اسکریپت Extension سفارشی برای ویندوز

دوشنبه 29 آبان 1396

در این مقاله قصد داریم به معرفی و بررسی اسکریپت Extension سفارشی بپردازیم. Script Extension برای تنظیمات post-deployment ، نصب نرم افزار یا هر عمل تنظیماتی / مدیریتی که به واسطه اجرا اسکریپت بر روی ماشین مجازی Azure اجرا میشود ، مورد استفاده قرار میگیرد.

اسکریپت Extension سفارشی برای ویندوز

این اسکریپ ها را میتوان از Azure Storage یا گیت هاب دانلود کرد یا از اکستنشن های runtime ارائه داده شده توسط پرتال Azure استفاده کرد. Script extension با قالب های مدیریت منابع  Azure ادغام شده است و میتواند با استفاده از Azure CLI و PowerShell و  Azure portal یا ماشین مجازی REST API Azure اجرا شود.

در اینجا ، میخواهیم یک فایل متنی جدید بر روی درایو c مان از ماشین مجازی با استفاده از آپلود کردن یک افزونه به پرتال در زمان اجرا ایجاد کنیم.برای این ، ما در Windows ماشین مجازی را نصب کرده ایم.

به بخش Extensions در داشبورد ماشین مجازی خود در پرتال Azure بروید.

همانطور که قبلا هیچ افزونه ای اضافه نکرده اید، لیست خالی است و گزینه ای برای افزودن وجود دارد.بر روی Add کلیک کنید.

در آنجا، لیستی از افزودنه های پشتیبانی شده را مشاهده خواهید کرد و در اینجا، ما Script Extension سفارشی را انتخاب کرده و بر روی Create کلیک کنید.

در هنگام ایجاد ، از شما در رابطه با فایل اسکریپت سوال خواهد شد و در آنجا یک گزینه برای پاس دادن هر ارگومان به اسکریپت ها در فایل است.شما فقط میتوانید از  double quotes ( " ) در فضای اطراف پارامترها استفاده کنید.

برای این دمو ، ما یک اسکریپت ساده برای ایجاد یک فایل متنی با یک محتوا در درایو c نوشته ایم.

New-Item -ItemType file -Path C:\ -Name test.txt -Value "  این فایل بوسیله اسکریپت Extension سفارشی ایجاد شده است ".

این اسکریپت را به نام CustomScriptDemo.ps1 ذخیره کنید و افزونه ها را  آپلود کنید و روی OK کلیک کنید.

پس از چند ثانیه ، پس از اتمام استقرار ، شما میتوانید لیست افزونه ها را در پرتال با وضعیتی که به عنوان تأمین کننده موفق شده است ، مشاهده کنید.

حالا اگر شما RDP سرور و درایو c را چک کنید ، شما میتوانید فایلی را ببینید که در زمان توسعه اولیه نبوده است.

این برای شما الزامی نیست که افزونه ها را آپلود کنید.همچنین برای شما امکان پذیر است که این برنامه ها را از طریق PowerShell یا Azure Resource Templates نصب کنید.به این معنی که شما می توانید این اسکریپت را به انتهای اسکریپت PowerShell اضافه کنید تا VM نصب شود.بنابراین ، هنگامیکه سرور ساخته شد ، آن افزونه را نصب خواهد کرد و سپس هر اسکریپتی را که شما بخواهید اجرا میکند.

بنابراین ، شما میتوانید عینا از این script extension مانند یک اسکریپت شروع زمانیکه شما یک ماشین مجازی تهیه میکنید ، استفاده کنید.

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

تاکنون هیچ کاربری از این پست تشکر نکرده است

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید