15کتابخانه جالب JavaScript و CSS برای ژانویه 2018

شنبه 23 دی 1396

در برنامه‌نویسان همیشه سعی ما بر این است که شما را با آخرین و جالب‌ترین تکنولوژی‌ها در توسعه وب به‌روز نگه داریم. به همین دلیل هر روز بهترین مقاله‌ها را از بهترین منابع برای شما تهیه می‌کنیم. در این مقاله نیز قصد داریم تا شما را با جذاب‌ترین کتابخانه‌های JavaScript و CSS در سال 2018 آشنا کنیم.

15کتابخانه جالب JavaScript و CSS برای ژانویه 2018

ClarifyJS

با ClarifyJS می‌توانید به راحتی متدهای زنجیره‌ای ایجاد کنید که می‌توانند به هر ترتیبی که شما بخواهید اجرا شوند. معمولا متدهای جاوااسکریپت از چپ به راست اجرا می‌شوند. ClarifyJS به شما اجازه می‌دهد تا ترتیب اجرای آن‌ها را تغییر دهید. همچنین اجازه می‌دهد متدهای غیرهمزمان (async) را کنترل کنید که می‌توانید انتخاب کنید که پردازش باید برای یک متد async خاص منتظر بماند یا کامل شود یا فقط اجرا شده و وارد عمل شود.

Superstruct

Superstruct یک راه ساده برای اعتبارسنجی داده‌ها در جاوااسکریپت ارائه می‌دهد. این کتابخانه از Typescript، Flow و GraphQL الهام گرفته شده است، و هدف اصلی آن اعتبارسنجی داده‌ها در زمان اجرا است و خطاهای زمان اجرا را به صورت دقیق بازمی‌گرداند. این کتابخانه هنگام تأیید ورودی‌های کاربر در REST یا GraphQL API مورد استفاده قرار می‌گیرد.

Muuri

Muuri موتور طرح‌بندی جاوااسکریپت است که به شما کمک می‌کند تا طرح‌های مختلف چندمنظوره و تعاملی را ایجاد کنید. این کتابخانه طرح‌بندی‌های کاملا سفارشی را با drag and drop توکار، انیمیشن‌های سریع، فیلترینگ و مرتب‌سازی را ارائه می‌دهد و از Web Animations برای مدیریت انیمیشن‌ها و Hammer.js برای drag کردن استفاده می‌کند.

Neutrino

Neutrino ابزاری است که از قدرت Webpack برای پروژه‌های جاوااسکریپتی با پیکربندی‌هایی که از پیش تنظیم شده و به اشتراک گذاشته شده‌اند، استفاده می‌کند. این موارد از پیش تنظیم شده بلوک اصلی Neutrino هستند که می‌توانید از آن‌ها برای ساخت پروژه‌های مختلف استفاده کنید یا می‌توانید این موارد از قبل تعیین شده را با توسعه هسته Neutrino تغییر داده و برای خود ایجاد کنید.

CCXT (CryptoCurrency eXchange Trading)

 CCXTیک کتابخانه JavaScript/PHP/Python برای تبادلات با ارزهای رمزنگاری‌شده (cryptocurrency) و تجارت الکترونیک می‌باشد. CCXT برای تجارت با مبادلات cryptocurrency و پردازش‌های مربوط به پرداخت مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کتابخانه از بازارهای مبادلاتی bitcoin/ether/altcoin پشتیبانی می‌کند، APIهای عمومی و خصوصی را برای همه تبادلات و دسترسی‌های سریع به اطلاعات بازار جهت ذخیره‌سازی، تحلیل و تجسم به طور کامل پیاده‌سازی می‌کند.

Reactopt

Reactopt یک ابزار بهینه‌سازی CLI React است که رویدادها را تعیین می‌کند که ممکن است سبب رندر شدن مجدد غیر ضروری کامپوننت‌ها در برنامه‌یتان شود. این کتابخانه برای جایگزینی ماژول react-addons-perf ایجاد شده است، که بعد از React 16 دیگر پشتیبانی نمی‌شود. در حال حاضر این کتابخانه Click/Double، Drag، KeyPress، KeyDown و رویدادهای Input را پشتیبانی می‌کند.

Luxon

Luxon کتابخانه قدرتمند و مدرن جاوااسکریپت برای کار با تاریخ و زمان است. این کتابخانه DateTime، Duration و Interval را ارائه می‌دهد و اجازه می‌دهد فرمت‌های تاریخ متداول و رایج را تجزیه و قالب‌بندی کنیم. Luxon استفاده از مناطق زمانی را پشتیبانی کرده و از API بین‌المللی بومی برای ارائه بین‌المللی‌سازی آسان استفاده می‌کند.

WordPressify

این کتابخانه سیستم ساخت front-end است، برای خودکارسازی گردش کار توسعه وردپرس طراحی شده است و وب سرور یکپارچه و بارگذاری مجدد خودکار، پیش‌پردازنده Scss و PostCSS و ساخت سفارشی انعطاف‌پذیر را ارائه می دهد. همچنین دارای کامپایل داخلی ES6-ready Babel برای نوشتن نسل بعدی جاوااسکریپت است.

Spectre

Spectre فریم‌ورک CSS کاملا رایگان، ریسپانسیو و زیبا است. این فریم‌ورک سبک‌های اصلی را برای تایپوگرافی، سیستم‌های طرح‌بندی مناسب موبایل و ریسپانسیو قابل انعطاف و اجزای CSS با طراحی زیبا ارائه می‌دهد. واقعا کم حجم است، فقط 10KB، و از بیشتر مرورگرهای جدید پشتیبانی می‌کند.

Rapid.js

Rapid.js فریم‌ورکی است که به فرآیند ساخت پوشش‌های API و رابط‌هایی مثل ORM برای مسیرهای سفارشی API سرعت می‌بخشد. این فریم‌ورک متدهای اصلی CRUD، همچنین متدهای اضافی برای ایجاد درخواست‌های اصلی مثل ()get،()post،()put،()patch،()delete و ()head را فراهم می‌کند. تقریبا به هیچ پیکربندیی نیاز ندارد و متناسب با هر API‌ای راه‌اندازی می‌شود.

Parcel

Parcel یک بسته‌بندی (bundler) برنامه وب است که به طرز شگفت‌انگیزی سریع می‌باشد و نیاز به هیچ پیکربندیی ندارد. از JavaScript، CSS، HTML، فایل assets پشتیبانی کرده و تغییرات اتوماتیک ماژول‌ها را با استفاده از Babel، PostCSS و PostHTML ارائه می‌دهد. همچنین دارای خطای ورود با سینتکسی به شکل برجسته و نمایان برای شناسایی آسان‌تر مشکلات، می‌باشد.

Shards

مجموعه‌ای از ابزارهای جدید و رایگان UI برای طراحان وب می‌باشد. براساس بوت‌استرپ 4 ساخته شده و کاملا ریسپانسیو و واقعا کم حجم است. شامل 10 کامپوننت سفارشی، 2 صفحه فرود (landing page) و بسته‌های آیکون از بسته‌های Material و Font Awesome می‌باشد. همچنین می‌توانید فایل‌های SCSS را برای ویرایش طرح‌بندی‌های موجود یا ایجاد موارد جدید تغییر دهید.

Mark.js

Mark.js کتابخانه جاوااسکریپت است که به صورت اتوماتیک کلمات مطابق با عبارات منظم یا اصطلاحات جستجوشده را های‌لایت می‌کند. این کتابخانه برحسب پشتیبانی از علامت‌های تشخیصی، جستجوی جداکننده کلمات، مترادف‌های مرسوم، پشتیبانی از iframeها، فیلترهای خاص و غیره ساخته شده است. می‌تواند با پلاگین‌های ساده جاوااسکریپت و جی‌کوئری استفاده شود.

List.js

با این کتابخانه vanilla JavaScript شما می‌توانید جستجو، مرتب‌سازی، فیلترینگ و انعطاف‌پذیری عناصر مختلف HTML را اضافه کنید. این کتابخانه ساده، کم حجم و آسان بوده و به چیزی وابسته نیست. همچنین پلاگین پشتیبانی داشته و به خوبی روی کروم، سافاری، فایرفاکس و اینترنت اکسپلورر 6 به بالا کار می‌کند.

Uppy

Uppy یک ماژول open-source آپلود فایل برای مرورگرهای وب است. می‌توانید فایل‌ها را برای دیسک‌های محلی، Google Drive، Dropbox، اینستاگرام، URLهای راه دور و دیگر موقعیت‌های موجود انتخاب کنید، و سپس آن‌ها را به مقصد نهایی آپلود کنید. واقعا کم حجم است، برای استفاده رابط کاربری آسان بوده و به خوبی روی دستگاه‌های تلفن همراه کار می‌کند.

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید