چگالی پنج گانه سئو سایت

شنبه 7 اسفند 1395

محتوا سایت نقش بسیار مهمی در سئو سایت دارد و یک پل ارتباطی بین مدیر سایت و کاربران می‌باشد. بنابراین شما می‌توانید با ایجاد یک محتوای با ارزش ارتباط خوبی با خوانندگان سایتتان برقرار کنید.اصول پنج گانه سئو یکی از مواردی است که در تولید محتوای باارزش باید رعایت شود.در ادامه با تعریف واقعی سئو اهیمت اصل پنج گانه بر شما مشخص میشود.

چگالی پنج گانه سئو سایت

چگالی پنج گانه سئو سایت

افزایش رتبه سایت در میان موتورهای جستجو گر گوگل  یکی از مهم ترین فاکتورها در میان سایت ها برای افزایش در آمد و کسب اعتبار بیشتر در میان کاربران و مشتریانشان میباشد.اما همان طور که قبلا هم گفته ایم افزایش رتبه سایت و رسیدن به جایگاه خوب در سئو سایت به موارد زیادی بستگی دارد که یکی از مهم ترین و در عین حال ارزشمندترین سرمایه گذاری ها در سئو سایت،محتوا سایت می باشد.بنابراین این بار با آموزش چگالی پنج گانه سئو سایت برای رسیدن به جایگاه بهتر به سراغ شما آمده ایم.

در صورتی که به بحث بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو علاقه مند هستید میتوانید آموزش سئو را در سایت تاپ لرن قرار دارد و بدون شک میتوان گفت منبع کاملی برای بحث سئو می باشد را مشاهده کنید .

مفهوم سئو:

مفهوم واقعی سئو بارها در سایت ما برای شما عزیزان بازگو شده است،اما به دلیل اهمیت این موضوع بار دیگر بازنگری اجمالی بر مفهوم سئو خواهیم داشت تا در ادامه بتوانیم بهتر با اصول پنج گانه سئو آشنا شویم.مفهوم واقعی سئو، بهینه‌ سازی سایت برای کاربران است نه بهینه‌ سازی برای موتورهای جستجو. دقت کنید که کاربران قرار است از سایت شما بازدید کنند و کسب رضایت آن‌ها، افزایش رتبه‌ی سایت در موتورهای جستجو را به همراه خواهد داشت. استفاده از سئو به معنای فریب دادن موتورهای جستجو علاوه بر این که کاری غیر‌اخلاقی است، می‌تواند به ضرر شما هم تمام شود چرا که اگر گوگل متوجه شود شما فریبش داده‌اید سایت شما را جریمه خواهد کرد و امکان دارد سایت شما برای همیشه از لیست نتایج گوگل حذف شود.اما  بهتر است زیاد نگران این موضوع نباشید وتک تک پارامترهای چگالی پنج گانه سئو که در ادامه آمده است را بشناسید.

عنوان سایت:

اولین اصول چگالی پنجگانه سئو، عنوان سایت است. در واقع این عنوان شناسه‌ی اصلی سایت شماست پس باید برای انتخاب آن وسواس به خرج دهید. شما باید عنوانی را برای سایت خود برگزینید که با زمینه‌ی کاری شما ارتباط داشته باشد. برای مثال اگر زمینه‌ی کاری شما طراحی سایت است و می‌خواهید هنگامی که کاربران در گوگل طراحی سایت در اصفهان را جستجو می‌کنند، سایت شما در صفحه‌ی اول نتایج گوگل نمایش داده شود، باید این عبارت را عنوان سایت خود قرار دهید.
لازم به ذکر است اگر می‌خواهید در گوگل فقط عنوان سایت شما نمایش داده شود از 60 تا 74 کاراکتر استفاده کنید و اگر می‌خواهید علاوه بر عنوان سایت، عنوان مطلب هم نشان داده شود، باید برای عنوان سایت از 20 تا 30 کاراکتر استفاده کنید.

عنوان مطلب:

دومین چگالی پنجگانه سئو، عنوان مطلب می‌باشد. شما با اهمیت دادن به عنوان مطالب خود می‌توانید میزان ورود کاربران از گوگل به سایتتان را افزایش دهید. هنگامی که کاربران کلمات مورد نظر خود را در گوگل جستجو می‌کنند، اولین خطی که در لیست نتایج گوگل نمایش داده می‌شود عنوان صفحه‌ی سایت است، پس باید به گونه‌ای باشد که کاربران را به بازدید از سایت شما ترغیب کند. عنوان مطلب در تگ h2 قرار می‌گیرد. دقت کنید که عنوان مطالب شما باید با زمینه‌ی کاری سایتتان مرتبط باشد.
عنوان مطلب باید کمتر از 60 کاراکتر باشد و این هنر شماست که حجم زیادی از اطلاعات را در این 60 کاراکتر بگنجانید و برتری خود را در عنوان ثابت کنید.

نکته طلایی عنوان مطالب:

یادتان باشد زمانی که نوشته ای را در سایت خود منتشر میکنید ،اول از همه عنوان آن است که در گوگل ایندکس میشود بنابراین چنانچه عنوان مطلب خود را پس از انتشار تغییر بدهید یک لینک شکسته در گوگل ایجاد کرده اید که به شدت به سئو سایت خود آسیب رسانده اید.

محتوا:

مهم ترین بخش هر نوشته ای که اصل و پیکره ی آن را تشکیل میدهد محتوا نوشته میباشد،محتوا شامل عنوان، کلمات کلیدی، تگ‌ها، برچسب‌ها، محتوای مهندسی شده و بازاریابی شده، سرپاراگراف و پاراگراف‌ها، نتیجه‌گیری، منابع واست. دقت کنید که محتوای شما باید حتماً بیش از 300 کلمه باشد تا موتورهای جستجو به آن اهمیت دهند. سومین چگالی پنجگانه سئو، پاراگراف اول محتوا است. در محتوا پاراگراف اول بسیار حائز اهمیت می‌باشد که حداقل باید 100 کلمه باشد. سه خط اول محتوا که در نتایج گوگل نمایش داده می‌شوند بسیار مهم هستند. این سه خط باید به گونه‌ای نوشته شوند که کاربران ترغیب شوند به سایت شما وارد شوند و ادامه‌ی مطلب را بخوانند. در واقع می‌توان گفت اهیمت پاراگراف اول به حدی است که میتواند کاربران شما را راغب و یا دلزده نسبت به خواندن ادامه نوشته کند. آموزش سئو کانتت و یا سئو محتوا به صورت کاملا عملی و تصویری در سایت وب یار موجود میباشد.

مالتی مدیا:

چهارمین چگالی پنجگانه سئو، مالتی مدیا است. یکی از بخش‌های پر اهمیت قالب سایت‌ها، کاراکترهای گرافیکی و تصاویر هستند. اندازه‌ی تصاویری که در سایت استفاده می‌کنید باید متناسب با قسمت مورد نظر مشخص شود و حجم عکس‌ها را هم با نرم‌افزار فتوشاپ برای سایت بهینه کنید. هنگامی که تصویری را در سایت قرار می‌دهید از تگ‌های alt و title استفاده کنید.
تگ alt برای موتورهای جستجو نوشته می‌شود که در واقع موضوع عکس را برای آن‌ها مشخص می‌کند و تگ title برای کاربر است. اگر شما از تگ title استفاده کرده باشید زمانی که کاربر ماوس خود را روی تصویر می‌برد عنوان تصویر نمایش داده می‌شود. برای آموزش سئو تصاویر ،مطلب عملی بهینه سازی تصاویر در فتوشاپ را حتما بخوانید.

کلمات کلیدی:

آخرین چگالی پنجگانه سئو، کلمات کلیدی، برچسب‌ها و تگ‌ها هستند که هر کدام از آن‌ها را در ادامه معرفی خواهیم کرد تا تفاوت آن‌ها برای شما مشخص شود.کلمات کلیدی، کلماتی هستند که کاربران آن‌ها را در گوگل سرچ می‌کنند. پیدا کردن کلمات کلیدی برای یک سایت یکی از مهم‌ترین کارهایی است که متخصصین سئو انجام می‌دهند. برای اینکه سایت شما رتبه‌ی خوبی در موتورهای جستجو داشته باشد، شما باید کلمات کلیدی مربوط به کارتان را بدانید و از ابزارهای مختلف برای یافتن کلمات کلیدی و همچنین میزان جستجوی این کلمات در موتورهای جستجو اطلاعات کسب کنید. گوگل دو ابزار Google Trends و Google Keyword planner را درجهت بررسی کلمات کلیدی دارد که با استفاده از آن‌ها به راحتی قادر خواهید بود تا کلمات کلیدی مربوط به حرفه‌ی خود را پیدا کنید.
برچسب‌ها کلماتی هستند که ما به عنوان کلمات کلیدی در سایت می‌نویسیم. این برچسب‌ها می‌توانند رتبه‌ی سایت را در موتورهای جستجو افزایش دهند. هدف استفاده از برچسب راهنمایی کردن کاربران برای یافتن مطالب مورد نظرشان در سایت است. بهتر است که برچسب‌ها کوتاه باشند (حداکثر سه کلمه). حتماً باید از برچسب‌ها 6 تا 10 بار در محتوا استفاده شده باشد.در مورد تگ‌ها ‌می‌توان گفت زمانی که کاربران توسط برچسب‌ها وارد سایت ما می‌شوند یک تگ ایجاد می‌شود.

نتیجه گیری:

امروزه با گسترش دنیای اینترنت، داشتن سایت برای هر حرفه‌ای الزامی است و قطعاً واضح است که دارنده‌ی سایت می‌خواهد سایت خود را در ابتدای لیست نتایج گوگل مشاهده کند، به همین دلیل مبحث سئو بسیار بااهمیت است و شما می‌توانید با بکارگیری چگالی پنجگانه سئو که در این مقاله به آن پرداخته شد، رتبه‌ی سایت خود را در موتورهای جستجو افزایش دهید و سایتتان را در صفحه‌‌ی اول نتایج گوگل مشاهده کنید.

منبع: سایت وب یار

marzieh1270

نویسنده 33 مقاله در برنامه نویسان
  • Seo
  • 1k بازدید
  • 1 تشکر

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید