کتاب تفاوت بین UX و UI چیست

یکشنبه 30 مهر 1396

دو اصطلاح UX و UI در طراحی سایت و اپلیکیشن ها بسیار مطرح و شنیده می شوند اما متاسفانه بارها به اشتباه به جای یکدیگر مورد استفاده قرار میگیرند! در این کتاب تلاش شده تا تفاوت UX و UI را خدمت شما عزیزان بیان کند.

 کتاب تفاوت بین UX و UI چیست

به بیان ساده UI مجموعه ای از صفحات و عناصر بصری مانند button ها و icon ها است که کاربر برای ارتباط با سایت یا برنامه مورد نظر از آنها استفاده می کند. از طرف دیگر ، UX شامل رفتارها ،نگرش ها و احساسات یک کاربر درباره استفاده از محصول، سامانه یا سرویس خاص است و می توان آن را نگاه به عملکرد یک محصول، سامانه یا سرویس از دیدگاه مخاطب در نظر گرفت. با توجه به اینکه برداشت های فردی مخاطبان مد نظر قرار می گیرد، تجربه کاربری امری ذهنی، نظری و درونی است.

UI چیست؟
در سال ۱۹۷۰ برای استفاده از کامپیوتر باید از رابطه ای دستوری مانند عکس زیر استفاده می کردید. در واقع کامپیوتری با رابط گرافیکی، آیکونها ، Button ها یا حتی mouse وجود نداشت! زبان های برنامه نویسی تنها راه انتقال دستور کاربر به سیستم بودند و در نتیجه افراد زیادی توانایی استفاده از کامپیوتر را نداشتند.

UX چیست؟
واژه UX در سال ۱۹۹۰ به وسیله Don Norman از گروه Apple تجربه کاربری بیان شد. بر طبق توصیف خود او «شامل تمام جنبه های تعاملی کاربر با شرکت، خدمات و محصولات آن است.»

مشخصات کتاب :
› عنوان : تفاوت بین UX و UI چیست
› نویسنده : آکادمی آی تی
› موضوع : کامپیوتر و اینترنت » طراحی سایت
› سال انتشار : ۱۳۹۵
› تعداد صفحات : ۵۳۸
› زبان : فارسی
› فرمت : PDF

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید