آموزش نکته به نکته زبان سی شارپ

یکشنبه 15 بهمن 1396

یادگیری زبان سی شارپ به صورت گام به گام و کاربردی نتیجه بخش تر است. زبان سی شارپ دارای اصول اولیه و مباحث تکمیلی می باشد که مخاطب را مجذوب می کند.

 آموزش نکته به نکته زبان سی شارپ

برای توسعه انواع برنامه استفاده از یک چهارچوب دقیق و جدید موضوع بسیار مهمی است. همانطور که می دانید .net در بسیاری از برنامه ها به کار می رود و بازار نرم افزار را دست گرفته است. سادگی زبان سی شارپ در محیط .net افراد را به سمت این نوع برنامه نویسی می کشاند. امروز قصد داریم به محیط .net و زبان شیرین سی شارپ به صورت کاربردی بپردازیم.

اصول زبان سی شارپ

برای شروع یادگیری زبان سی شارپ می بایست در ابتدا با فضای نام آشنا شوید، فضای نام و به طور کلی نام دهی از گزینه های بسیار مهم در زبان سی شارپ می باشد. متغیرها می بایست نامگذاری شود بنابراین نام دهی صحیح سبب می شود که فرمان را بهتر در دست بگیرید. در بخش بعدی می بایست ثوابت را بشناسید، ثابت ها گزینه های غیر قابل تغییر در برنامه هستند و بسیار مورد استفاده قرار میگیرند. عملگرهای ریاضی و شرطی و منطقی از دسته موارد اولیه برای یادگیری زبان سی شارپ می باشد. ثابت ها در عملگرها بسیار مورد استفاده قرار میگیرد.

همانطور که می دانید در یادگیری یک زبان استفاده از دستورات یک تصمیم گیری می باشد. این دستورات پایه این زبان بوده و عدم یادگیری صحیح آن قطعا شما را دچار مشکل خواهد نمود. دستورات تکرار و آرایه ها و استفاده ترکیبی از آنها قطعا شروعی ایده آل خواهد بود.

طراحی برنامه ماشین حساب با سی شارپ

یادگیری کاربردی انواع زبان برنامه نویسی قطعا می تواند بهتر در ذهن ها نقش ببندد. می خواهیم طراحی یک ماشین حساب ساده را آموزش دهیم. برای اینکار در ابتدا می بایست پارامترهای اولیه تعریف شود. در یک ماشین حساب ساده اولین پارامتر چیست؟ درست حدس زدید در یک ماشین حساب ساده قطعا ارسال یعنی وارد نمودن عدد اولین نقش را خواهد داشت. بنابراین یادگیری پارامتر sender از گزینه های بسیار مهم خواهد بود. در ماشین حساب ساده عملیات تکرار بسیار مرسوم است بنابراین ساختار تکرار For Each از ملزومات این طراحی است. در زمان اجرا می بایست کنترل دقیق صورت پذیرد، توجه نمایید که به طور کلی حتی در عملیات صفحه کلید نیز این موضوع از اهمیت برخوردار است. با یادگیری این موارد قطعا می توانید یک فایل راه انداز setup.exe نیز برای برنامه ایجاد نمایید.

یادگیری برنامه های کاربردی نوشتاری

به عنوان مثال شما می خواهید زبان سی شارپ را برای طراحی یک برنامه کاربردی notepad بیاموزید. قطعا در چنین شرایطی می بایست جعبه های گفتگوی مختلف را به همراه ویژگی آن شناخت. دقت نمایید که در این روند می بایست در ابتدا دید دقیقی نسبت به فایل داشته باشید استفاده از clipboard برنامه شما را کاربردی تر می نماید. در برنامه های کاربردی نوشتاری، نیاز به کلاس های جدید می باشد بنابراین می توانید از برنامه های چند فرمی نیز بهرمند شوید. دقت کنید که زبان سی شارپ یکی از شیرین ترین زبان هایی است که برنامه نویسی را برای شما ساده تر می کند.

پیاده سازی برنامه دفترچه تلفن

برای طراحی دفترچه تلفن از ado.net استفاده می شود این محیط سبب می شود که در نهایت یک برنامه با قدرت گرافیک بالا تولید نمایید. در این طراحی نیاز به ارتباطات پایگاه داده ای دارید و بهترین گزینه برای شما sql خواهد بود. بخش های مختلفی از ارتباطات رشته و نوع ارتباط گیری از اهمیت ویژه ای برخوردار است. وجود فیلد های متنی توسط command text صورت می پذیرد و این دستور بسیار ساده و کاربردی است. کلاس های محاسبات عدد بر اساس حروف از گزینه های بسیار کاربردی در دفترچه تلفن است. دقت کنید که خاصیت sort و یا مرتب سازی به شما کمک می کند که چنین گزینه ای را اعمال نمایید.

برنامه شما می بایست data view خوبی داشته باشید به معنای این که کاربرد نوع چیدمان شماره تلفن و اسامی را ساده و واضح ببیند. فیلتر بندی صحیح اسامی از روال بسیار مهم در طراحی دفترچه تلفن است.

یادگیری فریم ورک موجودیت

فریم سازی در زبان برنامه نویسی سی شارپ بسیار پر اهمیت است. موجودیت ها می بایست در محل صحیح اعمال شوند. فریم ورک محیطی است که به موجودیت اجازه می دهد که به صورت صحیح مورد استفاده قرار بگیرد و هر گونه اشتباه در نتیجه تاثیر مخرب نخواهد داشت. یادگیری نکته به نکته فریم ورک ها سبب می شود که بدانید هر کدام چه کاربردی دارند.

جمع بندی در یادگیری زبان سی شارپ

شما برای یادگیری زبان سی شارپ در ابتدا می بایست .net را به دقت بررسی نمایید. یعنی می بایست ارتباط آن با زبان سی شارپ را بدانید. محیط visual studio یکی از ملزومات یادگیری زبان سی شارپ است. ایجاد نمودن یک پروژه به صورت صحیح از مسایلی است که در ابتدا ساده به نظر می رسد اما در نهایت اگر به آن توجهی نشود قطعا در روند پروژه تاثیر گذار خواهد بود. بخش های مختلف محیط visual studio را به دقت بیاموزید هرچه بیشتر با این محیط آشنا باشید قطعا می توانید سرعت برنامه نویسی خود را افزایش دهید. به عنوان مثال با یادگیری بخش های پرتکرار قطعا نیاز به کدنویسی همیشگی قسمت های تکراری نخواهید داشت. دقت کنید که زبان سی شارپ در نهایت در برنامه های گرافیکی زیادی نتیجه خواهد داد. اگر می خواهید در روش یادگیری خود تغییر ایجاد نمایید بهترین انتخاب یادگیری برنامه های مختلف به صورت کاربردی است. زبان سی شارپ را ساده بیاموزید.

آموزش سی شارپ

آموزش سی شارپ 7

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان
  • C#.net
  • 4k بازدید
  • 9 تشکر

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید