Unity 5.6 هم اکنون دردسترس است !

سه شنبه 29 فروردین 1396

پلتفرم توسعه بازی های سه بعدی unityبه ورژن 5.6 آپدیت شده و شرکت ارائه دهنده ادعا می کند که این به روز رسانی آخرین به روز رسانی از نسخه 5 می باشد.Unity 5.6 دوسال بعد از نسخه 5 این پلتفرم ارائه شده است. این نسخه پیشرفت های زیادی داشته و ویژگی های اضافه شده به آن تجربه زیبایی برای توسعه دهندگان و درنتیجه برای گیمر ها و کاربر ها فراهم آورده است.

Unity 5.6  هم اکنون دردسترس است !

چه چیز تازه ای اضافه شده؟

پیشرفت در نور پردازی و پیش نمایش جایگذاری منبع نور

ورژن جدید unity به پیشنمایش نقشه نور (Lightmapper) پیشرفته مجهز شده. تکنیک جدیدی که امکان دریافت بازخورد سریع  از آزمایش سناریو های نوری مختلف را برای توسعه دهنده فراهم میکند. همچنین این ویژگی به دریافت سریع نتیجه مقایسه های مکرر برای پیدا کردن راه حل مناسب برای کمک می کند.

در خلال کار با این تکنیک حالت های نوری به ترتیب پیشنهاد شده در عملکرد با و به صورت بلادرنگ با یکدیگر ادقام شده و نورپردازی پخته تری را برای اشیاء ایستا و پویا فراهم می آورد.

''پیش نمایش برچسب ها زمانی که ویژگی زیبای نقشه نور مبتنی بر روشن سازی به راه حل پخته تری دست یابد حذف خواهد شد. این اتفاق در unity 5.6 رخ خواهد داد.. پشتیبانی از حالت های نوری ، سطح جزئیات پخته تر (LOD) و پایین آمدن استفاده از حافظه به زودی امکان پذیر است.''

بهبود ضریب پاسخگویی گرافیکی

در هر آپدیت از یک نرم افزار کاربران انتظار بهبود ضریب پاسخ گویی گرافیک را دارند.در زمینه ابزار های بازی سازی بهبود گرافیک از قوانین پایه است.در همین رابطه شاهد بهبود کار با پردازنده گرافیکی (GPU)و پشتیبانی از روند نمونه برداری هستیم.امکان افزودن سایه برای فلزات (متریال های شبیه ساز فلز) اضافه شده و در نتیجه کاربر می تواند بر روی جزئیات کوچک در بازی کار کند و همچنین حداکثر استفاده از پردازنده را ببرد. خصوصا در سخت افزار های شرکت اپل.

 سیستم ذره ای (Particle system) به روز ده و پشتیبانی از کتاب خانه گرافیکی بلادرنگ Vulkan نیز اضافه شده.

در Unity 5.6 گزینه ها و کنترل های زیادی برای کمک به کاربر در گسترش دامنه ای از اثرات ذره ای (particle effect) پیشنهاد میدهد. همچنین به منظور کاهش گرم شدن بیش از حد سخت افزار در هنگام ترافیک کاری پردازنده (CPU) تیم توسعه unity پشتیبانی از کتاب خانه ی گرافیکی بلادرنگ Vulkan را در unity 5.6 فراهم آورده است.این نه تنها از مشغله پردازنده (CPU) می کاهد بلکه در استفاده از حافظه نیز صرفه جویی خواهد کرد و در پلتفرم های همراه عمر باطری را افزایش خواهد داد.

پخش کننده ویدئو با کیفیت 4K و TextMesh Pro

در این ورژن می توانید با استفاده از پخش کننده ی چند سکویی ویدئو ویدئو هایی با کیفیت 4K را نمایش دهید. این به ما کمک می کند تجربه 360 درجه از واقعیت مجازی را برای گیمر های خود فراهم آورید. و حرکت شگفت آور تیم توسعه unity یک توسعه بومی (native) از TextMesh Pro به صورت رایگان است که از ابزار های پر طرفدار و پرسرعت پلتفرم  unity می باشد. و امکان نمایش متن را به صورت حرفه ای فراهم می کند.همچنین  بهبود زیادی در کنترل،قالب بندی و طراحی متن داشته است.

بهبود ضریب پاسخ گویی گزارش گیری و رفع باگ

در unity 5.6 ضریب پاسخ گویی در گزارش گیری به شکل قابل توجهی بهبود پیدا کرده است. اکنون این پلتفرم همه اطلاعات مربوط به نمونه های شکست اتفاق افتاده در سیستم عامل IOS را مجموعه سازی می کند. افزون بر آن گزارش استثنا ها و پیش فیلتر هم بهبود پیدا کرده است. که در دریافت خطا های احتمالی پرفورمنس کمک خواهد کرد.

اضافه شدن پشتیبانی از WebAssembly به صورت آزمایشی

به عنوان یک تجربه این ورژن از unity به صورت آزمایشی از  WebAssembly پشتیبانی خواهد کرد.که تجربه ی خوبی از بهبود Unity WebGL خواهد بود.

"امیدواریم که پروژه های شما از ویژگی ها و بهبود های این نسخه بهره مند گردد."

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید