آینده درخشان مایکروسافت در سال 2017 به لطف نوآوری های این کمپانی

جمعه 10 دی 1395

چه اتفاقی رخ می‌دهد اگر شما دیگر نترسید؟کمپانی شناخته شده مایکروسافت دیگر از هیچ چیز نمی‌ترسد و شاید برای شما این موضوع جالب باشد. چند دهه‌ای می‌شود که در عرصه‌ی کامپیوترهای خانگی، سیستم عامل و بسیاری دیگر از تکنولوژی‌ها مایکروسافت فعالیت می‌کند و به شدت نیز می‌درخشد. دلیل آن را می‌توان نوآوری و خلاقیت دانست زیرا همیشه این کمپانی در این زمینه از رقبا جلو بوده است. البته در این بین باید به ناکامی‌اش در دنیای گوشی‌های هوشمند نیز اشاره کرد.

آینده درخشان مایکروسافت در سال 2017 به لطف نوآوری های این کمپانی

در چند سال اخیر شاهد وضعیت نامناسب مایکروسافت در بخش های مختلف بوده ایم ولی ساتیا نادلا، مدیر عامل و رهبر این کمپانی به هر روشی که توانست وضعیت را کمی بهبود بخشید. به گفته‌ی کارشناسان، این غول تکنولوژی تمرکز خودش را بر روی بخش نوآورانه‌ی خودش گذاشته تا با معرفی محصولات و تکنولوژی‌هایی نو و تازه در عرصه‌ی جهانی به درخشش خود بیفزاید.

انتظار می‌رود تا در سال 2017 شاهد رشد فزاینده‌ای برای مایکروسافت باشیم زیرا با توجه به برنامه‌های آتی می‌توان به جرات گفت که جنگی بزرگ میان غول‌های تکنولوژی‌های جهان در سال‌های آینده رخ خواهد داد.

با دیجی رو همراه باشید تا با برنامه‌های مایکروسافت در آینده آشنا شده و ببینیم که در آینده این کمپانی چه شکلی به خود خواهد گرفت.
گسترش برند سرفیس (Surface)

بعد از گذشت سال‌ها تحقیق و بررسی در نهایت مایکروسافت متوجه شد که تنها پلتفرم سرفیس می تواند یکی از برترین‌ها در این حوزه باشد، زیرا در میان کاربران از محبوبیت خاصی برخوردار است. چند وقتی می‌شود که این برند زیبا و کارآمد با امکاناتی فوق العاده برای بسیاری جذاب جلوه می‌کند و به همین دلیل تبدیل به یکی از برندهای پرچمدار کمپانی مایکروسافت شده است.

اولین نسل این محصول سرفیس پرو نام داشت و بعد از آن شاهد مدل‌هایی نظیر سرفیس بوک و سرفیس استودیو بودیم. این کمپانی قصد دارد تا در سال 2017 از مدل‌های گرانقیمت و ارزان این محصول رونمایی کند تا قشر عظیمی از مردم سراسر جهان را در بر گیرد. مدل‌های گران مانند سرفیس استودیو می‌توانند مشتری‌های خاص را جذب کنند.

مایکروسافت هنوز مدل ارزان قیمتی را ارائه نکرده ولی در سال 2017 به احتمال زیاد شاهد سرفیسی 300 دلاری همانند کروم بوک‌ها خواهیم بود ولی با این تفاوت که از ویندوز 10 بهره می‌برند و می‌توانند بسیاری را شیفته‌ی خود کنند. همچنین در این سال طلایی شاهد معرفی سرفیس پرو 5 خواهیم بود، محصولی که قرار است در دنیای تکنولوژی انقلابی به پا کند.

کورتانا پیشرفت می کند

مایکروسافت در زمینه‌ی هوش مصنوعی و دستیارهای صوتی پیشرفت‌های زیادی کرده ولی در رقابت با اپل و گوگل هنوز خیلی عقب است و دلیل آن محدودیت برای ارائه‌ی کورتانا می‌باشد. همان‌طور که می‌دانید گوشی‌های ویندوزفون سهم بسیار کمی را از بازارهای جهانی به خود اختصاص داده‌اند و به همین دلیل کورتانا در ویندوز 10 می‌درخشد که بر روی دکستاپ است. البته در سال 2017 کورتانا وارد فضاهایی بسیار پیشرفته و گسترده تر خواهد شد.

در آینده‌ای نه چندان دور کورتانا وارد سیستم عامل‌های دیگر مانند اندروید و iOS خواهد شد و به یادگیری از کاربران خواهد پرداخت. مایکروسافت قصد دارد تا در دنیای لپ تاپ‌ها و کامپیوترهای شخصی کورتانا حرف اول را بزند و در این مسیر به خوبی پیش می‌رود.
واقعیت مجازی به سبک مایکروسافت

حتما تا به حال درباره ی فعالیت‌های مایکروسافت در زمینه‌ی واقعیت مجازی خبرهایی شنیده‌اید و با هولولنز آشنا هستید. این گجت فوق العاده می‌تواند دنیای واقعیت مجازی را همانند فیلم‌های علمی – تخیلی با دنیای واقعی ترکیب کند تا این امکان را بوجود بیاورد که بتوان اشیای غیر واقعی و دیجیتالی را لمس کرد. برای این که درک بهتری از این مسئله پیدا کنید تصور کنید سیاره ی زمین به شکل کاملا سه بعدی در دسترس قرار دارد و شما با لمس آن می توانید آن را بچرخانید.

هدست های مجازی نیز می توانند گزینه‌های مناسبی برای مایکروسافت باشند زیرا در سال 2017 این کمپانی برنامه‌های ویژه‌ای در این زمینه دارد.

خبری از گوشی موبایل نخواهد بود

مایکروسافت به ساخت اپلیکیشن و قابلیت‌هایی برای سیستم‌های عامل اندورید و iOS ادامه خواهد داد ولی نمی‌توان انتظار معرفی سرفیس فون را از این کمپانی داشت زیرا هنوز برای این کار زود است و مایکروسافت به خوبی از این موضوع آگاه است.

به نظر می‌رسد در حال حاضر بهترین راه نفوذ به دیگر پلتفرم‌ها بوسیله‌ی اپلیکیشن‌ها باشد.

توجه بیشتر به ویندوز

در دنیای سیستم‌های عامل برای کامپیوتر و لپ تاپ ویندوز مایکروسافت بی‌رقیب در حال پیشروی است و به نظر نمی‌رسد که پلتفرم دیگری بتواند جای آن را بگیرد. در نتیجه مدیران ارشد این کمپانی به خوبی می‌دانند که به این بخش باید توجه ویژه‌ای داشته باشند زیرا بیشتر درآمد کمپانی نیز از همین بخش است.

محال است در خانه ای از ویندز استفاده نشود و این نشان دهنده ی قدرت این سیستم عامل می باشد. در سال 2017 مایکروسافت با گسترده‌تر کردن زمینه‌ی رشد ویندوز قصد دارد تا سهم بیشتری را از آن خود کند.

منبع : digiro

ایمان مدائنی

نویسنده 1299 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید