10 ویژگی جدید نسخه ASP.NET Core 2.1

دوشنبه 19 شهریور 1397

ویژگی‌های جدید ASP.NET Core 2.1 در لاین بهبود سرور و سرعت کتابخانه‌ای شگفت‌انگیز است. ASP.NET Core 2.1 با یک فریمورک جدید همراه است.

 10 ویژگی جدید نسخه ASP.NET Core 2.1

ASP.NET Core 2.1 وارد بازار شد! شگفت‌انگیزترین ویژگی‌های کد نویسی در این نسخه دیده می‌شود. بررسی‌های متعددی صورت گرفت و مشخص شد که اطلاع از ویژگی‌های جدید ASP.NET Core 2.1 می‌تواند استفاده از آن را کاربردی‌تر نماید. در این مقاله 10 ویژگی منحصربه‌فرد ASP.NET Core 2.1 را موردبررسی قرار می‌دهیم با ما همراه باشید.

ارائه فریمورک signalIR در نسخه  ASP.NET Core 2.1

برنامه‌های آنلاین و چت هرروز رشد می‌یابند و از دسته برنامه‌های محبوب در سراسر دنیا در بین کودکان و جوانان محسوب می‌شود. Signalir فریم ورکی بسیار مناسب برای نوشتن برنامه‌های بازی و چت است که تا به امروز برای ASP.NET Core در دسترس نبود، اما نسخه  ASP.NET Core 2.1 منتشر شد و بر این انتظار پایان داد. این تابع برای این فریم ورک بازنویسی شده است و سیستم بسیار کارآمدی دارد. ویژگی دومی که در نسخه  ASP.NET Core 2.1 دیده می‌شود امنیت بسیار بالای آن است. شما در نسخه  ASP.NET Core 2.1 می‌توانید برای ایجاد پروژه وارد گزینه configure for https شوید وبه این ترتیب امنیت لازم را برای پروژه خود فراهم سازید. به این ترتیب انتقال اطلاعات بین کلاینت و سرور بسیار امن است برای برنامه‌هایی که با درگاه‌های پرداخت مالی همراه است یک گزینه بسیار کارآمد محسوب می‌شود.

کتابخانه جدید در ASP.NET Core 2.1

در نسخه  ASP.NET Core 2.1 برای اینکه احراز هویت در پروژه صورت بگیرد می‌توانید از.net به‌صورت کتابخانه استفاده کنید. این مسیر بسیار آسان است، در ابتدا باید پکیج ASP.NET Core  را از طریق nugget نصب کنید و سپس بخش starup از identity را فعال‌سازی نمایید. شما می‌توانید با کلیک راست بر روی پروژه خود وارد بخش add شوید و بسته موردنیاز را به کتابخانه موجود اضافه نمایید. به‌عنوان‌مثال شما در پروژه خود تنها به login و logout نیاز دارید پس می‌توانید تنها همین گزینه‌ها را انتخاب نمایید. درواقع این ویژگی در این نسخه سبب می‌شود که کتابخانه طبق سلیقه شما شخصی‌سازی شود. ویژگی چهارم در نسخه  ASP.NET Core 2.1 بهبود مدت‌زمان build پروژه است. درواقع زمان زیادی در نسخه‌های قبلی صرف می‌شود تا پروژه ساخته شود با این نسخه توانست با یک رشد 61درصدی همراه باشد.

پیشرفت‌های کتابخانه‌ای و GDPR در نسخه  ASP.NET Core 2.1

پنجمین ویژگی که در نسخه  ASP.NET Core 2.1 دیده می‌شود و البته بسیار مشهور است استفاده از Razor UI به‌عنوان یک کتابخانه است. با استفاده از ابزار می‌توانید مدل‌ها، کنترلرها و و یوهای مربوط به کنترلر را به یک کتابخانه تبدیل نمایید و به‌سادگی در پروژه‌های بعدی از آن استفاده کنید. در این نسخه ویژگی ششم که تحت عنوان پیشرفت GDRP است بسیار مهم و جالب است. GDRP به مجموعه قوانینی گفته می‌شود که توسط اتحادیه اروپا وضع‌شده است و به معنی مقررات حفظ اطلاعات عمومی اشخاص است. طبق این قانون شرکت‌ها باید شفاف‌سازی دقیق در خصوص استفاده از اطلاعات کاربران ارائه دهند. این ابزار در نسخه جدید پیاده‌سازی شده است. درواقع در این نسخه از کاربر به‌صورت مستقیم سؤال می‌شود که آیا مایل است اطلاعاتش ذخیره شود یا خیر. درصورتی‌که در نسخه قبلی این روند به‌صورت بدون پرسش صورت می‌گرفت و ازنظر امنیتی غیرقابل‌قبول بود.

بهبود سرور و پشتیبانی از Area در نسخه  ASP.NET Core 2.1

هفتمین ویژگی در نسخه  ASP.NET Core 2.1 به این صورت است که گزینه‌های بیشتری به بخش kestrel سیستم اضافه‌شده است و این روند سبب افزایش امنیت و سرعت می‌شود و به این صورت اطلاعات لازم درزمینه کار با iis بسیار افزایش می‌یابد. خبر خوش در قالب هشتمین ویژگی نسخه جدید در خصوص پشتیبانی از نسخه razor page است به‌نوعی که از ابزار قدرتمند area پشتیبانی می‌کند.

در این نسخه تعدادی ویژگی جدید به web API اضافه‌شده است به‌طوری‌که ساختن یک تولبار WebAPI آسان‌تر از قبل شده است. درواقع شما می‌توانید ورودی‌ها را بهتر پردازش نمایید و خطاها را به‌سادگی مدیریت کنید. Json patch به‌سادگی بهبود می‌یابد.

به‌روزرسانی قالب‌های SPA در ASP.NET Core 2.1

در این نسخه شاهد به‌روزرسانی قالب‌های React، Angular  هستیم که سبب می‌شود ساختار پروژه استاندارد پیش برود و به‌نوعی بتوان سیستمی ایجاد کرد که برای هر فریم ورکی مناسب باشد.

در این مقاله سعی شد به‌طور دقیق در خصوص ویژگی‌های ASP.NET جدید نسخه صحبت شود و به‌این‌ترتیب برنامه نویسان می‌توانند با استفاده از ویژگی‌های جدید و قدرتمند این نسخه مشکلاتی که در نسخه‌های قبلی وجود داشت را حل نمایند. مزیت ASP.NET Core 2.1 بسیار بیشتر از نسخه‌های قبلی است و سبب سرعت در کد نویسی و البته آسان‌تر شدن آن نیز می‌شود. نصب این نسخه بسیار آسان‌تر از نسخه‌های قبلی است و زمان زیادی برای نصب و همین‌طور فضای زیادی برای نصب نیاز ندارد و شما می‌توانید به‌سادگی از محیط کاربردی آن استفاده نمایید.  دوره‌های آموزشی کاملی نیز در خصوص نسخه جدید دیده می‌شود.

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید