اعتبارصفحه یا اتوریته (page authority) چیست؟

شنبه 30 دی 1396

همه ما بارها و بارها در مورد اعتبار صفحه سایت یا همان اتوریته (page authority) شنیده و تعریف زیادی از آن در ذهن داریم و اینکه به خوبی میدانیم اعتبار صفحه تاثیر زیادی در سئو (seo) و بهینه سازی سایت دارد. اما آیا با مفهوم واقعی آن آشنایی داریم؟

اعتبارصفحه یا اتوریته (page authority) چیست؟

اعتبار صفحه یا اتوریته (page authority) چیست؟ چه کاربردی دارد؟ مهمترین و اساسی ترین نکات در مورد اعتبار صفحه چیست؟ چگونه اعتبار صفحه یا اتوریته (page authority) را افزایش دهیم؟

اعتبار صفحه یا اتوریته (page authority) چیست؟

 یک احتمال می باشد بین عدد 1 تا 100 برای نمایش صفحه شما توسط گوگل به کاربران به عبارتی ساده تر : اعتبار صفحه یا اتوریته برابر با میزان احتمال معرفی سایت شما به کاربران توسط گوگل است و با یک عدد بین 1 تا 100 تعریف میشود. سایت با اعتبار صفحه زیاد همانی است که در نتایج جستجوی گوگل رتبه اول یا دوم را به خود اختصاص میدهد. ولی اگر اعتبار صفحه کم باشد ممکن است که در صفحه اول گوگل و یا بطورکلی در نتایج گوگل حضور نداشته باشد. توجه داشته باشید که این اعتبار برای هر صفحه سنجیده میشود و مقدار یکسانی برای کل سایت ندارد.

چگونه اعتبار صفحه سایت یا اتوریته (page authority)  محاسبه میشود؟

عوامل زیادی در افزایش اعتبار صفحه یک سایت تاثیر دارد که شاید مهمترین آن تولید محتوا می باشد در زیر عوامل مهمی که در افزایش اعتبار صفحه سایت موثر می باشد را می خوانید:

محتوای متنی مناسب

بروز رسانی مداوم محتوای صفحات

لینک های خارجی به صفحه

تگ تصاویر

اشتراک گزاری مطالب صفحه در شبکه های اجتماعی

لینک سازی داخلی بین صفحات

اشتراک مطالب صفحه در فروم ها (انجمن ها) و ایجاد تاپیک

البته همانطور که در ابتدا اشاره شد شاید بسیار عوامل شناخته شده یا نشده را گوگل برای اعتبار دادن و در نتیجه رنک مناسب دادن به یک صفحه در نظر بگیرد که به نظر میرسد عوامل بالا مهمترین آن می باشد.

راههای افزایش اعتبار صفحه چیست؟ چگونه میتوانیم اعتبار صفحه سایت خود را افزایش دهیم تا بتوانیم در رنک گوگل در جایگاه مناسب قرار بگیریم؟

واضح هست که ما برای اینکه اعتبار صفحه خود را افزایش دهیم باید عواملی را که در افزایش این اعتبار مهم می باشد را شناسایی کنیم و در جهت تقویت این عوامل برای تک تک صفحات خود تلاش نماییم. عوامل در قسمت قبل لیست شده است. به عنوان مثال بروز رسانی محتوای صفحه بسیار مهم می باشد در اعتبار ان صفحه. صفحاتی وجود دارند که مشخصا اعتبار بیشتری کسب میکنند، مثلا اعتبار صفحه وبلاگ شما در مقایسه با صفحه درباره ما به مراتب بیشتر است زیرا مطالب آن بروزرسانی میشوند، افراد دیدگاههای خود را در آن مطرح میکنند و میزان فعالیت و بازدید بیشتری دارد. اعتبار دامنه که بعنوان اعتبار برای کل سایت در نظر گرفته میشود اهمیت بالایی دارد ولی با افزایش اعتبار صفحه ها شما شانس بیشتری برای موفقیت خواهید داشت.

1- تا میتوانید محتوای صفحات خود را بسیار پربار و مفید تولید نمایید. چرا که به شما اطمینان می دهیم محتوای مفید پربار و غیر تکراری در اعتبار دادن به صفحه شما حرف اول را میزند.

 

2- استفاده از تگ alt برای تصاویر: یادمان باشد گوگل محتوای تصاویر را درک نمیکند به عبارتی وقتی شما در گوگل دنبال عکس خاصی بگردید گوگل با توجه به عنوان عکس و alt به شما نتایجی را نشان میدهد پس تا میتوانید در نام گزاری  alt برای تصاویر دقت نمایید.

 

3- به صورت کاملا مرتب و منظم محتوای صفحات خود را آپدیت نمایید همچنین با افزایش تعداد مقالات خود در سایت مجددا برگردید به مقالات قدیمیتر و سعی نمایید به مقالات جدیدتر که آن زمان وجود نداشتند لینک داخلی دهید اینکار فوق العاده تاثیر خواهد داشت.

تهیه شده توسط گروه وب مک

webmac

نویسنده 28 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید