10 اپلیکیشن ضروری اندروید برای برنامه‌نویسان

یکشنبه 25 تیر 1396

این مقاله به معرفی 10 اپلیکیشن برتر اندروید می‌پردازد که داشتن آنها برای هر برنامه‌نویسی ضروری است.

10 اپلیکیشن ضروری اندروید برای برنامه‌نویسان

یک گوشی هوشمند اندروید، نقش مهمی در زندگی یک برنامه‌نویس دارد. موقعیتی را تصور کنید که باید کدی را بررسی کنید و دسترسی به کامپیوتر ندارید یا حتی می‌خواهید در زمان‌های آزاد خود در مورد کدنویسی به زبان‌های متفاوت چیزهای بیشتری بیاموزید. اپلیکیشن‌های اندروید بسیار خوبی برای برنامه‌نویسان وجود دارد که امکان کدنویسی را برای آنها فراهم می‌کنند. شما می‌توانید به کمک برخی از این اپلیکیشن‌های اندروید برنامه‌نویسی را آموخته و تمرین کنید. در این مقاله به 10 اپلیکیشن برتر اندروید برای برنامه‌نویسان اشاره خواهم کرد. 

CDroid Compiler

C و C++ رایج‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی هستند. زبان C مبنای تمامی زبان‌های برنامه‌نویسی به شمار می‌رود که نشان از اهمیت آن است. CDroid بهترین کامپایلر C برای کاربران اندروید است. CDroid مجموعه کامپایلر GNU (GCC) را مورد استفاده قرار می‌دهد که کامپایلر برتر برای کاربران یونیکس بشمار می‌رود و به راحتی امکان کامپایل کد C بر روی تلفن همراه را فراهم می‌آورد.

DroidDia prime

به کمک این اپ قادر به رسم فلوچارت، چارت‌های org، نمودارهای Venn، نقشه‌های ذهنی و نمودارهایی از این دست هستید.  واسط کاربری، مبتنی بر انتخاب اشیاء و قرار دادن آنها در صفحه است. شما می‌توانید اشیاء جدید نیز ایجاد کنید. علاوه بر امکان ایجاد کتابخانه ای از اشیاء، DroidDia امکان استفاده از فایل‌های PNG و JPEG را بعنوان مبنای ایجاد اشیاء فراهم می‌کند.

TeamViewer برای کنترل از راه دور

TeamViewer یک نرم‌افزار فوق‌العاده برای اشتراک گذاری و کنترل از راه‌دور دسک‌تاپ کامپیوتر است. این امکان نیز فراهم است که دستگاه اندروید خود را برای کنترل از راه دور مورد استفاده قرار دهید. به این ترتیب می‌توانید کامپیوتر خود با سیستم‌عامل ویندوز، مک یا لینوکس را از راه دور کنترل کنید. برای این کار باید TeamViewer را روی کامپیوتر نیز نصب کنید و رمز و شناسه TeamViewer آن را بخاطر بسپارید.

Syntax Highlighted Code Editor

اگر برنامه‌نویس یا توسعه‌دهنده‌ی وبی هستید که به کار با تلفن همراه علاقه دارید، نمی‌توانید از این اپ صرفنظر کنید. این اپ بسیار سبک وزن است و امکان ویرایش کدهای HTML، CSS، PHP و C/C++ را فراهم می‌آورد.

AIDE

یک IDE برای توسعه‌ی اپ‌های واقعی اندروید در دستگاه اندروید شماست. طراحی بصری اپ‌ها، نوشتن کد با امکان تکمیل خودکار کد، بررسی خطای بلادرنگ، راهنمای کد هوشمند از امکانات این محیط است. همچنین می‌توانید اپ را با یک کلیک اجرا و از دیباگر جاوا برای یافتن باگ‌ها استفاده کنید.

Hacker’s Keyboard

کدنویسی با صفحه کلید تلفن‌ همراه برای هر برنامه‌نویسی آزاردهنده است. این اپ دسترسی به صفحه‌کلید QWERTY مشابه صفحه کلید کامپیوتر را فراهم می‌کند. این صفحه کلید شامل کلیدهای مهمی مثل Ctrl، Alt و کلیدهای جهت دار نیز هست که معمولا بوسیله‌ی تلفن‌های همراه پشتیبانی نمی‌شوند.

Programming Hub

اگر برنامه‌نویس هستید و یا می‌خواهید یک برنامه‌نویس باشید، باید از زمان‌های آزاد خود بهتر استفاده کنید. شما باید چیزهای جدیدی در مورد برنامه‌نویسی بیاموزید تا انگیزه خود را حفظ کنید. این اپ به شما برنامه‌نویسی پایتون، اسمبلی، HTML، VB.NET، C، C++، C#، جاوا اسکریپت، جاوا و PHP می‌آموزد. برای تازه‌کارها و همچنین برنامه‌نویسان باتجربه آموختن مبانی ارزشمند است.

برنامه‌نویسی C++

این هم یک اپ فوق‌العاده است که با استفاده از آن برنامه‌نویسی C++ را با تلفن همراه خود می‌آموزید. این اپ حدود 140 برنامه همراه با پرسش‌ها و سوالات امتحانی بسیار زیادی را در خود دارد. واسط کاربری آن ساده است و می‌توانید محتوای آن را به سادگی درک کنید. اگر برای مصاحبه یا آزمون آماده می‌شوید این اپ انتخاب مناسبی برای شما است.

Quoda

Quoda در صدر لیست ویرایشگرهای کد چندزبانه‌ی رایگان برای اندروید قرار دارد. یک ویرایشگر کد قدرتمند و ساده است که تقریبا تمامی امکانات مهم مورد نیاز برنامه‌نویس را در خود دارد. این اپ دارای امکانات مفیدی از جمله syntax highlighting، پیشنهاد ‌دهنده خودکار، نشان‌گذاری خطوط، فاصله گذاری خودکار و غیره است.

VT View Source

کار این اپ مشابه “view source” در مرورگرهای کامپیوتر است. شما می‌توانید کدهای منبع صفحات وب HTML، CSS، جاوا اسکریپت و XML را مشاهده کنید. این اپ امکانات زیادی شامل پشتیبانی از تم‌های مختلف syntax highlighting، رنگ‌های قابل تنظیم، شماره خطوط، لینک‌های فعال درون کد، مدهای نمایشی چندگانه مانند مدهای مرورگر کامپیوتر و موبایل را دارا می‌باشد.

rahila

نویسنده 2 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید