جدیدترین قوانین سئو طراحی سایت

سه شنبه 10 اسفند 1395

در این مقاله به شما آموزش میدهیم که وب سایت جدید خود را یا سایت های بروزرسانی شده خود را به قوانین سئو موجود بروز رسانی کنید.

جدیدترین قوانین سئو طراحی سایت

قوانین بروز بهینه سازی و سئو برای طراحی سایت جدید

برای وب سایت های جدید یا وب سایت هایی که از قبل وجود داشتند و این بار بروز رسانی شده اند،باید قوانین جدید سئو را تعبیه کرد و نگران این موضوع نباشید که حال که وب سایتتان بروز رسانی شده است  با سئوی آن چه کار کنیم..

نه تنها طراحی مجدد یک سایت بلکه طراحی دوباره یک پلت فرم کامل نیازمند این ویژگی ها می باشد.
بارها افرادی را مشاهده کردیم که یک پلت فرم جدید را برای ارائه وب سایت خود به مشتریان و افراد دنیای مجازی انتخاب کردند اما هیچگونه آشنایی با موارد مورد نیاز و پایه سئو برای شروع طراحی سایت ندارند. لحاظ کردن قوانین پایه سئو در طراحی سایت یکی از وظایف مهم طراحان سایت می باشد و تاثیر بسزایی در آماده سازی هرچه سریعتر بستر سایت جهت انجام مراحل بعدی سئو خواهد بود.

در صورتی که به بحث بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو علاقه مند هستید میتوانید آموزش سئو را در سایت تاپ لرن قرار دارد و بدون شک میتوان گفت منبع کاملی برای بحث سئو می باشد را مشاهده کنید .

قوانین مورد نیاز سئو طراحی سایت جدید

۱میزبانی IP اختصاصی
در بسیاری از موارد دامنه های بسیاری روی یک هاست میزبان با آدرس های IP مشابه وجود دارد که این کار به عملکرد سایت لطمه می زند و باید از آن اجتناب کرد. میزبانی آی پی اختصاصی یک آدرس آی پی منحصر بفرد را به دامنه سرور اختصاص می دهد. بنابراین هنگامی که شما استفاده می کنید آدرس آی پی سایت شما با سایر سایت ها به اشتراک گذاشته نمی شود و به تنهایی کار می کند . از مزیت های استفاده از میزبانی IP اختصاصی بهره مندی از DNS اختصاصی و گواهینامه SSL می باشد که جهت ارتقای سئو سایت پیشنهاد می شود.

۲پشتیبانی از ویژگی رسپانسیو و موبایل فرندلی
با افزایش کاربران گوشی های هوشمند و تمرکز گوگل در جدیدترین الگوریتم خود بر سایت های سازگار با موبایل ، نیاز به طراحی ریسپانسیو یک سایت ضروری بوده و نمی توان از آن چشم پوشی کرد.

۳اجازه دادن به فایل های CSS و JS جهت ایندکس شدن
همانطور که گوگل متذکر شده است جلوگیری از بررسی فایل های جاوااسکریپت و CSS به طور مستقیم در robots.txt به بررسی و ایندکس هرچه بهتر محتوای سایت توسط الگوریتم های گوگل آسیب می رساند و نتیجه نامطلوب از رتبه بندی حاصل خواهد شد.

۴پشتیبانی از تگ canonical برای تمامی صفحات
این تگ یکی از بهترین و ساده ترین روش های جلوگیری از ایجاد شدن مطالب یکسان است. یک صفحه استاندارد (canonical) نسخه مطلوب از یک سری از صفحات با مطالب بسیار مشابه است. اگر ربات دو مطلب یکسان را ایندکس کند تاثیر بسیار بدی بر روی رتبه سایت در موتورهای جست و جو خواهد گذاشت٬ در اینجاست که وظیف تگ canonical مشخص می شود. آشنایی بیشتر با تگ canonical در مقاله کاربرد تگ canonical .

۵پشتیبانی از ۳۰۱ ریدایرکت
بسیاری از پلت فرم ها اجازه استفاده از ۳۰۱ ریدایرکت را برای وبمستران فراهم می کنند. ۳۰۱ ریدایرکت به معنی انتقال دائم آدرسی به آدرس دیگر است.۳۰۱ ریدایرکت هنگامی که شما آدرس دامنه خود را تغییر می دهید یا می خواهید با آدرس های دیگر، سایت شما نمایش داده شود کاربر دارد.

۶پشتیبانی از فایل robots.txt سفارشی
داشتن فایل robots.txt که از ایندکس شدن برخی عناصر مدیریت سایت جلوگیری کند خوب است اما قابلیت کنترل دایرکتوری ها و فایل ها بر اساس مجوزها چیزی است که باید در طراحی پلت فرم سایت لحاظ شود. وظیفه فایل robots.txt محدود کردن دسترسی روبات های گوگل و سایر موتورهای جستجو به محتویات سایت است. روبات ها قبل از ورود به هر سایت از وجود فایل robots.txt بر روی آن و محدود نبودن دسترسی محتوا مطمئن میشوند.

۷نقشه سایت XML Sitemap
نقشه سایت XML در واقع یک فایل متنی حاوی تمام آدرس های موجود ، همچنین اطلاعات هر آدرس مانند آخرین بروزرسانی، میزان اهمیت و نحوه ارتباط آن با صفحات دیگر را نیز شامل شود.
از مزایای استفاده از نقشه سایت می توان به موارد زیر اشاره کرد :

راه استاندارد تعامل با موتورهای جستجو توسط ابزار وبمستر .
راهنمایی روبات ها برای شناسایی بهتر صفحات و اطلاع از تغییرات در صفحات قدیمی .
به مالک وب سایت اجازه می دهد تا موتورهای جستجو را برای توجه به وجود آدرس های جدید و صفحات جدید ایجاد شده در سایت به سرعت فراخوانی کند.

۸- قابلیت سفارشی سازی URL های صفحات
یکی دیگر ار مواردی که بر سئو تاثیر خواهد گذاشت بهینه سازی URL های وب سایت می باشد. URL ها مسئول هدایت کاربر به صفحات هستند ، بنابراین باید قابل فهم و خواندن برای کاربر باشد و حاوی محتوایی باشد که به آن اشاره می کند نه رشته ای از اعداد بی معنا.

۹عنوان منحصر به فرد برای هر صفحه
هر صفحه باید شامل تگ عنوان منحصر به فرد و مرتبط با محتوای صفحه باشد. برای سئو پیشرفته سایت و حضور بهتر صفحات در نتایج جستجوی گوگل باید پلت فرم سایت شما اجازه ایجاد عنوان منحصربفرد برای هر صفحه را برای شما فراهم کند.

۱۰- متای توضیحات سفارشی برای هر صفحه
پس از عنوان، متای توضیحات است که بازدیدکنندگان در نتایج موتورهای جستجو میبینند و از اهمیت زیادی برخوردار است. تگ توضیحات ، پاراگراف کوتاهی متنی است که در کدهای HTML از صفحه وب قرارداده می شود و محتوای آن صفحه را توصیف می کند. متای توضیحات در نتایج جستجو زیر آدرس صفحه نمایش داده خواهد شد.

۱۱ایجاد صفحه ۴۰۴ سفارشی
طراحی یک صفحه ۴۰۴ زیبا (صفحه یافت نشد) می تواند کاربران را به مطالب و صفحات مرتبط هدایت کند و احتمال بازگشت کاربر از سایت را کاهش دهد . تجربه کاربری خوب یکی از بخش های مهم راهنمای کیفیت گوگل است. با طراحی یک صفحه ۴۰۴ سفارشی نه تنها رضایت این راهنما را جلب کردید بلکه به نگهداری ترافیک سایت هنگامی که روبات با یک لینک شکسته روبرو می شود و قصد ترک سایت را دارد ، کمک کرده اید.

با در نظرگرفتن قوانین و ویژگی های فوق در ابتدای طراحی پلت فرم سایت جدید کمک شایانی به سئو سایت و پیشرفت سطوح بعدی بهینه سازی و دستیابی به رتبه بندی بالای سایت خود خواهید کرد.

منبع: سایت وب یار

marzieh1270

نویسنده 33 مقاله در برنامه نویسان
  • Seo
  • 1k بازدید
  • 1 تشکر

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید