چرا باید #C را یاد بگیریم ؟

دوشنبه 18 دی 1396

این زبان همه‌منظوره در اصل توسط مایکروسافت طراحی شده است تا برای توسعه برنامه‌ها روی پلت‌فرم‌های مایکروسافت استفاده شود. توسعه‌دهندگان #C این زبان را بخاطر ویژگی‌های مطلوبش دوست دارند و از آن به خاطر طراحی خوبش استفاده می‌کنند. اگر می‌خواهید برنامه‌هایی را برای پلت‌فرم‌های مایکروسافت بسازید، باید #C را یاد بگیرید.

چرا باید #C را یاد بگیریم ؟

درنهایت، وقتی قصد ساخت بازی از طریق موتور بازی Unity را دارید، C# زبانی است که اغلب برای انجام این کار توصیه می‌شود.

کاربرپسند

شروع آسان
C# با کاربردی ساده و آسان طراحی شده است. از آنجا که C# یک زبان سطح بالا است، تا حدی به زبان انگلیسی نزدیک است. علاوه‌ بر این، C# بسیاری از جزئیات پیچیده دستگاه (کامپیوتر) را خلاصه می‌کند، بنابراین می‌توانید به جای اینکه نگران جزئیات کوچکی که اکثرا هم خسته‌کننده و دشوار هستند، روی برنامه‌نویسی تمرکز کنید.

اگر قصد دارید به توسعه بازی‌های C# بپردازید، Unity به شکل ساده‌ای طراحی شده است و برای شروع کار گزینه مناسبی می‌باشد.

کمی پیچیدگی بیشتر

از آنجا که C# نسبت به زبان‌های خیلی سطح بالا مثل پایتون سطح پایین‌تری دارد، ممکن است برای اینکه بخواهید همه چیز را در این زبان یاد بگیرد مجبور باشید زمان بیشتری را صرف کنید و کدنویسی آن نیز بیشتر باشد. با این حال، وقتی مفاهیم را می‌فهمید، C# ساده‌تر خواهد شد.

مقیاس‌پذیری

نگهداری ساده

C# یک زبان statically-typed است، به این معنی که کدهای شما قبل از اینکه در برنامه ساخته شوند، خطاهای آن‌ها بررسی می‌شوند. خطاها ساده‌تر ردیابی می‌شوند، و از آنجا که زبان‌های statically-typed نسبت به کدهای شما بسیار دقیق عمل می‌کنند، به طور کلی کدها پایدارتر خواهند شد، بنابراین همان‌طور که برنامه بزرگ‌تر و پیچیده‌تر می‌شود، نگهداری آن آسان است.

C# به عنوان یک زبان statically typed سریع‌تر از زبان‌های dynamically typed است زیرا همه چیز در آن به وضوح تعریف شده است. بنابراین هنگامی که برنامه در حال اجراست، منابع دستگاه شما برای چک کردن تعاریفی که در کد شماست، هدر نمی‌رود.

جامعه

اول از همه، اندازه جامعه مهم است زیرا جامعه برنامه‌نویسی بزرگتر، پشتیبانی بیشتری را نیز فراهم خواهد کرد. همان‌طور که شما در دنیای برنامه‌نویسی قدم می‌گذارید، به زودی متوجه خواهید شد که پشتیبانی امری است حیاتی، مثلا در انجمن توسعه‌دهندگان همه چیز در رابطه با دادن و گرفتن کمک است. علاوه‌براین، هر چه جامعه بزرگ‌تر باشد، افراد بیشتری هم برای ساخت ابزارهای مفید جهت توسعه زبانی خاص وجود خواهند داشت. در حال حاضر، بیش از 600 زبان برنامه‌نویسی قابل توجه در سراسر جهان وجود دارد.

بنابراین، با توجه به این موضوع، بیایید به جزئیات اندازه جامعه C# بپردازیم.

چهارمین انجمن بزرگ StackOverflow

StackOverflow یک سایت پرسش و پاسخ برنامه‌نویسی است که بدون شک سایت محبوب برنامه‌نویسان تازه‌کار است. از آنجا که StackOverflow با C# ساخته شده است، انجمن C# در آن بسیار قدرتمند است. بعضی از توسعه‌دهندگان فکر می‌کنند که سؤالات C# در مقایسه با زبان‌های دیگر پاسخ‌هایی با کیفیت بالا را دارند.

هفتمین انجمن بزرگ Meetup

در میت‌آپ‌ها، شما می‌توانید مسائل را از دیگر توسعه‌دهندگان یاد بگیرید. میت‌آپ‌ها اغلب مشاوره‌هایی را برای کسانی که دنبال عملکرد خوب هستند ارائه می‌دهند. 520 گروه C# در Meetup.com وجود دارد که در مجموع بیش از k140 عضو در جهان دارد. بنابراین در زبان‌های برنامه‌نویسی، C# هفتمین انجمن بزرگ میت‌آپ را دارد.

علاوه‌براین، Unity محبوب‌ترین موتور بازی است که با cross-platform سازگار است و این جامعه‌ای بسیار بزرگ با بیش از 4.5 میلیون توسعه‌دهنده ثبت‌نام‌شده و بزرگ‌ترین بازار جهانی موتورهای بازی می‌باشد (45% تاکنون). جامعه Unity بسیار فعال است، بنابراین اگر می‌خواهید بازی‌ها یا برنامه‌های واقعیت مجازی را توسعه دهید، Unity انتخابی عالی است که به راحتی می‌توانید پشتیبانی شوید و همچنین به ابزارهایی که توسط توسعه‌دهندگان Unity ساخته شده است، دسترسی داشته باشید.

فرصت‌های شغلی

16% از 100 میلیون وب‌سایت قدرتمند توسط فریم‌ورک ASP.NET طراحی شده‌اند که بسیاری از آن‌ها از C# استفاده کرده‌اند. بنابراین فرصت‌هایی در توسعه اقتصادی backend وجود دارد. با این حال، غول‌های فناوری به طور عمده از جاوا بخاطر ابزارها و قابلیت حمل بهتر آن استفاده می‌کنند.

با افزایش توسعه بازی‌های مستقل (indie)، احتمالا توسعه‌دهندگان C# فرصت‌های شغلی بهتری به دست خواهند آورد، زیرا Unity موتور بازی خوبی برای توسعه بازی‌های مستقل می‌باشد.

آینده

از آنجا که C# توسط مایکروسافت برای ساخت برنامه‌ها بر روی پلت‌فرم مایکروسافت توسعه یافته است، مایکروسافت مطمئنا به‌‌روزرسانی‌های مرتبط به این زبان را حفظ می‌کند.

توانایی زبان برنامه‌نویسی برای حفظ و پایدار ماندن به این بستگی دارد که آیا این زبان حیات و نیروی تازه‌ای به دست می‌آورد. با توجه به حجم جستجو مطابق با Google Adwords، C# حجم بالایی از جستجو را به خود اختصاص داده است و پنجمین زبان مورد علاقه مردم می‌باشد.

علاقه به یادگیری C# در سال 2015، 22.2% رشد کرده است.

واقعیت مجازی همچنان موضوع بزرگی خواهد بود، و توسعه بازی‌های مستقل روز به روز محبوب‌تر می‌شود، از آنجایی که Unity نقش مهمی را در توسعه بازی‌های واقعیت مجازی دارد، بنابراین C# آینده خوش‌بینانه و خوبی دارد.

آموزش سی شارپ

منبع » تاپ لرن

آموزش سی شارپ 7

ایمان مدائنی

نویسنده 1299 مقاله در برنامه نویسان
  • C#.net
  • 3k بازدید
  • 7 تشکر

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید