5 زبان برتر ساده برنامه نویسی برای شروع زندگی برنامه نویسی

چهارشنبه 17 آبان 1396

تقریبا تمام برنامه نویسان زمان زیادی برای انتخاب اولین زبان برنامه نویسی خود صرف کرده اند.در این مقاله ما قصد داریم 5 زبان برتر ساده برنامه نویسی را برای شروع زندگی برنامه نویسی به شما ارائه دهیم.

5 زبان برتر ساده برنامه نویسی  برای  شروع زندگی برنامه نویسی

همانطور که همه می دانیم برنامه نویسی کار ساده ای نیست.سال های زیادی را باید سخت کار و تمرین کرد تا استاد هر زبان برنامه نویسی شد.

انتخاب یک زبان برنامه نویسی درست که همه کارها و خواسته های شما را براورده کند ، یکی از تصمیمات سخت برای مبتدیان است، اما اگر شما می دانید که در حال تلاش برای یادگیری چه چیزی هستید، این کار شما را برای انتخاب زبان برنامه نویسی مناسب اسان تر میکند.

زبان هایی مانند PHP و جاوا اسکریپت برای توسعه وب استفاده میشوند، Java و Swift برای ایجاد برنامه های موبایل برای آندروید و IOS مورد استفاده قرار میگیرند.

چرا باید برنامه نویسی بیاموزیم؟

بسیاری از مردم چون به چالش ها علاقه مند بوده و نسبت به کامپیوتر ها هیجان زده هستند ، یا میخواهند شغل خود را در زمینه توسعه وب سایت ها ، برنامه های موبایل یا دسکتاپی انتخاب کند به سمت برنامه نویسی جذب میشوند.

اما اگر شما نمیخواهید در زندگی برنامه نویس شوید یادگیری زبان برنامه نویسی برای شما سخت خواهد بود.اگر کامپیوترها بخشی از زندگی شما باشند، پس یادگیری برنامه به بهبود زندگی شما کمک خواهد کرد.

با توجه به code.org رشد بخش فناوری اطلاعات نسبت به بخش های دیگر در جهان  بسیار سریع تر بوده است. در 10 سال 10 میلیون شغل در بخش علوم کامپیوتر به وجود امده است و فقط یک میلیون نفر واجد شرایط این مشاغل هستند و 9میلیون نفر در این بخش کمبود داریم.امیدوارم یک ایده در رابطه با اینده برنامه نویسی کامپیوتر به شما داده باشم.

5 زبان ساده برنامه نویسی؟

1. Python:

پایتون دومین زبان برنامه نویسی محبوب جهان است، به طور خلاصه Python یک زبان script نویسی است اما می توان آن را برای ایجاد برنامه های کاربردی GUI نیز استفاده کرد.پایتون از ماژول Tk برای ایجاد برنامه های GUI استفاده می کند.

Guido van Rossum پایتون را در  1980 توسعه داد.پایتون یک زبان منبع باز است و پایتون را همچنین برای خواندن کد ، انعطاف پذیری، برنامه نویسی شی گرا ، سبک های  برنامه نویسی procedural(رویه ای) و functional (تابع محور) مناسب می دانند.

امروزه، پایتون یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی مقدماتی در مدارس آمریکایی و اروپایی است.

جانگو یک Web framework سطح بالا پایتون است که باعث پیشرفت سریع و طراحی تمیز و کارآمد می شود.شما می توانید بر روی نوشتن برنامه خود بدون نیاز به کشف چرخ مجدد تمرکز کنید.

2. Ruby:

Ruby یک از اسان ترین زبان های برنامه نویسی برای یادگیری است.Ruby در ابتدا با هدف ایجاد سرگرمی های برنامه نویسی  در ژاپن توسعه یافت.روبی مختصر است و مانند انگلیسی خوانده می شود، که این ویژگی باعث می شود که کد برای مبتدیان برنامه نویسی آسان باشد.این زبان آسان است اما بسیار قدرتمند است.شرکت هایی مانند توییتر، Soundcloud، Goodreads و Kickstarter با استفاده از Ruby توسعه می یابند.

روبی  8امین انجمن بزرگ در StackOverflow است، اگر شما به هر گونه مشکل برنامه نویسی در Ruby برخورد کنید شانس 100٪ برای پیدا کردن مشکلات خود با جستجو در اینترنت دارید.

Ruby on Rails یک فریم ورک اپن سرس برای روبی است ، بنابراین نه تنها استفاده از آن رایگان است، بلکه می توانید به بهبود آن نیز کمک کنید.بیش از 4200 نفر در حال حاضر به بهبود کد در Rails کمک کرده اند.به آن ها پیوستن ساده تر از آن است که فکر می کنید.

3)Java:
جاوا در ابتدا توسط James Gosling برای ایجاد بازی توسعه یافت. در حال حاضر توسط اوراکل حمایت می شود.طبق گفته java.com جاوا پر استفاده ترین زبان برنامه نویسی در جهان است.3 میلیارد دستگاه در حال اجرا  جاوا هستند.

این روزها جاوا به طور گسترده ای برای برنامه های موبایل با سیستم عامل android مورد استفاده قرار می گیرد.

اما شما می توانید از جاوا برای انجام تمام کارها استفاده کنید ، با استفاده از جاوا شما می توانید برنامه های موبایل ، نرم افزار و غیره ایجاد کنید.

جاوا برنامه نویسی شی گرا مبتنی بر کلاس است که برای برنامه های چند پلتفرمی مورد استفاده قرار میگیرد.یشتر دستورات جاوا  بر اساس C یا C ++ است.به همین دلیل است که در سطوح بلاتر  مدارس معرفی می شود.جاوا به یادگیرنده ها  اجازه می دهد تا مانند برنامه نویسان فکر کنند.

Hadoop یک framework بر پایه جاوا و open source است که توسط غول های بزرگ فناوری پشتیبانی میشود و از پردازش و ذخیره سازی مجموعه های داده های بسیار بزرگ در محیط محاسباتی توزیع شده پشتیبانی می کند.

اگر میخواهید به عنوان توسعه دهنده اندروید کار خود را شروع کنید، جاوا بدون هیچ شک و تردیدی بهترین انتخاب برای شماست زیرا جاوا یک زبان برنامه نویسی اندروید است.

4. C/C++:

زبان برنامه نویسی C و C ++ احتمالا اولین زبان هایی هستند که در مدارس یا دانشگاه ها آموخته اید.زبان C نیز به عنوان ریشه همه زبان های برنامه نویسی سطح بالا شناخته می شود ، زبان برنامه نویسی C در سال 1972 توسط دنیس ریچی طراحی شده است.زبان C اولین زبان برنامه نویسی سطح بالا و سطح پایین در جهان است.

امروزه C و C ++ برای ایجاد نرم افزارهای مبتنی بر سیستم عامل، درایورها و بازی های گرافیکی بالا استفاده می شوند.

اگر شما علاقه مند هستید که در زمینه توسعه سیستم عامل ، دایور ها یا بازی ها فعالیت کنید ، زبان های C و C ++ می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشند!

5. Swift:

Swift اولین بار در تاریخ 2 ژوئن 2014 معرفی شد، توسط Apple . توسعه میابد.Swift یک زبان برنامه نویسی جدید برای برنامه های iOS، MacOS، watchOS، و برنامه های tvOS است که بر روی بهترین C و Objective-C، بدون  محدودیت های سازگاری ساخته می شوند.

Swift الگوهای برنامه نویسی و افزودن ویژگی های مدرن برای برنامه نویسی ساده تر  و انعطاف پذیری بیشتر و سرگرم کننده تر را قبول میکند.

Swift در سیستم عامل های اپل بسیار عالی عمل می کند اما Swift فقط به سیستم عامل های Apple محدود نمی شود و همچنین می تواند برای ایجاد برنامه های کاربردی بر روی سیستم عامل های لینوکس مانند اوبونتو، لینوکس مینت و غیره نیز استفاده شود.خوب است که شما شروع به یادگیری یک زبان برنامه نویسی جوان کنید زیرا فرصت یادگیری یک زبان جدیدبرای شما فرصت خوبی است زیرا به شما شانس شکل دادن یک زبان جدید مانند Swift را میدهد.

Swift هر روز سریعتر، پایدارتر و کاملتر میشود که تمام این ها را مدیون swift community هستیم.هنگامی که اپل Swift منبع باز  را معرفی کرد، آنها یک مخزن جداگانه ایجاد کردند که محل پیشنهادات برای بهبود و تغییرات است که  swift-evolution نام دارد.

آموزش سی شارپ

آموزش سی شارپ 7

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان
  • C#.net
  • 3k بازدید
  • 5 تشکر

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید