معرفی بهترین زبان برنامه نویسی برای هوش مصنوعی

شنبه 19 خرداد 1397

بهترین زبان برنامه نویسی برای هوش مصنوعی بدون شک پایتون است. بهترین زبان برنامه نویسی برای هوش مصنوعی باید بتواند با تمامی موضوعات هوش همخوانی داشته باشد.

 معرفی بهترین زبان برنامه نویسی برای هوش مصنوعی

آیا فکر می کنید برای برنامه نویسی در حوزه هوش مصنوعی باید مسیرهای طولانی و دشواری را پشت سر گذاشت؟ به نظر شما بهترین زبان برنامه نویسی برای هوش مصنوعی کدام است؟ امروزه پیشرفت علم و تکنولوژی در زمینه هوش مصنوعی بسیار قابل لمس است و قطعا برای توسعه کاربردی آن باید زبان برنامه نویسی انتخاب شود که جوابگوی سیستم قدرتمند هوش مصنوعی باشد. برای انتخاب بهترین زبان برنامه نویسی برای هوش مصنوعی در ابتدا باید به بررسی الگوریتم های هر زبان پرداخت. سپس نیاز به بررسی توانایی هر یک از زبان های برنامه نویسی بوده و در نهایت میزان هوشمندی زبان مورد بررسی قرار می گیرد.

بهترین زبان برنامه نویسی برای هوش مصنوعی از نظر هوشمندی

پایتون بدون شک بهترین زبان برنامه نویسی برای هوش مصنوعی محسوب می شود. این زبان آنقدر انعطاف پذیر و تمیز و منظم است که برنامه نویس هرگز به سراغ گزینه دیگری نخواهد رفت. زبان برنامه نویسی پایتون باعث صرفه جویی زمانی در برنامه نویسی می شود و برنامه نویس هرگز بر سر مسائل ریز و جزئی زمان اضافی صرف نمی کند. در واقع با این زبان برنامه نویسی تنها به پروژه خود دقیق می شود و می تواند بهترین نتایج را حاصل کند

هوش مصنوعی پیچیده است و زبان برنامه نویسی سخت و حجیم برای این گزینه اصلا نمی تواند نتیجه بخش به نظر برسد.

بهترین زبان برنامه نویسی برای هوش مصنوعی از نظر کتابخانه ها

اگر بخواهیم بهترین زبان برنامه نویسی برای هوش مصنوعی را از نظر تعداد کتابخانه و پسوند مورد بررسی قرار دهیم باز هم پایتون رتبه اول را دارد.

برای نوشتن یک برنامه کاربردی در زمینه هوش مصنوعی نیاز به کتابخانه های بسیاری است و امکان دارد در میان مسیر شرایط پروژه تغییر کند به این ترتیب پایتون بهترین انتخاب خواهد بود که به سادگی با شرایط همخوانی پیدا می کند.

البته زبان c نیز می تواند از نظر کتابخانه گزینه مناسبی در زمینه هوش مصنوعی قرار بگیرد اما برای پروژه های بزرگ، مناسب به نظر نمی رسد. در نظر داشته باشید که پسوندسازی های پایتون به مراتب بسیار قوی تر از c است و بهترین زبان برنامه نویسی برای هوش مصنوعی در سال 2018 محسوب می شود.

بهترین زبان برنامه نویسی برای هوش مصنوعی از نظر پردازش داده

عده ای عقیده دارند که داده هایی که در هوش مصنوعی جریان دارد اغلب در وضعیت بسیار پویا هستند پس باید به دنبال زبان برنامه نویسی پویا و سریع بود، البته این ادعا تا حدی صحیح است به هرحال در هوش مصنوعی حرکت به سمت شبیه سازی های مشابه انسان است. درنظر داشته باشید پایتون از نظر پردازش داده نیز گزینه ای بسیار کارآمد محسوب می شود. در واقع اگر نمودارهای توطئه را در نظر بگیرید پایتون بهترین جوابگو برای این فضا خواهد بود. در واقع برنامه نویس می تواند به سادگی و رایگان کدهای مختلف و آماده را دانلود کرده و در پروژه ها به کار ببرد، به این ترتیب بهترین زبان برنامه نویسی برای هوش مصنوعی پایتون اعلام می شود و البته این انتخاب در شرایط مقایسه ای بوده و به صورت کلی است و شاید در بعضی شرایط بتواند گزینه های دیگری را مناسبتر دانست.

بهترین زبان برنامه نویسی برای هوش مصنوعی از نظر راهکار

به موضوعات شبکه های بیزی و یا شبکه های عصبی در هوش مصنوعی دقت کنید، الگوریتم های بکار رفته در این مسیر پیچیده است و قطعا باید زبانی انتخاب شود که بتواند برای تمامی موضوعات هوش مصنوعی راه حلی فراهم سازد.

در نظر داشته باشید که پایتون به زبان بسیار ساده ای نوشته می شود و امکان مطابقت سازی هر نوع الگوریتم در این مسیر وجود دارد. به این ترتیب انتخاب مطمئن برای حل مسائل پیچیده هوش مصنوعی می تواند پایتون باشد. بهترین زبان برنامه نویسی برای هوش مصنوعی که بتواند در تمامی شرایط بهینه ترین نتیجه ممکن را عرضه کند، پایتون است.

بهترین زبان برنامه نویسی برای هوش مصنوعی از نظر تکنولوژی

در زبان پایتون یک سری کتابخانه های محاسبات علمی وجود دارد که به سادگی می تواند  مسائل پیچیده هوش مصنوعی را حل کند این گزینه در هیچ یک از زبان های برنامه نویسی دیگر دیده نمی شود.

در پایتون بخشی به اسم scype وجود دارد که در واقع بسط دهی با رایانه پیشرفته است. در نظر داشته باشید که این زبان حتی برای یادگیری ماشین نیز مناسب است و می تواند بهترین گزینه محسوب شود.

تا به اینجای کار تمامی تاکید بر روی زبان پایتون بود اما از دید یک سری برنامه نویسان جاوا نیز گزینه ای مناسب برای هوش مصنوعی محسوب می شود. اما جاوا دارای کدهای طولانی است و میزان پیچیدگی این زبان زیاد است. و قطعا گزینه ای آسانتر و مناسبتر در این زمینه پایتون خواهد بود.  

تنها تبصره ای که در این مسیر وجود دارد این است که زبان پایتون گزینه سریعی برای پروژه های فوری محسوب نمی شود و گاه تاخیر اجرای بالای این زبان سبب می شود که افراد بخواهند گزینه دیگری را جایگزین کنند. البته اغلب پروژه های هوش مصنوعی از گزینه های سرعتی محسوب نمی شود و پایتون  و کتابخانه ی گسترده آن می تواند بهترین زبان برنامه نویسی برای هوش مصنوعی محسوب شود.

ایمان مدائنی

نویسنده 1299 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید