Unit Testing در Visual Studio 2017

سه شنبه 30 آذر 1395

در این مقاله مطالبی را در مورد Live Unit Testing در Visual Studio 2017 مورد بحث و بررسی قرار خواهیم داد و با ارائه یک مثال تمام وضعیت هایی که ممکن است بوجود بیاید را بصورت مرحله به مرحله بررسی خواهیم کرد .

Unit Testing در Visual Studio 2017

در این قسمت یکی از بهترین ویژگی های Visual Studio 2017 را بررسی خواهیم کرد . اگر به تصویر زیر دقت کنید یکسری Iconهای جدید در Visual را مشاهده میکنید . 


این icon ها مربوط به یک ویژگی جدید با نام Livi Unit Testing در Visual Studio 2017 هستند .

Live Unit Testing بصورت مداوم در حال اجرا میباشد و نتیجه های Unit Test  را نمایش می دهد . این بصورت خودکار برای هر خط کد ، Test را پیدا و اجرا میکند . 
در تصویر بالا ، ضربدر های قرمز نشان دهنده یک تست Failed شده هستند ، تیک های سبز نشان دهنده تست Passed هستند و خط تیره های آبی نشان دهنده کدهایی هستند که هنوز بر روی آنها تستی انجام نشده است . 

اجازه دهید با موارد failed شده شروع کنیم . شما خیلی سریع میتوانید با کلیک بر روی tooltip به مورد failed شده هدایت شوید . 

در زیر مورد test رو مشاهده میکنید :




در حال حاضر ، درمورد دلیل Failed  شدن این مطمئن نیستیم  . بنابراین از آن میگذریم و TEST را DEBUG میکنیم . ما در اینجا یک تکه کد را مشاهده میکنیم که در بالا نمایش داده شده است و یک null reference exception دارد . 

لطفا توجه داشته باشید که ، یک Exception Handler جدید در VS 2017 معرفی شده است . حال ، میتوانیم جزئیات کامل exception را در اینجا مشاهده کنیم .


حال ، دلیل failed شدن آن را میدانیم ، خیلی سریع به Constructor خود رفته و فیلد خود را مقدار دهی میکنیم . 




در همان لحظه که ما کد را بروزرسانی کردیم ، Editor نشان میدهد که مورد تست Passed شد . 

امیدواریم که معرفی این ویژگی جدید برای شما مفید واقع شده باشد . 

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید