بهترین روش برای یادگیری برنامه نویسی

شنبه 31 شهریور 1397

یادگیری برنامه نویسی به صورت غیر حضوری و هم به صورت بصری برای شما فراهم است. هر یک از روش های یادگیری برنامه نویسی یک سری مزایا و معایب دارند.

 بهترین روش برای یادگیری برنامه نویسی

اگر به دنبال یادگیری برنامه نویسی هستید، حتماً می‌پرسید بهترین روش برای شروع کدام است؟ این سردرگمی در خصوص یادگیری برنامه نویسی همیشه وجود دارد به صورتی که گاه سبب دلسرد شدن در مسیر آموزش می‌شود. اما نگران نباشید، ما در این مقاله بهترین روش‌های یادگیری برنامه نویسی را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

یادگیری برنامه نویسی از طریق کتاب های آموزشی

کتاب آموزش برنامه نویسی یک مرجع خوب و همیشگی است. همیشه یادگیری با کتاب بهترین روش یادگیری بوده است. به این ترتیب اگر اهل کتاب هستید، این روش یکی از بهترین روش‌های یادگیری برنامه نویسی محسوب می‌شود. می‌دانیم که هر کتاب حاصل چندین سال زحمت یک نویسنده و حتی چندین نویسنده است. بنابراین تک‌تک بخش‌های کتاب می‌تواند یک المان یادگیری بسیار عالی محسوب شود. شاید با خود بگویید یادگیری برنامه نویسی از طریق کتاب کار بسیار دشوار و خسته کننده‌ای است. این ادعا صحیح است، در واقع یادگیری برنامه نویسی از طریق کتاب برای افراد تازه کار گزینه ی خوبی نیست و می‌تواند یک گزینه ی تکمیلی قابل قبول محسوب شود.

یادگیری برنامه نویسی از طریق جستجو در اینترنت

به جرأت می‌توان گفت شیرین‌ترین روش یادگیری برنامه نویسی استفاده از اینترنت است. بسیاری از برنامه نویسان کنونی از همین روش توانسته‌اند کسب درآمد داشته باشند. در واقع اینترنت یک منبع غنی برای یادگیری است و هر چه که فکرش را بکنید در آن یافت می‌شود. اما این روش در کنار خوبی‌های زیاد خود یک سری ایرادها نیز دارد. فرض کنید با یک جستجوی کوچک هزاران منبع اطلاعاتی پیش روی شما قرار می‌گیرد که اصلاً نمی‌دانید کدام یک می‌تواند گزینه ی مناسبی محسوب شود. این موضوع بارها و بارها بررسی شده است و اینطور که به نظر می‌رسد برخی از منابع اطلاع‌رسانی، معتبر نیستند و کار را بیشتر خراب می‌کنند. بنابراین درصورتی‌که از این روش یادگیری برنامه نویسی استفاده می‌کنید، بهتر است سایت‌های خوب را از بد تفکیک کنید.

یادگیری برنامه نویسی از طریق کارآموزی

بسیاری از افراد معتقد هستند که بهترین روش برای یادگیری برنامه نویسی، کار بر روی پروژه‌های واقعی هر چقدر کوچک است. این روش بسیار خوب و استاندارد است. در واقع وقتی بر روی پروژه‌های واقعی کار می‌کنید، در طول انجام پروژه و همین‌طور برطرف کردن خطاها می‌توانید به سادگی برنامه نویسی را یاد بگیرید. از بهترین گزینه‌هایی که در این مسیر وجود دارد، ورود به شرکت ها و استارت آپ های نوپا است.

در واقع وقتی یک تیم دانشجویی بر روی یک سری پروژه‌های کوچک فعالیت می‌کنند، تجربه‌های زیادی کسب می‌شود. در نظر داشته باشید که تیم‌های برنامه نویسی بیشترین تلاش برای رسیدن به اهدافشان را دارند. مشکل این روش به این صورت است که اگر شرکتی که انتخاب کرده اید به کنجکاوی‌های شما بی محلی کند، قطعاً دلسرد خواهید شد و این موضوع سبب رها کردن یادگیری برنامه نویسی می‌شود.

بهتر است برای پیدا شدن یک تیم برنامه نویسی خوب و دلسوز نهایت دقت را داشته باشید.

یادگیری برنامه نویسی از طریق کلاس های آموزشی

افرادی که در کلاس های حضوری یادگیری بهتری دارند، قطعاً می‌توانند به بهترین شکل ممکن از کلاس‌های یادگیری برنامه نویسی استفاده کنند. وقتی در کلاس هستید، می‌توانید بر روی پروژه‌های حضوری بهتر تمرکز نمایید و سؤالاتی که در ذهن شما نقش می‌بندد را به سرعت برطرف سازید. همان‌طور که مشخص است این روش از روش‌های دیگر هزینه‌بر تر است و به هر حال نیاز است که بودجه ی بیشتری از سوی شما فراهم شود.

وجود یک استاد راهنمای حضوری سبب می‌شود که دانش و تجربه ی برنامه نویسی شما افزایش یابد زیرا در واقع فردی وجود دارد که مسیر را به شما نشان می‌دهد و کمک می‌کند که استعداد خود را در مسیر صحیح به کار بگیرد.

یادگیری برنامه نویسی از طریق دیدن فیلم های آموزشی

شما می‌توانید از فیلم‌هایی که توسط برترین شرکت‌های آموزشی تکثیر می‌شود، استفاده کنید. به این ترتیب یک دوره ی کامل آموزشی به شما معرفی می‌شود و از ابتدا از نحوه ی نصب ابزارها می‌توانید وارد وادی یادگیری شوید. در نظر داشته باشید که شما برای کد نویسی می‌بایست کمی دقیق تر باشید و وقت بیشتری بگذارید.

مزیت یادگیری برنامه نویسی از طریق فیلم به این شکل است که می‌توانید بارها و بارها بخش مورد نظر را تماشا کرده و از آن بهره‌مند شوید. مشکلی که در این مسیر وجود دارد، زبان تولید فیلم است که اغلب به زبان انگلیسی است و این موضوع شاید سبب شود نتوانید به عنوان یک کاربر ایرانی، گفته‌های آموزشی را به‌طور دقیق متوجه شوید.

شما می‌توانید از فیلم‌های پروژه محور استفاده نمایید، این فیلم‌ها به شما کمک می‌کند به سادگی یک پروژه ی ارزان قیمت را راه اندازی کرده و از اجرای آن لذت ببرید. بهتر است برای یادگیری برنامه نویسی، یک نقطه ی شروع برای خود انتخاب کنید و سعی کنید به بهینه‌سازی همان نقطه بپردازید، اینطور که به نظر می‌رسد استفاده از روش‌های آزمون و خطا شما را موفق‌تر خواهد کرد.

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید