SQL Server 2017 در مسیر دسترسی همگانی

یکشنبه 29 مرداد 1396

سیستم مدیریت پایگاه داده امن مبتنی بر رابطه از این پس دارای قابلیت های جدیدی خواهد بود،مثلا توانایی پشتیبانی از لینوکس را دارد و همچنین قابلیت اجرا در لینوکس و Mac OS را خواهد داشت. این نسخه جدید از SQL Server به تازگی منتشر شده است.

SQL Server 2017 در مسیر دسترسی همگانی

سیستم پایگاه داده مبتنی بر رابطه مایکروسافت، با نام SQL Server 2017 منتشر خواهد شد. این دیتابیس اکنون کامل شده است و به صورت نسخه تست موجود است و در تابستان امسال قرار است که به صورت رسمی منتشر شود.

نسخه RC1 اکثرا توسط سازمان هایی که می خواهند این نرم افزار را در محیط هایشان تست کنند تا بتوانند مشکلات بالقوه را شناسایی کنند، استفاده می شود. این آزمایش بسیار مهم خواهد بود چرا که در این نسخه، پشتیبانی از لینوکس و موارد مربوط به یکپارچکی، دچار تغییر شده اند. پشتیبانی از لینوکس باعث می شود که از احراز هویت Active Directory استفاده شود. که در این روش، دامنه های مشابه دارای اعتبار یکسانی هستند و می توانند برای دسترسی به SQL Server احراز هویت شوند و دیگر بستگی ندارد که این درخواست از سمت ویندوز یا لینوکس باشد.

SQL در لینوکس اجازه encrypt داده ها به روش TLS(امنیت لایه انتقال) را دارد و داده ها بین کاربر و یک نمونه از SQL Server، منتقل خواهند شد.

SQL Server 2017 دارای قابلیت اجرا در ویندوز، لینوکس و Mac OS خواهد بود که این اتفاق باعث می شود که SQL Server 2017 به یک منبع با ارزش برای توسعه دهندگان تبدیل شود، به خصوص برای کسانی که از روش های یکپارچه سازی پیوسته(Continuous Integration) یا استقرار پیوسته(Continuous Deployment) استفاده می کنند، بسیار مفید خواهد بود.

Tony Petrossian که مدیر برنامه های گروهی بخش دیتابیس مایکروسافت است، در وبلاگ خود نوشته است که استفاده از container ها باعث می شود که توسعه، تست و استقرار برنامه ها تا حد بسیار زیادی ساده تر شوند. این اتفاق به علت بسته بندی تمامی وابستگی ها (از جمله SQL Server) است که باعث می شود تغییرات کاهش یابند و سرعت هر تکرار در روش های CI/CD افزایش یابد. استفاده از container ها یک تجربه مفید برای همه شرکت کنندگان را فراهم می کند، زیرا شرکت کنندگان می توانند وضعیت مشابه یک برنامه را در container های خود به اشتراک بگذارند. توسعه دهندگان می توانند به بهبود برنامه های خود، در محیط های محلی(local) بپردازند. آنها این عمل را در مدت زمان انجام بخش اول فرآیند یکپارچی پیوسته(CI) می توانند انجام دهند.

RC1 دارای ویژگی های زیادی است که خیلی از آنها ارتقا داده شده اند و چندین قابلیت جدید نیز افزوده شده است که در نسخه های قبلی وجود نداشت، این ویژگی ها شامل موارد زیر است.

- بهبود قابلیت های مدیریت مدل، از جمله مدیریت کتابخانه های خارجی برای ابزار تجزیه و تحلیل پایگاه داده مایکروسافت(R Services)

- افزایش تجزیه و تحلیل های دیتابیس و گزینه گزارش گیری از طریق SQL Server Analysis Services (SSAS)

- پیشنمایش قابلیت SSIS (SQL Server Integration Services) برای دستگاه های مبتنی بر لینوکس و پشتیبانی از SIS در ویندوز سرور برای محیط هایی که اهمیت در دسترس بودن آنها بسیار بالا است.

شما می توانید SQL Server 2017 RC1 را از این لینک دانلود نمایید.

در یکی از نوشته های مایکروسافت، آمده است که ویژوال استودیو 2017 قابلیت پشتیبانی از Sql Server 2016 را دارد و قابلیت پشتیبانی از SQL Server 2017 در آپدیت های بعدی ویژوال استودیو 2017 اضافه خواهد شد.

آموزش نصب sql server 2017

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید