تبلیغات در گوگل

دوشنبه 18 اردیبهشت 1396

این روزها اکثر افراد به دنبال راهی برای کسب درآمد از بستر وب میباشند حتما شما هم نام تبلیغات در گوگل را شنیده اند،شاید برای شما هم جالب باشد تا بدانید که اصلا تبلیغات در گوگل چیست و چرا باید در گوگل تبلیغات کنیم؟در ادامه مطلب تبلیغات در گوگل همراه ما باشید تا با دانستی های تبلیغات در گوگل آشنا شوید و شما نیز از مزایای تبلیغات در گوگل جهت افزایش درآمد و برندینگ شدنتان بهرمند شوید.

تبلیغات در گوگل

میدانید که یکی از بهترین روشهای تبلیغات، تبلیغ در موتور جستجوی گوگل است که از محبوبیت خاصی برخوردار است و تقریباً همه ی افراد زمانی که تصمیم به خرید یک کالا و یا انجام کاری می گیرند ابتدا در گوگل جستجو می کنند تا اطلاعات مورد نظر خود را به دست بیاورند و اگر شما یک تبلیغات خوب در گوگل داشته باشید به راحتی می توانید مشتریان بیشتری را جذب کنید. پس تبلیغات در گوگل را دست کم نگیرید .

تبلیغات در گوگل چیست؟ (Google Adwords)

حتماً تا کنون پس از جستجوی واژه ای در گوگل، در لیست نتایج گوگل به لینک هایی برخورد کرده اید که با سایر لینک ها متفاوت است و در کنار آن ها کلمه ی Ad نوشته شده است. این عبارت مخفف کلمه ی Advertise به معنای تبلیغات است. به این سیستم Google Adwords گفته می شود.
در واقع Google Adwords یک برنامه ی تبلیغاتی آنلاین است که به کمک آن شما می توانید افرادی که کلمات کلیدی مربوط به کسب و کار شما را در گوگل جستجو می کنند و یا مشغول گشت و گذار در سایت های مرتبط با موضوع کاری شما هستند، را جذب کنید.
در واقع طرز کار این سیستم به این صورت است که شما ابتدا باید یک حساب کاربری در Google Adwords بسازید و کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود را وارد کنید آن گاه می توانید حساب کاری خود را به میزان دلخواه شارژ کنید. حالا هر کاربری که واژه ی مرتبط با کسب و کار شما را جستجو کند تبلیغ شما برایش نمایش داده می شود و تنها زمانی از شارژ حساب کاربری شما کم می شود که کاربر روی تبلیغ شما کلیک کند.در ادامه همراه ما باشید تا برترین مزایای تبلیغات در گوگل را بشناسید.

مزایا و امکانات تبلیغات گوگل (Google Adwords)

برخی از مزایا و امکانات Google Adwords به شرح زیر می باشد:

سایت شما در کوتاهترین زمان و با کمترین هزینه در صدر نتایج جستجوهای گوگل قرار می گیرد .

در صفحات فارسی جستجوی گوگل امکان نمایش تبلیغ شما وجود دارد.

مشاهده ی تبلیغات شما توسط بازدیدکنندگان برای شما هزینه ای نخواهد داشت تنها شما زمانی باید هزینه پرداخت کنید که روی تبلیغات شما کلیک شود.

برای نمایش آگهی شما امکان انتخاب زبان نیز وجود دارد.

شما می توانید صفحه ای را تعیین کنید که بازدیدکنندگان آن را مشاهده کنند.

شما به راحتی می توانید مخاطبان بیشتری را جذب کنید.

این امکان وجود دارد که برای نمایش تبلیغاتتان کشور خاصی را انتخاب کنید.

در این سرویس شما می توانید سقف هزینه های روزانه را کنترل کنید.

آگهی شما برای کسانی که به دنبال کالا و خدمات شما هستند نمایش داده می شود که موجب فروش بیشتر شما خواهد شد.

شما می توانید از همان زمان که آگهی خود را می سازید آن را نمایش دهید و حتی این امکان وجود دارد که برای نمایش آن ساعات خاصی را انتخاب کنید.

برای هر کلیک شما می توانید هزینه ای را تعیین کنید.

اما خب حالا که با مزایای تبلیغات در گوگل آشنا شده اید حتما با خود میگوید پس هر چه بیشتر هزینه کنم ،جایگاه بالاتری در گوگل پیدا میکنم اما آیا این طرز فکر شما درست میباشد؟در ادامه همراه ما باشید تا به این سوال شما نیز پاسخ بدهیم.

تعیین جایگاه تبلیغ در Google Adwords

حتماً برای شما هم اهمیت دارد که بدانید گوگل ادوردز چه جایگاهی را به آگهی شما اختصاص می دهد. جالب است بدانید که هر کس هزینه ی بیشتری پرداخت کند لزوماً نمی تواند بالاترین جایگاه را به دست آورد.
گوگل برای این که در مورد رتبه ی آگهی ها تصمیم بگیرد دو فاکتور را در نظر می گیرد و بر اساس فرمول زیر رتبه ی آگهی را مشخص می کند:

امتیاز کیفی تبلیغ × پیشنهاد قیمت به ازای هر کلیک = رتبه ی آگهی

امتیاز کیفی مربوط به کیفیت و میزان مرتبط بودن کلمات کلیدی با تبلیغ است. امتیاز کیفی کلمات کلیدی نیز خود به عواملی چون نرخ کلیک شما، کیفیت و میزان مرتبط بودن صفحه فرود، پیشینه ی فعالیت حساب کاربری گوگل ادوردز شما و …. بستگی دارد.پس باز هم میبنیم که به عواملی همچون کیفیت صفحه ی فرود و کیفیت محتوا و … برمی گردیم.

تاثیر تبلیغات در گوگل بر سئو سایت

شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که آیا تبلیغات در گوگل بر سئوی سایت تاثیر دارد؟ سیگنال های رتبه بندی در دو دسته ی سیگنال های مستقیم و غیر مستقیم تقسیم می شوند.
سیگنال های مستقیم تاثیری قابل توجه روی افزایش ترافیک سایت و رتبه بندی آن دارند که از مهمترین این سیگنال ها می توان به ساخت بک لینک اشاره کرد.
سیگنال های غیرمستقیم هم فاکتورهایی هستند که به صورت غیر مستقیم روی رتبه بندی سایت تاثیر می گذارند که مهمترین آن ها شبکه های اجتماعی هستند.
حالا به نظر شما تبلیغات در گوگل جز کدام دسته است؟ آیا تاثیر آن روی سئو سایت به صورت مستقیم است؟ اصلاً می توانیم بگوییم لینک های تبلیغاتی در گوگل به عنوان بک لینک برای سایت هدف در نظر گرفته میشود؟
پاسخ تمامی این سوالات خیر است. ربات های گوگل لینک های تبلیغاتی گوگل را تحت هیچ شرایطی به عنوان بک لینک در نظر نمی گیرد و تبلیغات در گوگل نمی تواند به سئوی سایت شما کمک کند.
البته این نکته هم قابل ذکر است که تبلیغات در گوگل جدا از الگوریتم رتبه بندی می تواند به صورت غیر مستقیم روی سئوی سایت شما تاثیر بگذارد. در واقع با تبلیغات در گوگل سایت شما در صدر نتایج گوگل نمایش داده می شود و این باعث می شود که نام و برند شما در ذهن جستجوگران باقی بماند و چنانچه در آینده آن ها در جستجوهایشان از نام تجاری شما استفاده کنند یا آدرس سایت شما را مستقیم در نوار آدرس مرورگر خود وارد کنند در واقع آنها به گوگل سیگنال هایی را مبنی بر معتبر بودن سایت شما ارسال می کنند.
شما با تبلیغات بیشتر دیده می شوید و اگر برخی از افرادی که تبلیغ شما را مشاهده می کنند از سایت شما خوششان بیاید و آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند باعث می شوند تا از سایت شما بیشتر بازدید شود البته همانطور که گفتیم شبکه های اجتماعی تاثیر غیر مستقیم روی سئو دارند در واقع با اشتراک گذاری و کلیک کردن می توان ترافیک سایت را افزایش داد و روی سئو تاثیر مثبت گذاشت.

منبع: سایت وب یار

marzieh1270

نویسنده 33 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

تاکنون هیچ کاربری از این پست تشکر نکرده است

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید