12 وب سایت رایگان برای یادگیری برنامه نویسی

دوشنبه 10 آبان 1395

زمانی بود که برنامه نویسی فقط متعلق به افراد خاص و قشر محدودی از افراد میشد . این مورد امروزه مشاهده نمیشود. در این مقاله ، کارآفرینان ، freelancer ها و بازاریان ، چگونگی کسب موفقیت توسط برنامه نویسی را به شما خواهند گفت . امروزه برای یادگیری برنامه نویسی نیازی به هزینه های گزاف نیست ، امروز ما نیز قصد معرفی 12 وب سایت برای یادگیری برنامه نویسی به شما معرفی خواهیم کرد .

12 وب سایت  رایگان برای یادگیری برنامه نویسی

1. CodeAcademy :
یکی از محبوب ترین و مشهورترین وب سایت های آموزش برنامه نویسی ، CodeAcademy می‌باشد . در حقیقت ، بیش از 24 میلیون نفر در حاضر برای یادگیری برنامه نویسی از این کمپانی آموزشی استفاده میکنند . در CodeAcademy مباحث HTML & CSS, JavaScript, jQuery, PHP, Python و Ruby آموزش داده می‌شود .
 

2. Coursera :
در سال 2012 پیدایش پیدا کرد ، Coursera بر مبنای کمپانی های آموزش تکنولوژی رشد کرد و در حال حاضر بیش از 1000 کورس آموزشی توسط 119 موسسه ارائه شده است . در حالی که شما میتوانید برای دریافت مدرک مبلغی را پرداخت کنید ، تعدادی از دوره های برنامه نویسی مقدماتی رایگان  در رشته های مختلف از دانشگاه مانند دانشگاه واشنگتن، استنفورد، دانشگاه تورنتو و واندربیلت وجود دارد .

3. edx :
edx  یکی دیگر از پلتفرم های یادگیری آنلاین است که به جای for-profit بودن ، این Open Source است . این توسط دانشگاه هاروارد و MIT در سال 2012 پیدایش پیدا کرد . در حال حاضر edx شامل 60 آموزشگاه است .

4. Udemy :
در سال 2010 پیدایش کرد ، Udemy یک پلتفرم آنلاین یادگیری است که میتواند برای بهبود یا یادگیری یک مهارت مورد استفاده قرار بگیرد . در آن کورس های رایگان بسیاری وجود دارد که بصورت Video در دسترس است . 

5. aGupieWare :
aGupieWare  یک برنامه مستقل برای برنامه نویسان است که با راهنمایی یکسری موسسات در ایالات متحده ، به بررسی برنامه های علوم کامپیوتری میپردازد . همچنین یکسری دوره های آموزشی رایگان بر مبنای پیشنهادات Stanford, MIT, Carnegie Mellon, Berkeley و Columbia ، ایجاد کردند . برنامه به 15 کورس تقسیم شده است : سه کلاس مقدماتی ، هفت کلاس اصلی و 5 کلاس اختیاری .

6. GitHub : 
گاهی اوقات ، زمانی که شما در مشکلی گیر کرده اید ، نیاز به مرور بعضی از کتاب های مرجع را دارید . شما میتوانید بیش از 500 عنوان کتاب برنامه نویسی را که در 80 زبان برنامه نویسی مختلف نوشته شده اند را در GitHub پیدا کنید . 

7. MIT Open Courseware :
اگر در حال حاضر در حال آموختن مقدمات هستید و قصد یادگیری چیزهایی به یک مقدار سنگین تر را دارید ، -- همانند جستجو در مورد اتفاقاتی که در پشت کدها رخ میدهد -- میتوانید از وب سایت
MIT free Courseware استفاده کنید که شامل کلاس هایی همانند 

Introduction to Computer Science and Programming , Introduction to Programming in Java و Practical Programming in C .


8.  ()Hack.pledge
hackpledge ، جامعه ای از برنامه نویسان است ، که توسعه دهندگان سطح بالای همانند BNram Cohen مخترع BitTorrent نیز در آن حضور دارند . در اینجا شما میتوانید مهارت برنامه نویسی خود را با استفاده از راهنمایی های توسعه دهندگانی از سراسر جهان بهبود ببخشید . 

9. Code Avengers :
در نیوزلند پایه گذاری شد ، Code Avengers کورس های سرگرم کننده و interactiveای را برای آموزش چگونگی کدنویسی بازی ها ، برنامه ها و وب سایت ها با استفاده از CSS&HTML و Javascript  ارائه میدهد . هر کورس فقط 12 ساعت طول میکشد تا به اتمام برسد و این کورس ها در چندین زبان در دسترس میباشند . 

10. khan Academy :
در سال 2006 توسط استاد سلمان خان ایجاد شد ، khan Academy یکی از موسسات معتبر آموزش آنلاین رایگان است . با ویدئو های مرحله به مرحله شما با Javascript و HTML&CSS بطور کامل آشنا خواهید شد . 

11. Free Food Camp :
در اینجا شما در رابطه با HTML5, CSS3, JavaScript, Databases, DevTools, Node.js, Angular.js و Agile بوسیله پیوستن به جامعه هایی از دانش آموزا ن و حرفه ای ها ، مطالبی را خواهید آموخت . شما با همدیگر روی مهارت کدنویسی کار خواهید کرد ، و بصورت رایگان برنامه هایی را ایجاد خواهید کرد . 

12. HTML5 Rocks :
این پروژه گوگل در سال 2010 اجرایی شد ، این سایت  پر از دوره های آموزشی ، منابع و آخرین بروزرسانی های HTML5 است . این Open Source است ، به همین دلیل برنامه نویسان میتوانند در آن تغییراتی را ایجاد کنند .  

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید