انواع مختلف زبان برنامه نویسی برای آموزش

چهارشنبه 18 بهمن 1396

زبان برنامه نویسی درانواع مختلفی امروزه مورد آموزش قرار می گیرند. نکته مهم دررابطه با فراگیری انواع زبان برنامه نویسی فرامین و دستورات مشابه در آنها میباشد.

 انواع مختلف زبان برنامه نویسی برای آموزش

فراگیری زبان برنامه نویسی  امروزه به‌عنوان یکی از موارد مهم در شاخه علم کامپیوتر شناخته می‌شود. زبان‌های مختلف برنامه‌نویسی برای یادگیری وجود دارند.

انواع زبان برنامه‌نویسی

امروزه علم کامپیوتر به‌عنوان یکی از روش‌های کسب درآمد شناخته می‌شود که برای هر فردی که در این زمینه اطلاعات کافی را کسب کرده باشد به‌عنوان تضمین شغلی در آینده محسوب خواهد شد. یکی از شاخه‌های علم کامپیوتر زبان برنامه‌نویسی است که امروزه تنوع در این شاخه کاملاً مشهود است. در رابطه با فراگیری انواع زبان‌های برنامه‌نویسی باید به این نکته اشاره‌کنیم که اولین عامل در این رابطه علاقه، شور و اشتیاق افراد می‌باشد. این دانش نیازمند توجه و دقت بالایی است و اگر علاقه‌ای برای یادگیری آن وجود نداشته باشد فراگرفتن آن نیز کاری بس دشوار خواهد بود.

 اما در رابطه با مزیت انواع زبان‌های برنامه‌نویسی به این نکته اشاره‌کنیم که با فراگرفتن اصولی یک یا دو زبان به‌راحتی می‌توان زبان‌های برنامه‌نویسی دیگر را نیز فراگرفت و دلیل آن استفاده از دستورالعمل و فرمان‌هایی است که اغلب به‌صورت مشابه در دیگر زبان‌ها استفاده می‌شود؛ بنابراین با توجه به اطلاعات ارائه‌شده اگر به دنبال شغلی تضمین‌شده می‌گردید ما به شما توصیه می‌کنیم از بین زبان‌های برنامه‌نویسی که در ادامه بیان می‌کنیم به انتخاب یک یا دو مورد از آن‌ها پرداخته و کسب‌وکار خود را از طریق آن‌ها آغاز نمایید.

++C و JAVA از انواع زبان برنامه‌نویسی

یکی از رایج‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی که در دنیای تجارت و کسب‌وکار به‌عنوان اولین گزینه مورداستفاده انتخاب میشود زبان برنامه‌نویسی جاوا ( (JAVAمی‌باشد. نکته مهم در رابطه با این نوع از زبان‌های برنامه‌نویسی می‌تواند به استفاده بسیار از آن توسط کاربران مختلف در نقاط مختلف دنیا اشاره نمود.

بالاترین رتبه از لحاظ کارایی و کیفیت امروزه به زبان جاوا تعلق دارد و جالب است بدانید که زبان برنامه‌نویسی گوشی‌های هوشمند یا اندروید نیز همین زبان است و روزبه‌روز نیز در حال پیشرفت و توسعه می‌باشد. یکی دیگر از زبان‌های برنامه‌نویسی که برای برنامه‌هایی از نوع سیستمی استفاده می‌شود، زبان ++C می‌باشد که درواقع نوع پیشرفته زبان C شناخته می‌شود. این نوع زبان از سرعت و قدرت بالایی برخوردار است و اغلب برای برنامه‌های کاربردی گوشی‌های هوشمند، نرم‌افزارهای دسکتاپ و همچنین پردازش‌های به نسبت سنگین فیس‌بوک مورداستفاده قرار می‌گیرد.

زبان برنامه‌نویسی آبجکتیو-سی و سوییفت

برای ساخت اپلیکیشن برای تمامی تولیدات شرکت‌های اپل بر روی زبان C لایه‌ای به نام آبجکتیو- سی ساخته‌شده است که با استفاده از زبان برنامه‌نویسی سوییفت فراگیری آن به‌مراتب راحتر می‌باشد. درواقع شرکت اپل خود، زبان سوییفت را برای استفاده راحتر در جهت برنامه‌نویسی ارائه داده است تا افراد مبتدی بتوانند از این برنامه برای ساخت انواع اپلیکیشن بر روی آیفون خود استفاده نمایند.

 البته در کنار زبان‌های برنامه‌نویسی که اشاره شد می‌توان از زبان دیگری به نام سی شارپ برای ساخت اپلیکیشن بر روی گوشی‌های اندروید نیز استفاده نمود. با استفاده از زبان سی شارپ همچنین می‌توان به ساخت انواع بازی‌های مختلف و جالب کامپیوتری نیز اقدام کرد. #C علامت زبان سی شارپ است که توسط شرکت زامارین در جهت کمک پروژه مورداستفاده قرار می‌گیرد.

زبان برنامه‌نویسی جاوا اسکریپت

در ابتدای توضیح زبان جاوا اسکریپت باید به این نکته مهم اشاره‌کنیم که این نوع زبان با زبان برنامه‌نویسی جاوا هیچ شباهتی ندارد، برخلاف تصور برخی از افراد که جاوا اسکریپت را همان زبان جاوا می‌دانند و تنها تشابه اسمی در ابتدای این زبان باعث این تفکر می‌شود. در رابطه با زبان جاوا اسکریپت می‌توان به این نکته اشاره کرد که برای وب از این زبان اسکریپتی در سمت کاربر استفاده می‌شود و برای این‌که بتوان توسعه کاربری را ارتقا داد از این نوع زبان استفاده می‌گردد. رم و همچنین سی پی یو منابع سیستمی هستند که در این زبان از آن‌ها استفاده می‌شود.

 طراحی و ساخت اپلیکیشن هایی که در زیر نظر سرور و همچنین وب هستند توسط این زبان برنامه‌نویسی انجام‌پذیر است. درواقع اپلیکیشن های ارائه‌شده از امکان اتصال به سرور برای ذخیره کردن اطلاعات موجود در پایگاه داده برخوردار هستند. تولید نرم‌افزارهای هیبریدی برای برخی از سیستم‌عامل‌ها با استفاده از PhoneGap که نوعی فریم ورک است توسط زبان جاوا اسکریپت فراهم‌شده است؛ بنابراین اگر تمایل و توانایی ساخت نرم‌افزار هیبریدی برای هر نوع سیستم‌عاملی را در خود می‌بینید ما به شما عزیزان پیشنهاد می‌کنیم به فراگیری زبان جاواسکریپت، CSS و همچنین HTML بپردازید.

روبی، پی اچ پی و پایتون از انواع زبان برنامه‌نویسی

 برای طراحی اپلیکیشن های گوشی هوشمند و همچنین دسکتاپ از زبان برنامه‌نویسی پایتون که جزء محبوب‌ترین زبان‌ها در آمریکا شناخته می‌شود، استفاده می‌گردد. برای اینکه بتوانید فعالیت‌هایی از نوع داده‌کاوی را به‌خوبی اجرایی کنید، پایتون زبان مناسبی در این زمینه خواهد بود که می‌تواند برای شما مفید واقع شود. محبوبیت این نوع زبان در حیطه‌هایی ازجمله بیو انفورماتیک و همچنین تحلیل داده بسیار زیاد می‌باشد.

در برنامه‌نویسی لینوکس، مک و همچنین ویندوز می‌توان از زبان پایتون استفاده نمود. در کنار زبان پایتون می‌توان به زبان پی اچ پی (php) اشاره نمود. این نوع زبان به‌راحتی قابل یادگیری است و در بسیاری از موارد همچون ورد پرس، فیس‌بوک و همچنین ویکی‌پدیا از این نوع زبان استفاده‌شده است. پی اچ پی به دلیل متن‌باز بودنش دارای قواعد یادگیری سختی نیست. اگر به دنبال تولید نرم‌افزاری هستید که مرحله‌به‌مرحله ذوق و اشتیاق را در شما افزایش دهد، ما به شما زبان روبی را پیشنهاد می‌کنیم. بدون شک می‌توان گفت که زبان روبی از محبوبت ترین زبان‌ها در این شاخه می‌باشد.

منبع تاپ لرن

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید