد بررسی قرار میدهیم . 

انواع پایگاه داده NoSQL :

• Document Databases  : این پایگاه داده ، هر کلید را برابر با یک ساختار داده پیچیده به نام document قرار می‌دهد . documentها میتوانند شامل جفت key-arrayها یا جفت key-valueها یا حتی documentهای تو در تو باشند . 

• Key-value stores : هر item تنها تحت عنوان یک جفت key-value ذخیره می‌شود . انبارهای key-value  ساده ترین نوع در بین پایگاه داده های NoSQL هستند .

• Wide-column stores : این نوع از پایگاه داده برای query زدن روی مجموعه های بزرگ از داده ها ، سازماندهی شده است . و به جای سطرها ، انها در ستونهای داده ذخیره می‌شوند . 

• Graph stores : این اطلاعاتی در مورد graph , network و ارتباطات اجتماعی را ذخیره سازی میکند . 


بهترین پایگاه‌داده های NoSQL 2016 :

CouchDB .a 

MongoDB .b

Cassandra .c

Redis .d

HBase .e


1. CouchDB :




CouchDB d یک پایگاه داده Open Source ، NoSQL است که برای ذخیره‌سازی اطلاعات از JSON استفاده می‌کند و از Javascript به عنوان زبان کوئری استفاده میکند . CouchDB برای جلوگیری از انسداد فایلهای پایگاه‌داده، یک سیستم کنترل چند نسخه ای اعمال می‌کند. آن Erlang است،که مورد تایید و تصدیق Apache میباشد.در سال 2016 این پایگاه داده از نظر محبوبیت در بین پایگاه داده های NoSQL دارای جایگاه نخست شده است .

2. MongoDB : 



MongoDB معروفترین پایگاه داده ، در بین پایگاه داده های NoSQL است . یک پایگاه داده Open-Source ، که Document-Oriented است . MongoDB یک پایگاه داده مقیاس پذیر و قابل دسترس است . در ++c است .
MongoDB میتواند همانند File System مورد استفاده قرار بگیرد . در MongoDB ، برای زبان کوئری میتوان از Javascript استفاده کرد . 


3. Cassandra :



Cassandra  ، یک سیستم انبار‌داری داده های توزیع شده برای مدیریت مقدار زیادی  داده های ساخت یافته میباشد . در کل ، این داده ها در سرتاسر بسیاری از سرورها گسترش یافته اند . Cassandra بیشترین انعطاف‌پذیری را برای توزیع داده به شما می‌دهد . همچنین شما می‌توانید ظرفیت نگهدارنده داده ی خود را به راحتی وارد کنید . همانطور که همه گره ها در یک خوشه هستند ، هیچ تنظیمات پیچیده برای مقابله با آن وجود ندارد . Cassandra در java نوشته شده است ، با Apache Hadoop از MapReduce پشتیبانی میکند .
(​Cassandra Query Languge (CQL  یک زبان شبیه SQL است که برای ارتباط با پایگاه داده Cassandra مورد استفاده قرار میگیرد . 


4. Redis : 




Redis  یک انبار key-value است . علاوه بر این ، معروف ترین انبار key-store است . Redis برای C++, PHP, Ruby, Python, Perl, Scala پشتیبانی می شود . Redis با زبان C نوشته شده است . علاوه بر آن توسط BSD پشتیبانی می‌شود .

5. HBase :



HBase  یک پایگاه داده توزیع شده و غیر رابطه ای است که برای جداول بزرگ توسط Google طراحی شده است . یکی از اهداف اصلی HBase میزبانی از میلیارد ها سطر در میلیون ها ستون است .  شما در هر زمانی قادر به اضافه کردن سرور بای افزایش ظرفیت هستید . HBase با java8 نوشته شده است . مورد تایید و تصدیق Apache است . HBase  همراه ساده برای استفاده از Java API  برای دسترسی مشتریان است . 


 آموزش mongodb

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید