تاثیرSeo در کسب و کار

یکشنبه 8 اسفند 1395

آیا سئو منجر به افزایش درآمد در کسب و کار می­گردد؟ خب کافیست همراه ما باشید تا واقعیت تاثیر سئو در کسب و کار را بررسی کنیم.

تاثیرSeo در کسب و کار

با توجه به گسترش اطلاعات و ارتباطات در دنیای امروزی، اکثر مردم در فضاهای مبتنی بر وب به دنبال رفع نیازهای خود هستند. بنابراین در صورتیکه شما صاحب یک کسب و کار تجاری هستید از فرصت پیش­ آمده برای پیشی گرفتن از رقبای خود استفاده کنید. با استفاده از تکنیک­های سئو و بهینه­ سازی وب­سایت می­ توانید درصدر نتایج حاصل از موتورهای جستجو قرار بگیرید و زودتر از سایر رقبا دیده شوید تا در نتیجه به کسب و کار خود رونق بخشید.

در اهمیت تأثیر سئو بر کسب و کار همین کافی است که بدانید بیش از ۸۵% کاربران از طریق موتورهای جستجو به وب­سایت­ها هدایت شده و ۵۰% از آنها  همواره محصولات و خدمات مورد نیاز خود را به شیوه­ ی اینترنتی خریداری و دریافت می­کنند!

بنابراین اگر در پی یافتن راهی برای موفقیت در کسب کار خود هستید از نقش پراهمیت سئو و بهینه­ سازی سایت بر اساس الگوریتم­ های موتورهای جستجو غافل نمانید. سئوی سایت با استفاده از ترفندهایی گاه ساده همچون رعایت نکات هدینگ و گاه پیچیده همچون بهینه­ سازی مطالب و تصاویر، ایجاد وب­سایتی موبایل فرندلی و یوزر فرندلی و برقراری اعتبار داخلی و خارجی به سایت، منجر به قرارگیری وب­سایت شما در صدر نتایج موتورهای جستجویی همچون گوگل می­گردد. دیده شدن وب­سایت شما در نتایج نخستین جستجو، منجر به جلب اعتماد کاربران شده و افزایش بازدیدکنندگان را بهمراه خواهد داشت. در ادامه به طور خلاصه به مزایای سئو در موفقیت و رونق کسب و کار می­پردازیم.

مزایای سئو در رونق کسب و کار

·        مطرح شدن وب­سایت در صدر نتایج موتورهای جستجو

·        افزایش اعتبار و ایجاد حس اعتماد

·        افزایش بازدیدکنندگان و مخاطبان

·        برند شدن نام تجاری کسب و کار

·        بازاریابی اینترنتی محصولات کسب و کار

·        مطرح شدن کسب و کار در شبکه­ های اجتماعی

·        کاهش هزینه­ های تبلیغات

·        و در نهایت افزایش فروش و بازگشت سرمایه

حال که به اهمیت استفاده از تکنیک سئو در رونق بخشیدن به کسب و کار خود پی بردید، در ادامه شما را با برخی از تکنیک­های ساده سئو اما در عین حال کاربردی آشنا می­کنیم.

تکنیک­های سئو در افزایش درآمد کسب و کار

·        انتخاب کلمات کلیدی مناسب

انتخاب کلمات کلیدی مناسب و بررسی کلمات پر ترافیک مورد تقاضای کاربران از جمله راهکارهایی است که می­تواند کاربران با نیازهای و اهداف مشخص را به سمت وب­سایت شما هدایت کند. بنابراین لازم است سنجیده شود که سرمایه­ گذاری بر روی کدام کلمات، جذب مخاطب بیشتری برای شما همراه خواهد داشت.

·        جذابیت محتوا و نمای وبسایت

محتوای صفحات شما باید به گونه­ ای جذاب باشد که مشتریان راغب به دیدن دیگر صفحات وب­سایت شما نیز  باشند. هرچه که کاربران زمان بیشتری برای بازدید از صفحات شما صرف کنند، احتمال خرید آنها از وب­سایت شما و تبدیل شدنشان از مشتریان بالقوه به بالفعل بیشتر خواهد بود.سایت شما به لحاظ نمای بصری نیز باید جذاب باشد.گاهی اوقات انتخاب یک رنگ نامناسب برای وب سایت باعث دلزدگی کاربران آن شده که نتیجه­ آن خروج سریع کاربر از وب­سایت شما خواهد بود. بنابراین جهت افزایش جذابیت نمای سایت به مطالعه­ ی تکنیک­های تاثیر و روانشناسی رنگ در سئو مراجعه کنید.

·        معرفی واضح خدمات و محصولات

محتوای وب­سایت شما نشان دهنده­ خدمات و محصولاتی است که آن ­ر­­ا ارائه می­دهید. این محتوا باید به گونه ­ای باشد که مشتری را قانع سازد تا از وب­سایت شما محصولات خود را تهیه نمائید. بنابراین در ارائه ­ی خدمات خود هوشمندانه رفتار کنید، اما در عین حال از قلو و مبالغه در ارائه­ ی خدماتی که از ارائه­ ی آن معذورید بپرهیزید.

·        قراردادن راه ارتباطی

قراردادن صفحه­ تماس با ما و ارائه­ اطلاعات درست از اطلاعات تجارت شما همچون شماره تماس، آدرس مکان کسب و آدرس ایمیل یکی دیگر از تکینک­هایی است که باعث اعتماد­سازی کاربران شده و در نهایت افزایش بازدیدکننده را برای شما بهمراه خواهد داشت.

و بسیاری عوامل دیگر که در افزایش سئوی سایت و بازدیدکنندگان آن در رونق بخشیدن به کسب و کار مؤثر خواهند بود.

کلام آخر اینکه اگر در پی افزایش فروش محصولات و خدمات کسب و کار خود هستید، همین الان وب­سایت خود را بهینه­ سازی کنید. البته که سئو سایت امری  بسیار پیچیده بوده و بررسی استراتژی­های آن در یک مقاله نمی­گنجد.

marzieh1270

نویسنده 33 مقاله در برنامه نویسان
  • Seo
  • 1k بازدید
  • 3 تشکر

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید