معرفی cms یا مدیریت محتوا برای طراحی سایت

یکشنبه 5 شهریور 1396

تاکنون شده است که به فکر این بیافتید که کدام سیستم مدیریت محتوا بهترین است و چه دلایلی دارد ؟ در این مقاله سعی میکنیم که شما را راهنمایی کنیم تا بهترین سیستم را برای مدیریت سایت خود برگزینید.

معرفی cms یا مدیریت محتوا برای طراحی سایت

انتخاب یک سیستم مدیریت محتوا عالی یکی از دغدغه های طراحان میباشد. ولی اینجا ما به شما کمک میکنیم که بهترین را انتخاب کنید.

1. سیستم word press

وردپرس، یک سیستم مدیریت محتوای رایگان و متن باز می باشد که هسته ی آن با زبان PHP نوشته شده است. سال ها پیش، گفت و گوهای فراوانی صورت گرفت که آیا وردپرس می تواند به عنوان یک پلتفرم وبلاگ نویسی نقش آفرینی کند. در نهایت وردپرس کار خود را به خوبی انجام داد و هم اکنون تعداد بسیار زیادی از وبسایت ها و وبلاگ های خبری از وردپرس قدرت می گیرند.

2.سیستم Joomla

سیستم جوملا یک سیستم مدیریت محتوا است که با php قدرت گرفته است همچنین یک سری مزایا و معایبی نیز دارد. این سیستم نیز از محبوبیت خاصی برخوردار است چون دارای پلاگین های متعددی است .

برای استفاده از جوملا معمولا نیازی به یاد گرفتن برنامه نویسی ندارید.

3.سیستمDrupal

دروپال، یک سیستم مدیریت محتوای رایگان است که مانند ورپرس و جوملا با زبان PHP نوشته شده است. این نرم افزار، یکی از محبوب ترین CMS ها می باشد و توسط تعداد بسیار زیادی از شرکت های مطرح جهان در حال استفاده از آن می باشد.

دروپال، یک جامعه ی بسیار بزرگ دارد و حتی آخرین اخبار آن به صورت لحظه ای گزارش می شود. اسناد و منابع دروپال، به صورت مداوم در حال پیشرفت و به روز رسانی می باشد. این اسناد شامل هر چیزی است که شما برای نصب و راه اندازی، ساخت سایت ها، ماژول ها و تم ها به آن نیاز خواهید داشت.

بیش از 6000 افزونه (ماژول) برای این نرم افزار وجود دارد و امکان ساخت پلاگین به ساده ترین روش ممکن برای ایجاد قابلیت های بیشتر وجود دارد و دروپال واقعا توسعه پذیر است. این بدان معنی است که شما می توانید وقت خود را بیشتر بر روی طراحی سایت بگذارید تا اینکه بخواهید درگیر کدنویسی شوید.

4.سیستمExpressionEngine

سیستمی بسیار پر طرفدار ولی دارای امکاناتی کم که با استفاده از php ساخته شده است.

این سیستم رایگان نیست و برای استفاده از نرم افزار آن باید قیمت زیادی را پرداخت و نسخه ی دمویی از آن وجود ندارد و حتما باید آنرا خرید

5.TextPattern

این سیستم با وجود قدرت فراوان کمتر مورد استفاده قرار میگیرد و دارای تم ها و پلاگین های کمتری نسبت به سایر سیستم ها است . این سیستم رابط کاربری بسیار ساده ای دارد که میتوان از آن در مدیریت سایت استفاده نمود.

بقیه ی سیستم ها 

با کلیک روی لینک فوق شما میتوانید با بقیه ی سیستم های مدیریت محتوا آشنا شوید بنده پنج عدد از مهم ترین آنها را در اینجا معرفی کردم. برا آشنایی با سایر سیستم ها از طریق لینک فوق اقدام نمایید

efhash

نویسنده 1 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید