صفحه فرود یا Landing Page

دوشنبه 18 اردیبهشت 1396

در آموزش های مباحث تبلیغات سایت ها امروز قصد داریم آموزش Landing Page یا صفحه ی فرود که یکی از موارد مهم در بازاریابی اینترنتی و تجارت آنلاین می باشد را برای شما عزیزان مطرح کنیم و به اهمیت و دلایل طراحی Landing Page بپردازیم. در ابتدا به توضیحی مختصر در خصوص Landing Page میپردازیم.

صفحه فرود یا Landing Page

 

Landing Page چیست؟

Landing Page صفحه ی وبی است که از صفحه ی اصلی وب سایت جدا بوده و کاربر را بدون جستجو در سایت، به سمت خود هدایت و به هدفش می رساند. لیکن در مورد طراحی و محتویات Landing Page تحقیقات زیادی انجام شده است؛ که ما در آموزش امروز قصد داریم نکات مهم و اهداف صفحات فرود را به طور مفصل برای شما معرفی کنیم.  

کاربرد ها و انواع صفحات فرود (Landing Pages)

1- دریافت اطلاعات از مشتری (به منظور تبلیغات اینترنتی و ایمیل مارکتینگ) :  

بعضی از صفحات فرود، فرمی را به کاربران نمایش داده و از آن ها می خواهد که اطلاعات خود ، نظیر نام و نام خانوادگی، ایمیل، شماره موبایل و… را در آن وارد کنند تا در ازای این کار به آن ها هدیه ای از جمله دریافت مقاله یا فایل صوتی و ویدوئویی و یا کوپن تخفیف و … ارائه دهد. پس با تجمع کاربران به صفحه فرود می توانید یک لیست کامل از مشتریان خود را فراهم آورده و با برقراری رابطه ای دوستانه و ارسال ایمیل های تبلیغاتی به آن ها اعتمادشان را به دست آورید و به این طریق بتوانید فروش و کسب و کار خوبی راه بیندازید.

نکته:به این نوع صفحات فرود، صفحات معامله گر(transactional)  نیز گفته می شود.

2- معرفی محصول یا خدمات به صورت مستقیم یا غیره مستقیم :

نوع دیگری از صفحات فرود، معرفی مختصر یک کالا یا خدمات به مشتریان می باشد. شما می توانید به طور مستقیم محصولات یا خدمات خود را در صفحه ی فرود وارد کرده و با معرفی آن کالا مشتری را به خریدن آن تشویق نمایید.

البته با روش غیر مستقیم هم می توانید این کار را انجام دهید. مثلا در یک صفحه ی فرود، مقاله ای را قرار داده و در انتهای مقاله، کالا و خدمات خود را معرفی کنید. همچنین قادرید لینک صفحات مشابه را در صفحات فرود وارد کرده و بازدید کنندگان را به این صفحات ارجاع دهید. به این نوع صفحات فرود، صفحات ارجاع دهنده (reference) گفته می شود.توسط این روش می توانید تائیر بیشتری را بر روی مخاطب بگذارید.

نکته مهم :‌قرار دادن لینک به مطالب مشابه ای که مخاطبان شما در حال مطالعه ی آن هستند از نکات و قوانین مهم در سئو محتوا سایت به شمار می آید که ازاین طریق میتوانید تعداد لینک های داخلی مفیدی به مطالب مرتبط سایتتان بدهید،البته آموزش سئو محتوا از آموزش های بسیار مهم میباشد که تمامی صاحبان وب سایت ها در مدیریت وب سایت خود باید به آن توجه کنند.

ویژگی های Landing Pages ها:

1- صفحه ی فرود خود را واکنش گرا (responsive) طراحی کنید. به این صورت که این صفحه برای گوشی های موبایل و تبلیت ها و… سازگار باشد.

2- پیشنهادات و هدایای ویژه ای را به کاربران خود ارائه دهید و در صفحه ی فرود و یا در صفحه ی دیگر وب سایت، لیست اسامی برنده شدگان را قرار داده و با این کار اعتماد بیشتری را از بازدید کنندگان کسب کنید.

3- سعی کنید اطلاعات کمی از بازدید کنندگان دریافت کنید. مثلا فقط ایمیل، و همچنین از یک متن زیبایی استفاده کنید که بازدید کننده را به خرید آن محصول ترغیب نماید.

4- سعی کنید صفحات فرود خود را مفید و خلاصه بنویسید و در آن لینک ها و مطالب اضافه ی دیگری قرار ندهید چون ممکن است توجه کاربر از موضوع و هدف اصلی خود دور شود.

5- دکمه ی درخواست انجام فعالیت یا call to action جذابی طراحی کرده و از علایمی استفاده کنید که به این دکمه اشاره می کنند تا دیگر لازم نباشد بازدید کننگان از خارج وب سایت وارد این صفحه شوند.

6- در صفحه ی فرود خود برای جلب توجه مشتری از تصاویر و ویدئوی مربوط به کالا استفاده کنید.

7- ابزار های اشتراگ گذاری شبکه های اجتماعی را در صفحه ی فرود قرار دهید.

8- به کاربران خود تاکید کنید که این اطلاعات نزد شما امانت بوده و به آن ها به جز تبلیغات، متن اسپمی ارسال نمی کنید. حتی می توانید امکان لغو اشتراک گذاری را نیز برای آن ها فراهم کنید.

9- صفحه ی فرود باید دارای قابلیت بروز رسانی باشد. تا بتوانید این صفحه را با توجه به نیاز خود تغییر دهید. مثلا قسمت معرفی برندگان و یا تغییر قیمت یک محصول.

10- محتوای خود را در صفحه ی فرود جذاب، زیبا و بهینه بنویسید و همچنین تکنیک های نگارشی از جمله فونت، اندازه و رنگ قلم، تراز بودن متن و بولد بودن نکات اساسی را رعایت فرمائید.

11- از دو رنگ متفاوت برای لینک های صفحه ی فرود خود استفاده کنید. یعنی وقتی موس بر روی لینک رفت، رنگ لینک تغییر کند.

12- روان شناسی رنگ ها را حتما در صفحه ی فرود خود لحاظ کنید.روان شناسی رنگ ها در مبحث طراحی سایت،تبلیغات،ایمیل مارکتینگ،از موارد بسیار مهمی میباشد که حتما باید به آن تسلط کامل داشته باشید تا بتوانید به بهترین نحو ممکن با مخاطبانتان ارتباط برقرار کنید.

نتیجه گیری:

شما نیز برای انجام تبلیغات بهینه در سایت های خود و ارتباط کاراتر با مشتریانتان بهتر است مهم ترین اصول در طراحی و محتویات Landing Pages را در نظر بگیرید .


منبع: سایت وب یار

marzieh1270

نویسنده 33 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

تاکنون هیچ کاربری از این پست تشکر نکرده است

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید