بررسی اصول مهم افزایش نرخ تبدیل وب سایت

دوشنبه 2 مهر 1397

با رعایت اصول و شرایط مشخصی می توان افزایش نرخ تبدیل را آسانتر کرد. قوانین ظاهری سایت و همینطور جلوه سازی های ویژه آن سبب افزایش نرخ تبدیل می شود.

 بررسی اصول مهم افزایش نرخ تبدیل وب سایت

افزایش نرخ تبدیل در وب سایت به چه معناست؟ اگر شما قصد درآمدزایی داشته باشید و ابزار و سرمایه کافی را ندارید قطعاً اینترنت می تواند یک گنجینه پر از فرصت ها محسوب شود تا درآمدزایی شما قدری پیشرفت نماید. این موضوع برای افرادی که برای خود یک وب سایت دارند صدق می کند. حال باید بدانیم که فرق افزایش نرخ تبدیل در وب سایت های معمولی و وب سایت بزرگ چیست؟

سادگی برای افزایش نرخ تبدیل

یکی از گزینه های مهم برای افزایش نرخ تبدیل این است که همه چیز را ساده بگیریم! حال این موضوع یعنی چه؟ بیشتر طراحان وبسایت به صورت پیش فرض ترجیح می دهند که از تصاویر پر جنب و جوش و همینطور گرافیک های سنگین استفاده کنند. این موضوع سبب می شود که ظاهر سایت بسیار زیبا به نظر برسد اما به حد زیادی سبب کندی سایت شما و همین طور بی نظم می شود به طوری که کاربر در سایت خسته شده و کلافه می شود.

امروزه برای افزایش نرخ تبدیل باید از اصل سادگی تبعیت کرد، این سری از سایت ها می توانند به سادگی بر روی تمامی دستگاه های تلفن راه اندازی شوند و بهترین شرایط را فراهم سازند.

حذف موارد اضافه برای افزایش نرخ تبدیل

موضوع بعدی که از قوانین افزایش نرخ تبدیل قرار دارد وجود موارد اضافه در صفحه است که بسیار هم مشکل ساز است. این موضوع را با یک مثال توضیح می دهیم. فرض کنید شما در سایت خود محصولی را برای فروش قرار داده اید و قصد شما این است که این محصول به صورت اینترنتی از سایت شما خریداری شود به این ترتیب قطعاً شما پنل پرداخت انلاین دارید، حال فرض کنید که کاربر تا پرداخت با سبد خرید جلو روی کرده است و حالا قرار است که وارد پنل پرداخت اینترنتی شما شود اگر به محض ورود با حجم زیادی از آگهی های تبلیغاتی روبرو شود و به نوعی با تصاویر و لینک های غیر ضروری روبرو شود مردد می شود و این روند بارها سبب شده است که وی از خرید خود صرف نظر کند. بنابراین باید در صفحه پرداخت اینترنتی می بایست قابلیت انجام تراکنش قرار داشته و موارد اضافی از این صفحه حذف شود.

در واقع مشتری باید از عملیات خرید و پرداخت خود قبل از ترک سایت اطمینان حاصل نماید.

انجام منظم تغییرات برای افزایش نرخ تبدیل

اصول افزایش نرخ تبدیل به تغییرات منظم نیز اشاره می کند، در واقع به طور دقیقتر بهتر است که وب سایت شما حداقل دو ماه یکبار به روز رسانی شود. در این زمینه آمار نشان می دهد که موتورهای جستجو هیچ علاقه ای به وب سایت هایی که زمان زیادی غیر فعال هستند، ندارند و این موضوع سبب می شود که وب سایت هایی که مدت طولانی stop کرده اند زیر سوال روند. به روز رسانی سایت کار آسان و با حداقل هزینه است، مثلاً می توانید یک پست جدید درج کنید و یا مقالاتی به روز را وارد سایت خود کنید. این موضوع سبب می شود که کاربر متوجه شود سایت شما در وضعیت مفیدی قرار دارد.

شبکه های اجتماعی برای افزایش نرخ تبدیل

شبکه های اجتماعی این روزها زمان زیادی از افراد را صرف می کنند به این ترتیب یکی از روش های افزایش نرخ تبدیل می تواند اهمیت به شبکه های اجتماعی باشد. بهتر است از کاربران خود بخواهید پس از ترک وب سایت شما وارد شبکه اجتماعی شما شوند. این شیوه بهترین گزینه تعامل با کاربران اعلام شده است. در واقع وب سایت شما باید حاوی لینکی باشد که کاربر را وارد صفحه شما در شبکه های اجتماعی نماید. در نظر داشته باشید که به طور کلی در این مسیر می بایست یک سری اصول به طور دقیق رعایت شود و از تبلیغ اضافی و غیر مرتبط پرهیز شود.

چرخش در سایت برای افزایش نرخ تبدیل

حال می خواهیم یک اصل مهم افزایش نرخ تبدیل را بررسی کنیم، وب سایت باید به صورتی طراحی شود که طراح بتواند به راحتی درون سایت شما حرکت و گردش کند. در واقع اگر شما سایتتان را مانند یک پازل درست کنید کاربران هیچ علاقه ای به بازدید از بخش های مختلف آن ندارند. کاربر شما باید بتواند آنچه دنبالش است در کمترین زمان ممکن به دست آورد. به این ترتیب می بایست اهمیت بیشتری به کار بر روی نویگیشن دهید و این روند سبب می شود که سایت به سادگی چرخش داشته باشد و کاربر بتواند بهترین ورود به سایت را داشته باشد.

در نظر داشته باشید که رعایت تمامی موارد بالا سبب می شود که سرعت افزایش نرخ تبدیل بیشتر شود و سایت شما از دید گوگل رتبه خوبی بگیرد. افزایش نرخ تبدیل باید به صورتی دنبال شود که از سوی کاربر قابل اعتماد به نظر برسد. در نظر داشته باشید که استفاده از یک سری ایده پردازی های غیر مرتبط با محتوای سایت کار شما را خراب می کند.

برای اینکه درآمدزایی خوبی در وب سایت خود داشته باشید به سراغ سیستم افزایش نرخ تبدیل بروید و تمامی قوانین موجود در این زمینه را مطالعه کنید، از یاد نبرید که وب سایت ها باید از یک چهارچوب مشخصی برخوردار باشند و کاربران بتوانند با ورود بیشتر به سایت خود یکی از عوامل محرک افزایش نرخ تبدیل محسوب شوند.

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

تاکنون هیچ کاربری از این پست تشکر نکرده است

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید