انتشار نرم افزارهای نوشته شده با زامارین در مارکت ها

شنبه 17 تیر 1396

همانطور که اطلاع دارید اخیرا اگر نرم افزارهای خود را در حالت Release کامپایل کنید و به مارکت بازار ارسال کنید، پیام "بسته نباید با کلید دیباگ امضا (Sign) شده باشد" نمایش داده خواهد شد. در این مقاله به بررسی راه حلی جهت رفع این مشکل خواهیم پرداخت.

انتشار نرم افزارهای نوشته شده با زامارین در مارکت ها

بازار به تازگی ویژگی ای به پنل توسعه دهنده اضافه کرده که توسعه دهنده نتواند با کلید دیباگ یا امضای الکترونیکی دیباگ ، برنامه خود را آپلود نماید. این ویژگی تنها مختص مارکت بازار نیست و مارکت گوگل پلی هم از ابتدا این ویژگی را داشت.

این ویژگی باعث خواهد شد که نرم افزار شما به راحتی توسط افراد دی کامپایل نشود و افراد مخرب نتوانند سورس برنامه شما را تغییر دهند و آن را به نرم افزار های مخرب با نام و پکیج خودتان آن را منتشر کنند.

جهت رفع این مشکل ابتدا از آدرس زیر وارد تنظیمات پروژه اندروید مورد نظر شوید.

Debug ProjectName Propertise

توجه داشته باشید که عبارت ProjectName نام پروژه شماست. در قسمت Android Manifest نام برنامه، نام پکیج، ورژن و سطح دسترسی را تعیین کنید.

سپس به آدرس زیر بروید

Tools > Android > Publish Android App

چنانچه اولین بار است که امضای دیجیتالی تولید می کنید بر روی گزینه اول کلیک کنید. مسیرو رمز عبور برای امضای دیجیتال خود تعیین کنید و بر روی Next کلیک کنید.

در صفحه بعد نام مستعار، رمز عبور، مدت زمان اعتبار امضای دیجیتال، نام خود و ... (دیگر گزینه ها اجباری نیستند) را تکمیل کنید. و در نهایت بر روی Next کلیک کنید.

در صفحه بعدی (آخرین صفحه) مسیر فایل خروجی و نام آن مشخص شده و با انتخاب دکمه Create فایل apk دریافت شده را می توانید به راحتی در بازار آپلود نمائید.

موفق باشید ...

 آموزش برنامه نویسی اندروید با سی شار

آموزش های ویدئویی مرتبط را زامارین 

آموزش زامارین اندروید

آموزش زامارین فرم 

آموزش زامارین فرم پیشرفته

پ

hmovaghari

نویسنده 1 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید