سئو سیو چیست؟ آموزش فارسی سئو

یکشنبه 8 اسفند 1395

در این مقاله راهکارهایی جهت افزایش سئو سایت و بالا بردن رتبه ی سایت در موتورهای جستجو ارائه شده است.

سئو سیو چیست؟ آموزش فارسی سئو

سئو چیست و روش های موفقیت در سئو وردپرس به شرح زیر است:

1.وب سایت را برای کاربران بهینه سازی و سئو کنید نه برای موتور های جستجوگر شما برای رشد بهتر سایت خود در موتورهای جستجوگر و بهبود سئو وب سایت موضوع ننویسید بلکه همیشه به یاد داشته باشید که موضوعات شما را بازدیدکنندگان و مخاطبان شما میخوانند و نتیجه می گیرند نه روبات های جستجوگر گوگل

در صورتی که به بحث بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو علاقه مند هستید میتوانید آموزش سئو را در سایت تاپ لرن قرار دارد و بدون شک میتوان گفت منبع کاملی برای بحث سئو می باشد را مشاهده کنید .

سئو سیو چیست؟ آموزش فارسی سئو
2.موتورهای جستجوگر برترین ها را انتخاب می کنند همیشه سعی کنید مطالب خوب و دسته اول داشته باشید، چونکه موتورهای جستجوگر به دنبال بهترین چیزها هستند برترین ها را انتخاب میکنند و اطلاعات تکراری را نمی بینند، پس تلاش کنید نویسنده خوبی باشید تا بهترین نتیجه را کسب کنید.
3.استفاده از کلید واژه های مرتبط استفاده درست و اصولی از متا تگ ها و کلید واژه ها همیشه یکی از شیوه های کسب موفقیت در سئو طراحی وب سایت است، هرگز از کلمات و عباراتی که به مطلب شما ربطی ندارد برای سایت خود استفاده نکنید.
4.بکار نبردن کلید واژه های بسیار رقابتی وقتی طراحی وب سایت شما به تازگی انجام شده است نباید درشروع کار از کلید واژه های خیلی رقابتی استفاده کنید ، یعنی یک وب سایت دانلود موزیک با قدمت کم نباید سریعا به رقابت با سایت های بزرگ این موضوع بپردازد و کلید واژه های بزرگی مانند دانلود موزیک و ترانه انتخاب کند.
5.محبوب کردن وب سایت خود برای crawler crawler همان ربات های موتورهای جستجوگر هستند، برای این کار نباید کلید واژه ها و مطالب مفید سایت را در فایل های Flash , Java Script و… قرار دهید چونcrawler را دچار مشکل میکنند.برای تصویرهای خود حتما از alt title استفاده کنید،بهینه سازی صفحات وب خود را طوری انجام دهید که از سرعت بار گذاری خوبی برخور دار باشد.
6.دقت ویژه به تگ توضیحات این متا تگ در نتایج گوگل بکار رفته است، پس به گونه ای از این متا در صفحات وب استفاده کنید که بازدید کننده و مخاطب را به سایت شما جذب کند.

7.بکار بردن شبکه های اجتماعی وب سایت های همانند گوگل پلاس، فیسبوک،تویتر یا به طوری خلاصه شبکه های اجتماعی در این بخش قرار میگیرند ،صفحات این سایت ها اهمیت زیادی دارند پس اگر مطالب شما در این سایت ها و صفحات زیادی به اشتراک گذاشته شود حتما به بهینه سازی و ارتقاء سئوی سایت کمک میکند.

نکات کلیدی سئو برای ارتقاء ترافیک سایت

طراحی وب سایت و برنامه ریزی آن بدون سئو، بیهوده است و انگار هیچ کاری انجام نداده اید. توجه به نکاتی که در زیر به توضیح آن پرداخته ایم برای بهتر شدن رنکینگ موتورهای جستجو و افزایش ترافیک و ازدحام وب سایت می باشد.
کلمات کلیدی و مهم
بسیاری از افراد ماهر در زمینه سئو نسبت به عملی کردن خواسته هایشان عجول هستند. این کار باعث می شود که همیشه به تصحیح خدمات سئوی خود سرگرم باشند، که سبب از دست رفتن وقت و پایین آمدن ترافیک وب سایت می شود.

جستجو درباره لغات پر اهمیت برای داشتن سئوی بهتر، به صبر و درایت کافی نیاز دارد. علاوه بر این ، شما باید از بهترین وسیله ممکن برای انجام جستجوهای پیرامون لغات مهم استفاده کنید تا به یک سئوی مناسب تر دسترسی پیدا کنید.

برای مثال می توانید از Google Keyword Tool و Google Suggestion استفاده کنید. با استفاده از Google Keyword Tool می توانید تعداد جستجوهای لغات مهم را در مدت یک ماه پیدا کنید.
بهینه سازی محتوای سایت نوشتن محتوای وب سایت طبق اصول سئو، بهترین جزء در صفحات اینترنتی می باشد. هم رباط های جستجوگر و هم افراد به خواندن درون مایه اساسی و تاثیرگذار سایت ها که حاوی مطالب سودمند است، علاقه دارند. به خاطر همین باید از مهارت های سئوی مربوط به نوشتن محتوای وب سایت استفاده موثرتری داشت. سعی کنید از 2 یا 3 کلمه کلیدی در کل نوشته استفاده کنید و مطلب را با اصلیترین کلمه کلیدی شروع و با همان پایان دهید. برقراری تعادل بین کلمات کلیدی ومهم با محتوای وب سایت از خصوصیات بهینه سازی خوب و طراحی سایت حرفه ای است. لغات مهم و کلیدی باید 2 الی 5 در صد از کل محتوای وب سایت را شامل شود.
بهینه سازی کردن صفحات سایت
رباط های جستجوگر فقط کدهای HTML های صفحات سایت را می خواند، پس این صفحات باید به خوبی بهینه سازی شده باشد تا رباط ها را به قسمت درست وب سایت راهنمایی کند. برای این کار، کلمات کلیدی را در عنوان و شرح مطالب قرار دهید و در قسمت کلمات کلیدی از لغات بیشتری استفاده کنید.
مقاله و دانستنی ها برای بالا بردن ترافیک سایت می توانید مقالات و مطالب علمی و همچنین دانستنی ها در وب سایت خود بنویسید؛ و آنها را در وب سایت های اصلی به اشتراک بگذارید. فراموش نکنید که در مقاله، لینک متنی وب سایت را قرار دهید تا مخاطبان مقاله به سایت شما مسیریابی شوند و آن را ببینند. که انجام این کار باعث بالا رفتن رتبه وب سایت در گوگل می شود. اگر شما برای صفحات داخلی سایت، لینک های متنی قرار دهید، همان صفحات داخلی وب سایت بوسیله کرولرهای جست و جو شناخته می شوند و حضور سایت شما در موتورهای جست و جو بالا می رود.
بوک مارک های اجتماعی سایت حضور فعال شما در بوک مارک های اجتماعی اهمیت زیادی دارد. سعی کنید به همه ی وب سایتهای مرجع و اصلی سوشیال بوک مارکینگ مثل فیس بوک،Delicious و… ملحق شوید. وب های سوشیال بوک مارکینگ به درستی بهینه سازی شده اند و در نتیجه موتورهای جستجوگر نشان داده می شوند.

با استفاده از نکات ذکر شده در بالا، نتیجه تغییرات را در کار سئوی خود را به خوبی تشخیص دهید.

منبع: سایت وب یار

marzieh1270

نویسنده 33 مقاله در برنامه نویسان
  • Seo
  • 1k بازدید
  • 5 تشکر

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید