اشکال زدایی کدهای ASP.NET سمت سرور در گوگل کروم

چهارشنبه 10 آذر 1395

در ویژوال استودیو 2017 تغییراتی بوجود آمده است,شما می توانید اشکال زدایی جاوا اسکریپت و تایپ اسکریپت را به صورت مستقیم در ویژوال استودیو هنگامی که از مرورگر گوگل کروم استفاده می کنید، انجام دهید.

اشکال زدایی کدهای ASP.NET سمت سرور در گوگل کروم

ویژوال استودیو 2017 در حال حاظر از اشکال زدایی جاوا اسکریپت و تایپ اسکریپت در گوگل کروم پشتیبانی می کند.

 سالهاست که امکان اشکال زدایی کدهای دات نت سمت سرور و جاوا اسکریپت در اینترنت اکسپلورر امکان پذیر است.متاسفانه این قابلیت محدود به اینترنت اکسپلورر است.

در ویژوال استودیو 2017 تغییراتی بوجود آمده است,شما می توانید اشکال زدایی جاوا اسکریپت و تایپ اسکریپت را به صورت مستقیم در ویژوال استودیو هنگامی که از مرورگر گوگل کروم استفاده می کنید انجام دهید.

همه ی شما جهت اشکال زدایی باید مرورگرتان را گوگل کروم انتخاب کنید ودر ویژوال استودیو کلید F5 را بزنید .

اولین چیزی که شما هنگامی که قصد دارید کلید f5 را به عنوان کلید میانبر در ویژوال استودیو قرار دهید با آن مواجه می شوید صفحه ای است که می گوید " Please wait while we attach".

ویژوال استودیو با استفاده از پروتکل اشکال زدایی از راه دور به کروم وصل می شود سپس مسیر URL پروژه ASP.NET را به چنین چیزی (something like http://localhost:12345) تغییر می دهد و پس از آن متصل می شود.پس از اینکه اتصال کامل شد پیغام " Please wait while we attach… " را مشاهده خواهید کرد وسایت ASP.NET شروع به لود شدن می شود و شما یک صفحه مرورگر خالی خواهید دید.

وقتی دیباگر متصل شد,اشکال زدایی اسکریپت برای همه ی فایل های جاوا اسکریپت به خوبی همه ی فایل های تایپ اسکریپت فعال می شود در صورتی که اطلاعات منبع در دسترس باشند.

با کلیک کردن بر روی خط مورد نظر در کنار آن یک فلش خواهید دید که به آن breakpoint می گویند و سپس با زدن کلید F5 برنامه خط به خط دیباگ می شود.

برای اشکال زدایی تایپ اسکریپت شما نیاز به دستور کامپایلر برای تولید یک فایل .map نیاز دارید. شما می توانید فایل tsconfig.json  را به ریشه پروژه خود اضافه کنید و یکسری خواص مانند پایین خواهید دید

{
  "compileOnSave": true,
  "compilerOptions": {
    "sourceMap": true
  }
}

توسعه دهندگان ترجیح می دهند  از کروم واکسپلوررجهت اشکال زدایی استفاده کنند.تنظیماتی در ویژوال استودیو وجود دارد که اجازه می دهد اشکال زدایی در کروم و اکسپلورر را غیر فعال کنیم اما متاسفانه امکان انتشار ندارد.

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید