مقدمه ای بر Windows Azure

چهارشنبه 24 خرداد 1396

مایکروسافت windows Azure را برای نیازهای رو به رشد کمپانی ها خلق کرد که در هر سایز و اندازه ای که باشند بتوانند از امکانات که کمپانی های بزرگ بهره مند هستند بهره مند شوند.در این مقاله ما قصد داریم که یک دیدکلی نسبت به Windows Azure و کاربردهایی که دارد به شما بدهیم.

مقدمه ای بر Windows Azure

نقش خدمات ابری(cloud services)

به طور کلی، طیف گسترده ای از خدمات ابری که در یک محیط ساختمانی (building environment) برای توسعه دادن ، افزایش عملکرد برنامه ها، حفظ مقیاس پذیری و افزایش سرعت توسعه دادن استفاده می شود.در فضای ابری ، زیربنا ساخته شده در دسترس است ، این بدین معناست که برای استفاده از آن نیازی به تنظیمات ، یا استقرار و یا حفظ محاسبات، ذخیره سازی و زیر ساخت های شبکه که برنامه بر روی ان اجرا می شود ، ندارد.در فضای ابری ، شما میتوانید توسعه و تست برنامه را در همان نوع محیط انجام دهید تا زمان چرخه اجرا آن کاهش یابد.فضای ابری به شما در کاهش هزینه و زمان رشد فرایند کسب و کار کمک می کند.SANs (منطقه شبکه ذخیره سازی=Storage Area Network) برای حفظ هزینه ها ساخته شده است.

Windows Azure

1)Windows Azure یک پلتفرم باز و انعطاف پذیر در فضای ابری است که به شما اجازه می دهد تا با سرعت بیشتری بسازید ، گسترش دهید و برنامه ها را در سراسر شبکه بیش از هر چیز دیگری مدیریت کنید.

2)در اینجا شما میتوانید برنامه را با استفاده از زبان های مختلف ، چندین ابزار یا چارچوب های متفاوت تولید کنید و آن ها را در یک برنامه فضای ابری عمومی با محیط فعلی ادغام کنید.

3)Windows Azure یک ساختار در فضای ابری است.

4)Windows Azure از سرویس های دایرکتوری فعال استفاده میکند.

Office 365

1)Microsoft Office 365 به شما اجازه دسترسی و کار بر روی فایل هایی که مورد نیاز شما  در هر جایی و در هر دستگاهی است را میدهد.

2)در سرویس های ماکروسافت(Microsoft Services) مانند Office 365 ، از نوع مدل SaaS  است ، که در یک نسخه انلاین از وب سایت office به همراه SharePoint ،  Lync و  تبادل انواع خدمات مبتنی بر فضای ابری مانند تحویل سند، ایمیل و غیره است.

در سرویس های فضای ابری ، دسته بندی های سطح بالای زیر وجود دارد:

1)نرم افزار به عنوان سرویس (SaaS)
2)زیرساخت به عنوان سرویس (IaaS)
3)بستر های نرم افزاری به عنوان یک سرویس (PaaS)

نرم افزار به عنوان سرویس (SaaS)

در این مورد ، مشتری میتواند دسترسی به خدمات نرم افزاری مبتنی بر فضای ابری به همراه پایگاه داده مورد نظر و با توجه به تقاضا و  پرداخت در ازای هر عمل خاص داشته باشد.

در خدمات مایکروسافت، office 365 از نوع مدل SaaS است ، که با استفاده از یک نسخه آنلاین از وب سایت برنامه  office همراه با SharePoint و Lync و تبادل انواع خدمات مبتنی بر فضای ابری مانند تحویل سند، خبر ارسال ایمیل ، و اجزای office مانند پاورپوینت، ورد و غیره انجام می دهد.

زیرساخت به عنوان سرویس (IaaS)

در این مورد ، رویکرد اصلی  پیکربندی و مدیریت ماشین های مجازی مانند Hyper-V و سیستم عامل VMware و برنامه های کاربردی است.IP ادرس های VLANs ، شبکه های محلی مجازی (VLANs) و نرم افزار ها منابعی در نمایش تحویل iaas هستند.

Windows Azure شامل IaaS و PaaS است.به عنوان مثال ماشین های مجازی  از مدل IaaS هستند.

بستر های نرم افزاری به عنوان یک سرویس (PaaS)

مسئولیت پذیری مدل PaaS شامل طراحی، توسعه و استقرار برای ساختار برنامه های مختلف است.همچنین، شما باید از  تمامیت داده ها و منطق کسب و کار به طور هم زمان مراقبت کنید.

فضای ابری نمونه ای از مدل PaaS است.

در این مدل ، Azure در توسعه ، میزبانی وب، و ارائه خدمات استفاده می شود.

Windows Azure به چهار دسته اصلی از خدمات مبتنی بر فضای ابری تقسیم می شوند،

1)خدمات محاسبه
2)خدمات داده
3)خدمات شبکه
4)خدمات برنامه

سرویس های محاسباتی خدمات مختلف ، مانند ماشین مجازی، وب سایت، خدمات ابر، و خدمات موبایل ارائه می دهند.

Windows Azure در حال حاضر دو سرویس شبکه های مختلف: شبکه مجازی و مدیر ترافیک را ارائه می دهد.

در Windows Azure ، سرویس داده با روش های مختلف مانند گزارش اطلاعات کسب و کار، مدیریت، مدیریت همه  داده ها (مدیریت پایگاه داده های SQL)، پشتیبان گیری و بازیابی، و ذخیره داده ها را ارائه می کند.

در سرویس های برنامه ،چند  سرویس نسبت به افزایش عملکرد و امنیت، مانند خدمات رسانه ها، خدمات دایرکتوری فعال کمک میکنند.

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید