Entity Framework Core 2.0 منتشر شد

دوشنبه 13 شهریور 1396

مایکروسافت نسخه نهایی Entity Framework Core 2.0 را منتشر کرد. این شرکت نسخه سبک، قابل انعطاف خود را متقارن با پلتفرم Entity Framework همراه با .NET Core 2.0 و ASP.NET Core 2.0. منتشر کرد.

Entity Framework Core 2.0 منتشر شد

شما از امروز میتوانید شروع به نصب EF Core 2.0  در database provider NuGet package و استفاده از آن در برنامه خود نمایید.

برای نصب  SQL Server Provider در برنامه های .NET Core 2.0  از دستور:

$ dotnet add package Microsoft.EntityFrameworkCore.SqlServer -V 2.0.0 

 

یا در Package Manager Console در Visual studio 201 :

PM> Install-Package Microsoft.EntityFrameworkCore.SqlServer -Version 2.0.0

میتوانید استفاده نمایید.

به خاطر داشته باشید در صورتی که در برنامه خود از ASP.NET Core 2.0 استفاده میکنید شما نیازی به اظافه کردن database providers نخواهید داشت و همه در برنامه شما وجود دارد.

در نسخه امکانات جدیدی اضافه و یا  بروزرسانی  شده و بسیاری از  مشکلات رفع شده است.نگاهی به  تغییرات انجام شده در Entity Framework Framework 2.0 بنا بر گزارشات اعلام شده در وبلاگ رسمی این شرکت بیاندازیم.

EF core اکنون هدف جدیدی برای .NET Standard 2.0 است. توسعه دهندگان میتوانند کد های خود را بصورت گسترده در تمام برنامه ها سیستم عامل ها و دستگاه ها استفاده کنند.

کارایی بیشتر Querie ها در EF Core 2.0 و در چندین سناریو.  به عنوان مثال مایکروسافت الگو های بیشتری برای ترجمه به SQL  قرار داده است.

شما اکنون میتوانید EF.Functions.Like() در LINQ  استفاده نمایید و در صورت نیاز آن را به دستورات SQL ترجمه کنید یا آن را در حافظه مورد ارزیابی قراردهید.

اکنون میتوانید “owned”  یا  “child” ها را در گروه propertie های entitie تعریف کنید. در ترکیب جداول تقسیم شده انواع متعلق به دو entitie به یک جدول Map میشوند.

اکنون میتوانید فیلتر ها را در Model مشخص کنید که خودکار برای همه entitie ها از یک نوع  و همه querie ها در DbContext اعمال شود.

DbContext Pooling بطوری اضافه شده که تمام برنامه ها با ASP.NET Core میتوانند برای افزایش عملکرد از DbContext خود از یک مجموعه از پیش تعیین شده استفاده نماییند.

آموزش asp.net mvc

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید