سئو وبلاگ و سئو سایت

سه شنبه 10 اسفند 1395

در این مقاله درباره ی سئو وبلاگ و وب سایت صحبت شده است. سئو وبلاگ ها یکی از پدیده های نوین در دنیای پر راز و رمز اینترنت هستند.سادگي استفاده از وبلاگ وهمچنين رايگان بودن آن مهمترين عوامل محبوبيت ورشد سريع وبلاگ دربين كاربران بوده است.

سئو وبلاگ و سئو سایت

در حال حاضر صدها میلیون نفر ازمردم سراسر دنیا ازطریق وبلاگها به ارائه مطالب درموضوعات متنوع ودلخواه میپردازند و نوشته های خود رادرمعرض دید عموم قرار می دهند.

وبلاگ ها هم مانند وب سایت ها برای حضوری پررنگ در نتایج جستجو نیاز به بهینه سازی دارند. در این مقاله ما به شما تغییرات ساده ای نشان خواهیم داد که با اعمال آنها در وبلاگتان به حضور بیشتر در نتایج موتور جستجو و هدایت ترافیک به وبلاگ و در نهایت جذب مشتری و فروش بیشتر کمک خواهد کرد.

در صورتی که به بحث بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو علاقه مند هستید میتوانید آموزش سئو را در سایت تاپ لرن قرار دارد و بدون شک میتوان گفت منبع کاملی برای بحث سئو می باشد را مشاهده کنید .

چگونه وبلاگ خود را بهینه سازی کنیم ؟

فاکتورهای بهینه سازی داخلی وبلاگ

نقش کلمات کلیدی در سئو وبلاگ :

نکات پایه ای برای بهینه سازی داخلی مقالات و نوشته هایی که در وبلاگتان وجود دارد که استفاده از آنها راهی هوشمندانه است که خزنده های موتور جستجو مقالات شما را پیدا کنند و به سراسر دنیا نمایش دهد. در صورتی که نویسنده ای ماهر باشید و مطالب عالی منتشر کنید اما جستجو نشوید و در نتایج جستجو جایگاهی نداشته باشید ، زحمات شما هیچ نتیجه ای نخواهد داشت .

نکات کلیدی در مورد استفاده از کلمات کلیدی که نقش مهمی در سئو مطالب دارد ، را بصورت خلاصه در چک لیست نمایش دادیم که بدانید کجا و به چه تعداد از کلمات کلیدی در مقالات خود استفاده نمایید . در ادامه هر یک از موارد را با جزئیات بیشتر توضیح خواهیم داد.

استفاده از کلمات کلیدی

حداقل یکبار در عنوان اصلی که با H1 نوشته شده باشد.

حداقل در یک یا دو زیر عنوان  .

حداقل سه بار در متن .

حداقل یک بار به صورت bold و italics .

حداقل یکبار در تگ Alt تصاویر .

یکبار در URL

حداقل یکبار در متا تگ توضیحات .

بهینه سازی عنوان مطالب

عنوان اولین جایی است که الگوریتم آنالیز می کند ، بنابراین عنوان باید شامل کلمه کلیدی باشد . اما توصیه می شود که عنوان مطالب با در نظر گرفتن کاراکتر فاصله از ۷۰ کاراکتر تجاوز نکند تا در نتایج جستجو به طور واضح و کامل نمایش داده شود.

بهینه سازی متای توضیحات

در واقع متا تگ توضیحات یک عامل رتبه بندی برای الگوریتم های جستجو نیست ، اما این فاکتور متنی است که موتور جستجو در نتایج جستجو به کاربر نشان می دهد به همین دلیل باید جذاب باشد. از صفحه تنظیمات یا مدیریت وبلاگ تان می توانید آن را ویرایش کنید و بر اساس کلمات کلیدی مورد نظر خود بهینه سازی کنید.

بهینه سازی هدینگ ها Heading

دومین چیزی که خزنده ها آنالیز خواهند کرد هدینگ ها هستند که شامل H1 تا H6 می شوند . ما پیشنهاد می کنیم بیشتر از H2 استفاده کنید که از ارزش بیشتری برخودار است. به هر حال توصیه می شود که کلمات و عبارات کلیدی را در هدینگ ها استفاده کنید. لازم نیست که یک کلمه کلیدی را با همه آنها در مطلب درج کنید ، در این صورت این کار غیر طبیعی به نظر می رسد.

بهینه سازی متن اصلی مطلب

در متن اصلی مطلب حالت ایده آل این است که سه بار از کلمه کلیدی مورد نظر استفاده کنید. استفاده بیش از حد کلمات کلیدی و عدم رعایت تراکم کلمات کلیدی یکی از فاکتورهای منفی برای گوگل محسوب می شود و موجب می شود تا مقاله شما را به عنوان مقاله ای با کیفیت پایین دسته بندی کند. به یاد داشته باشید که مهمتر از کلمات کلیدی که نقش مهمی در سئو وبلاگ شما ایفا می کنند ، وبلاگ شما است. بهترین استراتژی محتوا است ، آنچه که شما می نویسید. اگر با کیفیت بالا ، شامل تصاویر خوب ، فیلم ها و لینک هایی که اطلاعات مرتبط مناسب برای مخاطبان فراهم کند ، باشد و بقیه اقداماتی که در کنار این ها انجام می دهید ، به طور واقعی مقالات شما را بهینه سازی خواهد کرد.

متن Alt در تصاویر

تصاویر عناصر  دیگری هستند که می توانید بهینه سازی کنید. نام تصاویر باید مرتبط با کلمات کلیدی یا موضوع مطلب باشد تا در نتایج جستجو بر اساس تصاویر نمایش داده شوند. این کار تصاویر را به منبعی دیگر برای هدایت ترافیک به وبلاگ شما تبدیل خواهد کرد. علاوه بر انتخاب نام مناسب و معنادار برای تصاویر ، درج متن توصیفی مناسب برای پارامتر Alt موجب می شود تا زمانی که تصویر به دلایلی بارگذاری نشده است ، این متن به عنوان جایگزین برای کاربران نمایش داده شود.

فاکتورهای بهینه سازی خارجی وبلاگ

بهینه سازی خارجی به فاکتورهای خارجی اشاره می کند که بر موقعیت مقالات شما را تحت تاثیر قرار می دهند و کمک می کنند تا آنها در کلمات وعبارات کلیدی که مهم هستند رتبه بالایی را بدست آورند.

بک لینک : زمانی که از صفحات سایت ها و بلاگ های دیگر به مقاله شما لینک شود به این لینک ها ، لینک های خارجی با بک لینک گفته می شود. ایجاد بک لینک به مقالات این شانس را افزایش می دهد که خزنده ها مطالب شما را به عنوان مطالبی مرتبط شناسایی کند و امتیاز بیشتری را به موقعیت مقاله در رتبه بندی خواهد داد. شما حتما تا به حال با بسته های زیادی از بک لینک هایی که برای خرید پیشنهاد می شوند ، برخورد کرده اید و حتی شاید تصمیم گرفته باشید تا برای خرید آنها اقدام کنید اما لطفا از این کار بپرهیزید. یک استراتژی عالی برای ایجاد بک لینک برای وبلاگ تان استفاده از روش های طبیعی است. از همکاران ، سایت ها و و بلاگ های مرتبط با موضوع وبلاگ خود بخواهید تا مقالات شما را در مطالب شان به اشتراک بگذارند. این روش تنها راهی برای ایجاد ارتباط و لینک های خارجی نیست بلکه یک زنجیره ای از توجهات ایجاد می کند که برای هر دو طرف سودمند است. به یاد داشته باشید که بک لینک تنها فاکتور بهینه سازی خارجی وبلاگ محسوب نمی شود ، فاکتورهای دیگری نیز در این زمینه موثر هستند که در ادامه به آنها اشاره می کنیم .

بهینه سازی شبکه های اجتماعی

مقالات خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. نه تنها ترافیک بیشتری را برای وبلاگ تان فراهم خواهید کرد بلکه خزنده های موتورهای جستجو به این که این پست به چه تعداد توسط افراد دیگر به اشتراک گذاشته می شود ، چه تعداد نظرات برای آن درج شده و یا آیا در شبکه های اجتماعی مختلف به اشتراک گذاشته شده است ، نیز توجه خواهند کرد. این فاکتور ها در تلاش هایی که برای موقعیت مقالات خود در لیست نتایج جستجو انجام می دهید ، می توانند تاثیر بسزایی داشته باشند.

 یکی از مهم ترین عوامل موفقیت وبلاگ ها  و وب سایت ها سئو سایت  میباشند.

منبع: سایت وب یار

marzieh1270

نویسنده 33 مقاله در برنامه نویسان
  • Seo
  • 1k بازدید
  • 1 تشکر

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید