اهمیت سئو فروشگاه اینترنتی

شنبه 14 اسفند 1395

یکی از دغده های مدیران فروشگاههای اینترنتی این است که با بررسی سایت هایی از جمله سایت های خبری ، سرگرمی و… متوجه میشوند که سایت های آن ها بازدیدکنندگان کمتری نسبت به فروشگاههای اینترنتی دارد،چه بسا که سایت های خبری و سرگرمی و … شاید هیچ جنبه ی مالی از سایت مد نظرشان نباشد اما فروشگاههای اینترنتی بدون شک به جنبه ی مالی و مدیریت آسان تر و فروش بیشتر برای کاربران طراحی شده است،بنابراین این جاست که اهمیت سئو فروشگاه اینترنتی بیش از پیش آشکار میشود.

اهمیت سئو فروشگاه اینترنتی

اما با پیشرفت تکنولوژی، فروشگاه ها نیز به فکر استفاده از سایت های فروشگاه اینترنتی افتاده اند تا از این طریق مشتریان بیشتری را به سمت خود جذب کنند.

در صورتی که به بحث بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو علاقه مند هستید میتوانید آموزش سئو را در سایت تاپ لرن قرار دارد و بدون شک میتوان گفت منبع کاملی برای بحث سئو می باشد را مشاهده کنید .

در ادامه مطلب فوق به نکات مهم برای بهینه سازی فروشگاه اینترنتی میپردازیم.

·بهینه سازی آدرس صفحات وب:

آدرس صفحات وب (URL) یک عامل مهم در سئو است، پس باید  آنها را به درستی انتخاب کنید. به طوری که کلمات کلیدی را در بر بگیرد، به شرطی که آدرس خیلی طولانی نشود. از خط تیره کوتاه برای جداسازی واژگان کلیدی استفاده کنید، و از زیر خط ها و نمادها اجتناب نمایید.

·انتخاب عنوان مناسب :

به دلیل وجود رقبای اینترنتی، باید  توضیحات یا عناوین فروشگاه شما منحصر به فرد باشد. یعنی از کپی برداری عکس و سایر متون فروشگاه های دیگر اجتناب  کنید و از زبان خودتان محتوا بنویسید. و هر چه که  توضیحات بیشتری از محصولاتتان ارائه دهید، مشتریان بیشتری نیز به سمت خود جذب خواهید کرد.

·بهینه سازی کلمات کلیدی :

یک عامل مهم در بهینه سازی موتور جستجو انتخاب کلمات کلیدی مناسب است. هر یک از صفحات سایت را با یک عنوان و توضیح یکتا برچسب گذاری کنید. موتورهای جستجو به عناوین متفاوت و گوناگون علاقه زیادی دارند.

·لینک های داخلی :

لینک های داخلی برای بهینه سازی موتور جستجو (SEO) مهم هستند. لینک داخلی یعنی لینک دادن صفحه وب به صفحات دیگر خود وب سایت؛ البته هر یک در جای مناسب و مرتبط به خود؛ و حدود ۲ الی ۳ لینک باشد کافیست. در انتخاب صفحات وب  و پیوند دادن به هر واژه کلیدی که با آن روبرو می شوید، نهایت دقت را صرف کنید.

·لینک های خارجی(Back Link) :

سعی کنید از سایت های معتبر و مرتبط بک لینک دریافت کنید. بک لینک یعنی وقتی یک وب سایت شما را لینک می کند و از وب سایت یا وبلاگ خود لینکی به وب سایت شما می دهد این یک بک لینک است. هر اندازه تعداد بک لینک ها بیشتر باشد وب سایت شما رتبه بهتری را نیز دریافت خواهد کرد. توجه کنیم اگر به سایت های غیر مرتبط و یا سایت هایی که محتوایی ندارند بک لینک دهید، نتایج منفی را خواهد داشت.البته مواظب باشید که به بک لینک های و سئو سیاه دچار نشوید.

·سرعت لود و بارگزاری سایت :

هر محصولی که داشته باشید، کاربران همیشه از بازدید سایت هایی که سریع بارگذاری میشوند لذت میبرند. یا فرضاً اگر مشتری عجله داشته باشد، با مواجه شدن به سایتی که دیر بارگزاری شود، صفحه را می بندد. و از این طریق مشتری خود را از دست می دهید. پس برای بهینه سازی عکس ها باید توازن بین کیفیت و حجم آن ها را در نظر بگیرید. علاوه بر توجه بر حجم صفحات، از کیفیت و سرعت سرور سایت خود نیز مطمئن شوید.

·طراحی واکنش گر(Responsive):

با روی کار آمدن گوشی های همراه و تبلیت ها، اکثر کاربران اینترنتی از این وسیله برای جستجو و گردش در فضای مجازی استفاده می کنند. و از آنجایی که کاربران به موبایل یا همان تلفن همراه بیشتر دسترسی دارند، می توان با طراحی واکنش گرا و بارگزاری بهتر صفحات سایت در گوشی ها، باعث رضایت و جذب مشتریان بیشتری بشوید.

·شبکه های اجتماعی:

با توجه به اهمیت روز افزون شبکه های اجتماعی و حضور فعال اکثر کاربران در این شبکه ها، استفاده از این شبکه ها در افزایش فروش و تبلیغات تاثیر زیادی خواهد داشت. و شما نیز باید آن ها را در دنبال کردن این شبکه ها ترغیب کنید.

·نقد و نظر مشتریان:

امکان نظرسنجی کاربران را در سایت خود قرار دهید. و از آن ها بخواهید که نظرات خود را در مورد محصول ثبت کنند تا مشتری ها بتوانند با توجه به نظرات دیگران و با اعتماد بیشتری از سایت شما خریداری کنند. این کار هم باعث  افزایش فروش و هم افزایش رتبه نتایج فروشگاه اینترنتی شما در موتورهای جستجو می شود.

·پشتیبانی آنلاین :

روش های مختلفی برای برقراری ارتباط با کاربران وجود دارد. یکی از این روش ها امکان چت آنلاین است. این گفت و گوی آنلاین و سریع می تواند ارتباط موثرتری و صمیمی تری را با مشتری ها برقرار سازد و اعتماد آن ها را به شما و فروشگاه تان جلب کند.

·آدرس و مسیر :

آدرس را بصورت کامل و صحیح در سایت وارد کنید. همچنین از گوگل مپ استفاده کنید. و هر گونه اطلاعاتی که مشتری برای حضور در محل شما احتیاج دارد را در دسترس کاربران قرار دهید.

نتیجه گیری نهایی : شما همانند سایرین نباشید و سعی کنید برای محصولات و برندتان  تمایز قایل شوید و حرفه ای فعالیت کنید،بهتر است که شما سئو فروشگاه خودتان را به دست افراد متخصص و دلسوز بسپارید تا با تلاش های شما و سئو کاران فروشگاه اینترنتی شما سئو شود،آن موقع میبیند که چگونه به افزایش درآمد خود و بازدیدکنندگان از سایت خود میرسید.

منبع: سایت وب یار

marzieh1270

نویسنده 33 مقاله در برنامه نویسان
  • Seo
  • 1k بازدید
  • 4 تشکر

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید