شرکت Microsoft از Visual Studio 2017 رونمایی کرد!

سه شنبه 2 آذر 1395

به تازگی خبر جدیدی از سوی مهندسین شرکت Microsoft مطرح شده است و در آن از انتشار نسخه ی جدیدVisual Studio خبر داده اند. امکانات و ویژگی های جدید این نسخه از برنامه را در این مقاله بررسی خواهیم کرد.

شرکت Microsoft از Visual Studio 2017 رونمایی کرد!

بهره وری بیشتر

در این نسخه از Visual Studio امکانات و ویژگی های جدیدی قرار داده شده اند که به برنامه نویسان کمک می کنند تا راندمان کاری و بهره وری خودشان را به میزان زیادی افزایش بدهند. 

IntelliSense

IntelliSense با فیلتر های جدیدی که در آن قرار داده شده است، بسیار هوشمندانه تر عمل می کند و استفاده از آن نیز بسیار راحت شده است. فیلتربندی ها مدیریت امور را بسیار آسان تر می کنند. یکی از ویژگی های جدید فیلتربندی ها این است که انتخاب مورد مناسب از لیست، بسیار هوشمندانه تر انجام می شود و بالاترین مورد در لیست، انتخاب نمی شود.

Navigation

این ویژگی در این نسخه بسیار قدرتمند تر شده است. با ویژگی هایی مانند فیلتر بندی ها و همچنین پیش نمایش گزینه ها، رنگ بندی های جدید و مجزا برای گروه های مختلف ، قدرت این ویژگی چندین برابر شده است.

Live editing (ویرایش زنده)

یکی از کاربردی ترین ویژگی های این نسخه، آنالیز و تحلیل کد زنده است. همان طور که از نام این ویژگی پیداست، کدهای شما به صورت زنده انالیز می شوند و پیشنهادات مرتبط با کد به شما نمایش داده می شوند. همچنین قابلیت Live unit testing  نیز در اختیار شما قرار داده شده است. این ویژگی هم به شما امکان می دهد تست هایی که ناموفق بوده اند را ببینید و هم امکان scaffold ساده از یک unit test را در اختیار شما می گذارد. Visual Studio تست مورد نظر را برای شما می نویسد، پیکربندی ها و تنظیمات لازم را انجام میدهد و بلافاصله آن را در پس زمینه ی فعالیت شما، اجرا می کند. سپس به شما نتیجه را اطلاع رسانی می کند که تست با موفقیت انجام شده است و یا با مشکل برخورد کرده است. 

بازکردن فایل ها بدون پروژه

در Visual Studio 2017 RC شما می توانید به صورت مستقیم با کدها و فایل ها کار کنید، بدون این که نیاز باشد برای آن ها پروژه و یا solution جدید ایجاد نمایید. برای این کار کافی است تا از مسیر File > Open > Folder، فایل خودتان را باز کنید تا بتوانید بر روی آن ، عملیات انجام دهید. 

Debugging(اشکال زدایی)

زمانی که برنامه را به حالت اجرا در میاوریم، دیگر نیازی به Breakpoint های موقتی نیست. زمانی که شروع به اشکال زدایی برنامه می کنید، یک علامت سبز رنگ در سمت چپ می ببینید. کافی است بر روی آن کلیک کنید تا کد های شما تا همان نقطه ای که علامت گذاری کرده اید، اجرا شوند. همچنین یک علامت دیگر در سمت راست نیز می بینید که برای نکات perf  است و برای حل فوری مشکلات perf  نیز بسیار مفید است. 

توسعه موبایل عالی

Visual Studio این نکته را امکان پذیر می کند که بتوانید از مهارت های خودتان در C#, JavaScript,  و C++برای ساخت برنامه های Android،iOS,  و Windows در اندروید استفاده کنید.  اگر یک توسعه دهنده ی  C++ و یا JavaScript هستید، می توانید از Cordova و یا Ionic برای ساخت برنامه های چندسکویی استفاده کنید. برای برنامه های #C شما می توانید از Xamarin  استفاده کنید که به شما امکان به اشتراک گذاری کدها بین پلتفرم های مختلف تا 80 درصد را می دهد. 

بزرگ ترین چالش در حوزه توسعه برنامه های موبایل، تست کردن آن ها است. برای این که بتوانید مطمئن شوید برنامه شما بر روی تلفن همراه های اغلب مشتریان به درستی کار می کند، هم در حوزه ایجاد و هم در حوزه ی اجرای تست برنامه نیاز دارید تا بتوانید با طیف وسیعی از برنامه ها کار کنید. mobile test recorder  موجود در Visual Studio 2017 این امکان را به شما می دهد تا تست های خودتان را ذخیره و نگهداری کنید. همچنین می توانید تست های مربوط به Xamarin را تنها با یک کلیک بر روی Xamarin Test Cloud آپلود کنید و آن را بر روی هزاران دستگاه تلفن همراه حقیقی در cloud تست نمایید. 

توسعه ی ساده ی Cloud

cloud نه تنها روش تست برنامه های شما را تغییر میدهد بلکه بر روی نحوه ی کدنویسی تان نیز تاثیر می گذارد. از الگوهای معماری گرفته تا روش توسعه و به روز رسانی برنامه ها با استفاده از این نسخه Visual Studio آسان تر خواهند شد. 

این نسخه همچنین شامل ابزارهای یکپارچه برای بسته بندی برنامه ها در Docker container ها و قرار دادن آن ها بر روی cloud است. Visual Studio 2017 RC روندهای کاری DevOp ها را بسیار ساده می کند تا بتوانید یکپارچگی پیوسته و همچنین Pipeline های توسعه ی پیوسته ای را در اختیار داشته باشید. یکی از چشم گیر ترین پیشرفت ها در  .NET Core است. تنها با یک کلیک ، شما می توانید یک برنامه ی .NET Core بر روی Linux در اختیار داشته باشید، آن را بر روی یک Docker container بسته بندی نمایید و سپس آن را بر روی Publish ، Docker registry نمایید تا بتوانید آن را بر روی Cloud  اجرا کنید. 

مفاهیم اساسی ای که دوباره تعریف شده اند. 

اگر بخواهیم در حوزه ی کارایی صحبت کنیم،  VS 2017 پیشرفت هایی در این زمینه در همه حوزه های مربوط به توسعه داشته است. Visual Studio در این نسخه نیز ، start up  سریع تر ، افزایش سرعت بارگذاری Solution  ها و کاهش مصرف حافظه را برای کاربرانش فراهم کرده است. همچنین VS 2017 زمان نصب کمتری نسبت به نسخه های قبلی دارد. در فرآیند نصب در نسخه جدید ، این قابلیت اضافه شده است که شما می توانید بخش های مورد نیاز خودتان را فقط نصب کنید تا به این ترتیب نیاز به زمان کمتری داشته باشید. 

توسعه پذیری در Visual Studio 2017 

اگر شما یک توسعه دهنده افزونه (extension ) هستید، بهتر است نگاهی به پست Tim Sneath بندازید. او در این مقاله ، تغییرات Visual Studio و همچنین نیازهای شما برای توسعه افزونه برای نسخه جدید را تشریح کرده است. 

در اینجا برخی از نکات کلی راجع به توسعه افزونه ها در نسخه جدید را با هم مرور می کنیم . 

سیستم ارزیابی روند کاری برای افزونه ها

زمانی که شما در حال استفاده از افزونه ها هستید، یک علامت طلایی رنگ به شما نشان داده می شود تا بدانید کدام یک از افزونه ها در حال کاهش سرعت load و یا تایپ کردن شما است. برای این که بتوانید روند کار همه افزونه ها را ببینید، کافی است به قسمت Help > Manage Visual Studio Performance بروید. 

نصب و به روز رسانی تعدادی از افزونه ها

در این نسخه ، نصب و به روز رسانی همزمان افزونه ها به صورت چندتایی نیز فراهم شده است.

افزونه ها می توانند کامپوننت های وابسته خودشان را نصب و شناسایی کنند.

در نهایت ، همه این موارد به توسعه دهندگان افزونه ها کمک می کند تا آسان تر و بهینه تر به ایجاد و توسعه افزونه ها برای VS بپردازند. 

در این پست، می توانید لیست تمامی افزونه ها که می توانید از آن ها در VS 2017 بهره بگیرید را مشاهده کنید. 

این نسخه را امتحان کنید. 

آخرین و در حال حاضر بهترین نسخه از Visual Studio ، به نام Visual Studio 2017 RC نامگذاری شده است. در این نسخه امکانات و قابلیت های پیشرفته و همچنین تغییرات مفید چشمگیری لحاظ شده اند که ما در این مقاله، فقط بخش کوچکی از این تغییرات را پوشش دادیم. 

بهتر است هر چه سریع تر به نصب این نسخه بپردازید. برای نصب این برنامه ، یکی از نکاتی که باید بدانید این است که نسخه ی Visual Studio 2017 RC با نسخه ی visual Studio 2015 سازگاری دارد و می تواند در کنار آن نسخه ، نصب و بدون هیچ مشکلی استفاده شود. اما اگر از نسخه های پیش نمایش VS 2017  بر روی سیستم خود نصب شده دارید، ابتدا باید این نسخه را پاک و سپس نسخه اصلی را نصب نمایید. زمانی که می خواهید به نصب نسخه نهایی بپردازید ، برنامه نصب به صورت خودکار، نسخه های قبلی را از روی سیستم شما پاک خواهد کرد. 

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید