هرآنچه که توسعه‌دهنده باید در مورد Cryptocurrency (ارز دیجیتال) بداند

چهارشنبه 4 بهمن 1396

به تازگی cryptocurrencieها یا همان ارزهای دیجیتالی تبدیل به پدیده جهانی شده‌اند که تقریبا همه در مورد آن شنیده‌اید. با افزایش قیمت‌های آن‌ها، مردم بیشتر و بیشتر در ارزهای دیجیتالی سرمایه‌گذاری می‌کنند. در حالی که وجود آن‌ها شناخته شده و معروف است، ولی بیشتر مردم در مورد آن‌ها چیز زیادی نمی‌دانند.

هرآنچه که توسعه‌دهنده باید در مورد Cryptocurrency (ارز دیجیتال) بداند

در این مقاله، در مورد برخی از اصول اولیه ارزهای دیجیتالی توضیح می‌دهیم و برخی از کتابخانه‌ها و منابع مفید که واقعا سودمند هستند را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

Cryptocurrency

Cryptocurrency یک ارز دیجیتال یا مجازی است که به صورت امن طراحی شده و در بسیاری موارد، ناشناس است. تراکنش‌ها بین افراد منتقل می‌شوند و در یک بخش عمومی به نام بلاک‌چین ثبت می‌شوند. با استفاده از رمزنگاری، فرآیند تبدیل اطلاعات خوانا به یک کد تقریبا غیرقابل هک را انجام می‌دهد، تا امنیت را برای خرید و انتقال فراهم کند. یکی از دلایلی که باعث شده برخی از ارزهای دیجیتالی ارزش بالایی داشته باشند، به دلیل موجودی محدود آن‌هاست. هنگامی که آن‌ها به تعداد معینی سکه برسند، انجام می‌شوند.

Blockchain

بلاک‌چین یک بخش غیرمتمرکز است که شامل لیستی از رکوردها، به نام بلوک‌ است، که به طور مداوم در حال رشد است. این بلوک‌ها با استفاده از رمزنگاری مرتبط شده و ایمن می‌شوند، و در یک ترتیب زمانی، ثبت شده و به بلاک‌چین اضافه می‌شوند، که باعث پیگیری آسان مسیر همه تراکنش‌ها می‌شود. بلاک‌چین‌ها به طور طبیعی برای تغییر و تبدیل داده‌ها مقاوم هستند.

Wallet

Wallet یک برنامه نرم‌افزاری است که برای ذخیره‌سازی کلیدهای عمومی و خصوصی مورد نیاز برای ارسال و دریافت ارزهای دیجیتالی استفاده می‌شود.

Mining

Mining فرآیندی است که شامل دو عملکرد است: اضافه کردن رکوردهای تراکنش به بلاک‌چین بیت‌کوین (Bitcoin) و ایجاد بیت‌کوین‌های جدید در هر بلوک. Mining نیاز به یک کامپیوتر و برنامه ویژه دارد که به minerها در حل مسائل رمزنگاری پیچیده کمک می‌کند، تا به ترتیب یک بلوک جدید به بلاک چین اضافه شود. هر کسی که آن را اول حل کند، چند تا سکه به عنوان پاداش می‌گیرد.

عرضه اولیه سکه (ICO)

این یک فرآیند صندوق ارز برای ارز دیجیتالی جدید است. سازندگان ارزهای دیجیتالی جدید مقدار مشخصی توکن از پول جدید را در تبادل با ارزهای دیجیتالی دیگر مثل Ethereum یا Bitcoin به سرمایه‌گذاران عرضه می‌کنند.

Bitcoin

در حال حاضر بیت‌کوین معروف‌ترین ارز دیجیتالی است. بیت کوین کاملا مجازی است و توسط الگوریتم‌های کامپیوتری ساخته شده است، و می‌تواند برای خرید خدمات و کالاها استفاده شود. یکی از بزرگ‌ترین مزایای آن این است که غیرمتمرکز می‌باشد،‌ به این معنی که توسط هیچ مؤسسه‌ای مثل دولت و بانک‌ها کنترل نمی‌شود. علاوه‌براین، کاملا شفاف هستند، اطلاعات مربوط به هر تراکنش در بلاک چین ذخیره می‌شود، تراکنش‌ها واقعا سریع هستند و تقریبا بدون هزینه انتقال انجام می‌شود. بیت‌کوین دارای 21 میلیون سکه است.

Bitcoin Cash

Bitcoin Cash یک ورژن ارتقاء یافته از ارز دیجیتالی بیت کوین است، که در آگوست 2017 ایجاد شد. از زمان انتشار آن، بیت‌کوین مقیاس‌پذیری آن را مورد انتقاد قرار داد. اندازه بلوک بیت‌کوین در 1 MB تنظیم شده است، که می‌تواند زمان فرآیند تراکنش را پایین آورده و پتانسیل آن را محدود کند. هدف اصلی Bitcoin Cash این است که تعداد تراکنش‌ها را با افزایش سایز بلوک از 1 MB به 8 MB و همچنین کاهش هزینه تراکنش افزایش دهد.

Ethereum

Ethereum پلت‌فرمی مبنی بر بلاک‌چین است که شامل یک ارز دیجیتالی به نام اتر (ether) می‌ّباشد. در سال 2015 شروع به کار کرده و در حال حاضر، در حال تبدیل شدن به یکی از پر استفاده‌ترین ارزهای دیجیتالی که به خوبی کار می‌کند، است. از بلاک چین استفاده می‌کند، اما از تکنولوژی بیت‌کوین تجاوز کرده است، زیرا اجازه می‌دهد قراردادهای هوشمند آتی (کد کامپیوتری که می‌تواند تبادل پول، محتوا، اموال، سهام یا هر چیز دیگری را تسهیل کند) ذخیره و اجرا کند. قرارداد هوشمند مانند یک برنامه کامپیوتری خودکار اجرا می‌شود که وقتی با شرایط خاصی مواجه شود، به صورت خودکار اجرا می شود.

Litecoin

نوع دیگری از بیت‌کوین منتشر شده در سال 2011 است. براساس کد منبع بیت‌کوین بوده و همچنین با بلاک‌چین کار می‌کند. اگرچه Litecoin از بسیاری جهات شبیه بیت‌کوین است، دارای میزان تولید بلوک و شبکه سریع‌تری می‌باشد و تأیید تراکنش سریع‌تری را ارائه می‌دهد، همچنین خوراک (feed) تراکنش پایین‌تری دارد، گاهی اوقات نزدیک به صفر، و دارای محدودیت موجودی بالاتر از 84 میلیون سکه است.

CCXT (CryptoCurrency eXchange Trading)

CCXT یک کتابخانه JavaScript/PHP/Python برای مبادله ارز دیجیتالی و تجارت الکترونیکی است. هدف اصلی آن این است که با تبادلات ارز دیجیتالی و فرآیند پرداخت تجارت کند. می‌تواند برای بازارهای بورس bitcoin/ether/altcoin استفاده شود، APIهای عمومی و خصوصی را برای تمام مبادلات و دسترسی سریع به اطلاعات بازار برای ذخیره‌سازی، تحلیل و تجسم را به طور کامل پیاده‌سازی کرده است.

Bitcore

Bitcore یک کتابخانه بیت‌کوین open-source رایگان برای جاوااسکریپت است. یک API بلاک‌چین قدرتمند و معماری ماژولار مبنی بر سرویس را ارائه می‌دهد که می‌توانید از آن برای پیاده‌سازی برنامه‌ها و سرویس‌های بیت‌کوین استفاده کنید. Bitcore مستندات بسیار دقیقی دارد که می‌توانید هر آنچه که نیاز دارید را پیدا کنید.

BitcoinJS

کتابخانه تمیز بیت‌کوین جاوااسکریپت است که به طور گسترده برای walletهای وب بیت‌کوین استفاده می‌شود. کد کوتاه، بهینه‌شده و خوانا دارد. از ویژگی‌های پیشرفته مثل Walletهای HD پشتیبانی می‌کند، با همه مرورگرهای جدید سازگار بوده و altcoin-ready می‌باشد.

Truffle

Truffle فریم ورک محبوب توسعه برای Ethereum است و دارای قرارداد هوشمند درونی، گسترش و مدیریت باینری می‌باشد. به شما اجازه می‌دهد تا به صورت خودکار قراردادهای خود و مدیریت شبکه برای گسترش شبکه‌های عمومی و خصوصی را تست کنید. همچنین می‌توانید به صدها بسته و وابستگی‌های قرارداد هوشمند از NPM و EthPM دسترسی داشته باشید.

Zenbot

Zenbot ربات تبادل ارز دیجیتالی خط فرمان است. رویکرد تبادلی بر اساس تکنیک تحلیلی و کاملا اتوماتیک ارائه می دهد. GDAX، Kraken، Poloniex و دیگر شرکت‌های سرمایه‌گذاری و بورس را به طور کامل پشتیبانی می‌کند.

Gekko

Gekko ربات تبادل open source بیت‌کوین برای استراتژی‌های تبادلی خودکار در بازارهای بیت‌کوین است. از 23 تبادل مختلف مثل Bitfinex، Bitstamp، Poloniex و غیره پشتیبانی می‌کند. Gekko به شما اجازه می‌دهد تا استراتژی‌های تجاری خود را بسازید و از جمع‌آوری اطلاعات بازار، محاسبه شاخص‌ها، متریک‌های ریسک و موارد دیگر محافظت کنید.

CoinMarketCap

CoinMarketCap بیشتر مورد استفاده سایت‌های است که در آن شما می‌توانید اطلاعاتی در مورد بیش از 1000 ارز دیجیتالی را پیدا کنید، قیمت‌های فعلی آن‌ها را بررسی کرده و تغییرات آن‌ها را در 24 ساعت یا 7 روز گذشته دنبال کنید. همچنین دارای یک API است که می‌توانید در برنامه‌های ارز دیجیتالی خود استفاده کنید.

منبع تاپ لرن

ایمان مدائنی

نویسنده 1299 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید