امکانات Node.js در نسخه ی 2017

یکشنبه 12 آذر 1396

Node.js اگر امکاناتی را اضافه کند به تمام جهان این را ارائه می دهد و زمانی که مشکلی در این نرم افزار باشد و نیاز به رفع و بهتر شدن نرم افزار است توسعه دهندگان آن دست به کار می شوند و آن را حل می کند این برنامه Open source است و همین ویژگی اش باعث شده که بتوان روی نرم افزار کار کرد.

امکانات Node.js در نسخه ی 2017

یک نظر سنجی آنلاین از 30 نوامبر تا 16 زانویه 2017 انجام شد که 1405 نفر در این نظر سنجی شرکت کردند و نتیجه ی آن توسط یک مشاور تجزیه و تحلیل بررسی و بیان شد.

در صورتی که به یادگیری اصولی و حرفه ای این تکنولوژی قدرتمند علاقمند هستید میتوانید دوره کامل و جامع آموزش Node Js موجود در سایت تاپ لرن را مشاهده کنید .

برای چه از node.js استفاده می کنند؟

اول از همه نظر سنجی نتیجه میگیرد که:

Node.js یک چهارچوب توسعه جهانی است که برای تنوع جهانی برنامه ها توسعه یافته است

توسعه دهندگان به طور عمده از Node.js استفاده می کنند و آن را یک راه حل کامل و یک front end محبوب می دانند

یکی از نقاط قوت این نرم افزار این است که می توان آن را به جای stack در نرم افزار استفاده کرد

بنابر این توسعه دهندگان می توانند کد های آن را تجزیه کنند و اشکالات روی آن را بر طرف کنند

نتایج نشان می دهد که Node.js در ابتدا برای ساخت برنامه های کاربردی وب مورد استفاده قرار می گیرد، اما ما همچنین می بینیم که برای برنامه های سازمانی هم محبوب هستند

رشد Node.js در شرکت ها، نشان دهنده تنوع پذیری پلت فرم است ، مثلا برای آزمایشات سریع با داده ها و مدرن سازی نرم افزار و راه حل های IOT استفاده می شود

نتایج نشان می دهد که نرم افزار AWS محل اولیه برای اجرای برنامه هاست اما به نظر می رسد خود نرم افزارهای محلی محبوبیت خود را دارند و بیشتر توسعه دهندگان از آن استفاده می کنند.

این داده ها به نظر می رسد با آنچه که در RisingStack در سال گذشته با استفاده از بررسی Node.js اندازه گیری شد، مطابقت دارد تنها تفاوت قابل توجه این است که در همین حال، یک سال پیش Heroku و DigitalOcean برای توسعه دهندگان Node رقابت کردند و اکنون به نظر می رسد که Heroku مزیت کمی به دست آورد.

چه کسی از Node.js استفاده می کند؟

از آنجا که Node.js از سال 2015 تاکنون LTS (یک برنامه پشتیبانی بلند مدت که بر امنیت و ثبات تمرکز دارد)، جای تعجب نیست که شرکت های بزرگ این شرکت را به طور دائم به stack های خود اضافه می کنند.

Node.js فقط در یک سازمان استفاده نشد بلکه در کل جهان در حال استفاده است هم اکنون در 85 کشور و پیش از 45 زبان صحبت می کنند.

واقعا جالب است که میبینید که بر اساس نظرسنجی، اکثر توسعه دهندگان شبکه در اروپا (41٪)، و از آمریکای جنوبی بیشتر هستند

چرا توسعه دهندگان Node.js را دوست دارند

به گفته شرکت کنندگان در این نظرسنجی، Node.js بهره وری و عملکرد برنامه را به نحوی قابل توجهی افزایش می دهد.

همچنین، باید  ببینیم مزایای استفاده از Node با استفاده از زمان افزایش می یابد.

توسعه دهندگان و مدیرانی که از Node.js برای بیش از دو سال استفاده می کنند این تاثیرات مثبت را بیشتر می کنند.

این نظر سنجی نشان می دهد توسعه دهندگان و مدیران تجزیه و تحلیل اطلاعات که این نرم افزار کارایی و انعطاف پذیری و هزینه را بهتر می کند.

بر اساس نظر سنجی "demographics user" ، اکثر توسعه دهندگان از Node v6 (57٪) استفاده می کنند و نیمی از زمان خود را با نوشتن کد در Node صرف می کنند.

این نظرسنجی همچنین نشان می دهد که اکثر توسعه دهندگان با کمک دوره های آموزشی و منابع آنلاین، دانش خود را بهبود می بخشند و از nodeschool استفاده می کنند.

آینده Node.js

همانطور که TechCrunch چند ماه پیش گزارش داد، Node.js یکی از برترین ها در زمینه ی open source در سازمان ها شد.

این به این معنی است که یکی از پلت فرم های داغ و پر کاربرد در امروز است و اکثر سازمان های بزرگ و شرکت های بزرگ به جای استفاده از PHP,Java از این نرم افزار استفاده می کنند.

با بیش از 8 میلیون Node.js نمونه آنلاین، 3 تا 4 کاربر استفاده خود را در 12 ماه آینده افزایش می دهد.

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان
  • NodeJs
  • 2k بازدید
  • 2 تشکر

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید