تاثیر عمر دامنه و سال دامنه بر رتبه سایت

چهارشنبه 6 اردیبهشت 1396

در این مقاله به تاثیر عمر دامنه و سال دامنه بر رتبه سایت می پردازیم.یکی از عوامل موثر در سئو سایت و مد نظر الگوریتم رتبه بندی گوگل عمر دامنه میباشد،اما آیا واقعا عمر دامنه در رتبه بندی وب سایت نقش مهمی دارد؟چرا باید دامنه خود را با مدت زمان طولای تر بخریم یا ثبت کنیم؟؟اهمیت سن دامنه بر سئو سایت و رتبه بندی گوگل چیست؟؟

تاثیر عمر دامنه و سال دامنه بر رتبه سایت

بررسی مدت عمر دامنه سایت و بهینه سازی نام دامنه و مکان هاست

واقعا این سوال در ذهن من ایجاد شده بود که آیا گوگل به سایتی که قدمت ۲۰ ساله دارد اما شاید سایت خوبی در این مدت عمرش نبوده باشد،یا شاید به تولید محتوا یا خدمات مفید برای کاربرانش نپرداخته باشد رتبه بیشتری میدهد  نسبت به سایت تازه تاسیس یا با قدمت کمتری که تولید محتوای مفید تری انجام داده باشد؟؟آیا تنها ملاک گوگل عمر سایت میباشد و سایت کهن سال تر از رتبه ی بالاتری نسبت به سایت های با محتوا و خدمات مفید برخوردار است؟؟ اصلا حالا که اینطوره خوبه ما یه دامنه رو خریداری کنیم و در چندین سال آینده به بارگزاری وب سایت بر روی آن دامنه قدیمی اقدام کنیم؟؟؟

تاثیر عمر دامنه و سال دامنه بر رتبه سایت

اهمیت عمر دامنه بر سئو:

بر اساس گفتگو های Rand Fishkin  از اساتید برجسته سئو وب سایت میباشد بیان میکند: ممکن است عمر دامنه در رتبه بندی و سئو وب سایت نقش داشته باشد اما به طور کلی چیزی نیست که نگران آن باشید.

همچنین Rand در پاسخ به مت کاتز در خصوص تاثیر عمر دامنه بر سئو سایت اینچنین گفت:  که خیلی نگران عمر دامنه نباش وهمچنین مت کاتز در پاسخ به دیگر مسئولین گوگل اعلام می کند : “ما قول نمیدهیم که این یک فاکتور نیست ، اما اگر هم باشد، خیلی ناچیز است. ما از این فاکتور همراه عوامل دیگر استفاده میکنیم تا بررسی کنیم و ببینیم چه رخ خواهد داد” .

بنابراین اولین نتیجه گیری که از سخنان اساتید سئو میتوان فهمید که:

عمر دامنه سایت به تنهایی تاثیر مستقیم بر سئو سایت نمیگذارد و همواره سن دامنه سایت به همراه موارد دیگر بر سئو سایت تاثیر گذار میباشد.

سوال اول: آیا عمر دامنه وب سایت بر سئو سایت موثر است؟؟؟

اجازه بدهید پاسخ به این سوال را با آوردن مثالی برای شما تکمیل کنم، اگر ما دو وب سایت با تعداد لینک های ورودی یکسان از مکان های یکسان با محتوا  و عناوین کاملا یکسان فقط با طول عمر متفاوت یکی بیشتری و دیگری کمتر داشته باشیم، آیا رتبه بندی وب سایت قدیمی تر به خاطر عمر بیشترش  تحت تاثیر قرار میگیرد؟؟ بدون شک پاسخ به این سوال خیر میباشد.پس چرا اگر  در نتایج جستجو عنوان خاص نگاه کنیم لینک های مربوط به سال های خیلی قدیمی تر هم وجود دارد؟؟

اینجاست که اهمیت نکته ای دیگر خودش را به ما نشان میدهد و آن این است که بدون شک وب سایت قدیمی تر در این بازه زمانی عمرش کارهای مفید بسیاری نیز انجام دادهاند. آنها بهترین و کوتاهترین نامهای دامنه را انتخاب و ثبت کردهاند. آنها برند خود رو ایجاد کردند. آنها زمان زیادی رو برای برندسازی صرف کردند ، افراد بسیاری برند آنها را می شناسند و به آن لینک دادند و آنها را به عنوان یک مرجع می دانند. آنها در بسیاری از شبکه ها و رسانه ها فعالیت داشتند و از سایت ها و افراد معتبر لینک دریافت کردند . با این اوصاف می توان گفت این فعالیت ها دلیل محکمی است برای قدرتمند بودن دامنه های قدیمی . به دلیل تاثیرات این مستندات و فعالیت ها می باشد که وب سایت های قدیمی موفق تر و با ارزش تر هستند.

در واقع می خواهیم این نکته را بیان کنیم که اگر شما همین حالا یک وب سایت ایجاد کنید و تمامی کارهایی را انجام دهید که یک وب سایت قدیمی در طول ۱۰ سال انجام داده است ، میتوانید رتبه بهتری نسبت به آن کسب کنید، به این دلیل که شما این نام تجاری و شهرت و لینک ها را سریعتر به دست آورده اید در نتیجه شتاب شما به مراتب بیشتر است.

 سوال دوم: مدت زمان ثبت دامنه چه اهمییتی بر سئو سایت دارد؟

من کاتز در یکی از ویدیو های آموزشی خود ذکر کرد: “ممکن است ما به این که دامنه برای چه مدت زمانی ثبت شده است توجه کنیم به این دلیل که اسپمرها ، دومینرها و بازاریابان و دیگر افرادی که فکر می کنیم ممکن است نتایج جستجوهای ما را تغییر دهند، اغلب دامنههایشان را برای مدت کوتاهی ثبت می کنند”.زیرا بسیاری از افراد ایده هایی برای ثبت دامنه برای مدت کوتاه جهت تست دامنه و برگرداندن آن نیز وجود دارد ؛و ما به افراد پیشنهاد میکنیم در صورت داشتن بودجه کافی به ثبت دامنه ۵ یا ۱۰ ساله افراد را تشویق میکنیم.

بنابراین عمر دامنه در کنار دیگر عوامی سئو  بسیار مهم میباشد. به طور غیر مستقیم در بهبود جایگاه سایت در نتایج جستجو تاثیرگذار خواهد بود . می توان گفت ارزش یک دامنه ارتباط مستقیمی با میزان فعالیت در سایت شامل لینک بیلدینگ و تولید محتوای غنی بر روی سایت دارد . وب سایتی که تازه ساخته شده و فعالیت های سئو پسندی را انجام می دهد نسبت به سایتی که قدمت دارد اما مدت هاست که بروزرسانی نشده است و فعالیتی نداشته که توجه و اعتماد موتورهای جستجو را جلب کند قطعا ارزش بیشتری خواهد داشت . یکی از عوامل مهم در سئو سایت و عوامل تاثیر گذار در الگوریتم رتبه بندی گوگل عمر دامنه میباشد.

نتیجه گیری پایانی:

مثل همیشه میتوان گفت سئوی سایت موضوعی حیاتی و مهم است که به یک یا دو مورد ختم نمیشود و همیشه مجموعه ای از عوامل در کنار هم بر سئوی سایت و افزایش رتبه سایت در میان موتورهای جستجو گر اهمیت دارد.


منبع: سایت وب یار

marzieh1270

نویسنده 33 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید