تأثیر پاپ آپ در Seo

دوشنبه 2 اسفند 1395

در این مقاله درباره تاثیر pop up در سئو صحبت شده و تاثیر آن بر سایت تبلیغ گیرنده و تبلیغ دهنده بررسی شده است.پاپ آپ به پنجره هایی گفته می شود که زمانیکه شما یک سایت را باز می کنید به طور خودکار پنجره های دیگر باز می شوند. این پنجره ها اغلب حاوی تبلیغات اینترنتی هستند و توسط کد Java script نوشته می شوند.

تأثیر پاپ آپ در Seo

در این پست می خواهیم به چگونگی تأثیر پاپ آپ در سئو بپردازیم. در ابتدا لازم است مفهوم پاپ آپ را بررسی کنیم. پاپ آپ به پنجره هایی گفته می شود که زمانیکه شما یک سایت را باز می کنید به طور خودکار پنجره های دیگر باز می شوند. این پنجره ها اغلب حاوی تبلیغات اینترنتی هستند و توسط کد Java script نوشته می شوند. تبلیغات پاپ آپ در ۹۹% موارد باعث نارضایتی کاربران می شوند، چرا که علاوه بر کند شدن سرعت اینترنت، باعث مصرف ناخواسته ی حجم ترافیک اینترنت نیز می گردند. با این وجود امروزه شاهد رواج استفاده از تبلیغات پاپ آپ هستیم. برای بررسی تأثیر پاپ آپ بر سئو دو حالت پیش می آید: اول تأثیر پاپ آپ بر سئوی سایت دارنده پاپ آپ و دوم: تأثیر پاپ آپ بر سئوی سایتی که با پاپ آپ برای آن تبلیغ می شود. در ادامه به بررسی هر دوی این حالت ها می پردازیم.

تأثیر پاپ آپ بر سئوی سایت دارنده پاپ آپ (تبلیغ گیرنده)

اینکه پاپ آپ ها منجر به نارضایتی کاربران می شوند واضح است و قطعاً بارها برای شما هم اتفاق افتاده است. کاربران زمانی که با تبلیغات پاپ آپ مواجه می شوند به سرعت آن ها را بسته و از سایت خارج می شوند. این عمل خود باعث افزایش نرخ پرش (Bounce Rate ) شده که تأثیر مستقیم و منفی بر سئو سایت دارد.

 از طرفی دیگر ممکن است در دفعات و مراجعات بعدی زمانی که کاربران آن سایت را در نتایج جستجو مشاهده کردند، از کلیک کردن بر روی آن سایت بپرهیزند و این خود عامل منفی بعدی در سئو سایت دارنده پاپ آپ است.

 این تأثیر منفی به حدی زیاد است که گاهاً کاربران افزونه های بلوک کننده ی پاپ آپ را بر روی مرورگرهای خود نصب می کنند.

بنابراین آنچه تا اینجا نتیجه می گیریم پاپ آپ تأثیر منفی بر سئوی سایت های که پاپ آپ دارند می گذارد. اما سؤال دیگری که مطرح می شود تأثیر پا آپ در سئو سایت هایی که هزینه کرده اند و از دیگر سایت ها خواسته اند تا به صورت پاپ آپ به تبلیغ وب سایت آن ها بپردازند چگونه است. در ادامه به بررسی این مورد می پردازیم.

تأثیر پاپ آپ بر سئوی سایتی که با پاپ آپ برای آن تبلیغ می شود (تبلیغ دهنده)

در این خصوص نیز باید گفت کاربران به احتمال بسیار بالا در همان لحظه ی اول وب سایت شما را که بالا آمده می بندند و این امر منجر به کاهش کلیک در وب سایت شما می گردد. در صورتیکه اگر این بازدید کننده گان  جذب محتوای سایت شما می شدند، مدت زمان بیشتری را در سایت شما می مانند و تعداد کلیک های بیشتری بر روی لینک های داخلی وب سایت شما می کردند و این خود منجر به افزایش رتبه ی وب سایت شما در گوگل می شد. حال آنکه با استفاده از تبلیغات پاپ آپ تنها نرخ پرش در سایت خود را بالا بردید و در مقابل رتبه ی وب سایتتان را در موتورهای جستجو کاهش دادید و برای  سایت خود پنالتی ایجاد کرده اید.

کلام آخر:

با توجه به آنچه در بالا مطرح شد، اگر شما سایت پذیرنده ی تبلیغ هستید و می خواهید از سیستم پاپ آپ برای افزایش درآمد خود استفاده کنید، آگاه باشید که این عمل در دراز مدت تأثیر منفی بر سئو سایت شما خواهد داشت. از طرفی این تبلیغات ناپسند منجر به کاهش اعتبار شما نزد مخاطبین نیز می گردد. به علاوه به لحاظ اخلاقی مصرف پهنای باند اینترنت کاربران، بدون اجازه  آن ها کار ناپسندیده ای است. بنابراین توصیه می شود هرگز از این تبلیغات استفاده نکنید. از طرفی اگر سایت آگهی دهنده ی تبلیغات به سایت های دیگر با استفاده از سیستم پاپ آپ هستید، بدانید این امر شاید افزایش نرخ ورود کاربر به سایت شما را در ابتدا بالا ببرد، اما در عمل باعث نابودی وب سایت شما و کاهش محبوبیت آن نزد موتورهای جستجو می شود.

منبع: سایت وب یار

marzieh1270

نویسنده 33 مقاله در برنامه نویسان
  • Seo
  • 1k بازدید
  • 6 تشکر

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید