عوامل مؤثر برای انتخاب سیستم Android یا ios

سه شنبه 3 مهر 1397

برای انتخاب سیستم عامل اندروید و ios باید معیارهای محبوبیت، کاربرد به طور دقیق بررسی شود. بحث درآمد زایی در هر دو سیستم عامل بسیار مهم است.

 عوامل مؤثر برای انتخاب سیستم Android یا ios

سیستم عامل اندروید و ios هر دو پلتفرم هایی برای ارائه بهترین اپ های موبایلی هستند. حال سوال اینجاست که در بازار اپلیکیشن کدام باید انتخاب شود؟ به هر حال نیاز است که سیستم عامل ها به طور دقیق بررسی شود تا برای انتخاب درست ترین تصمیم گرفته شود.

پشتیبانی دستگاه ها از سیستم عامل Ios یا اندروید

فاکتور مهمی که در این مسیر وجود دارد به این صورت است که طراحی اپلیکیشن به صورتی باشد که بتوان آن را بر روی همه پلتفرم ها اجرا گرفت. از طرفی می دانیم که دستگاه های اندرویدی روز به روز در حال افزایش هستند و این موضوع نشان می دهد که داشتن یک اپ اندرویدی که بتواند بر روی تمامی دستگاه های اندرویدی اجرا شود غیر ممکن است. با همه دستگاه ها نمی توان از نسخه یکسان از یک اپلیکیشن استفاده کرد. این موضوع برای ios تنها به کمتر از 10 نوع دستگاه می رسد. با یک مقایسه ساده می توان به این نتیجه رسید که بیشترین کاربران به سمت اندروید حرکت می کنند و این موضوع سبب می شود که توسعه دهندگان بیشتر تمایل به انتخاب این گزینه داشته باشند تا بازار هدف را به طور دقیق نشانه بگیرند.

مدت زمان توسعه سیستم عامل های مختلف

پیش بینی زمان لازم برای ساخت و توسعه یک اپلیکیشن موبایل از دسته موارد بسیار مهم محسوب می شود. در نظر داشته باشید که برنامه ریزی زمانی و همینطور تعیین یک روند سخت گیرانه برای توسعه آپ های اندروید و Ios نقش بسیار مهمی ایفا می کند. شرکت اپل به این موضوع بسیار بسیار اهمیت می دهد و در الویت فعالیت های آن قرار دارد. در نظر داشته باشید که دستورالعمل ها و مقررات دقیق برای توسعه آپ ها سبب می شود که دوره های زمانی مشخص در این مسیر طی شود.

اینطور که مشخص است شاید برای چنین پیش بینی Ios توانسته نتیجه بهتری را فراهم سازد. سیستم عامل ها هر یک دارای ویژگی های خاص هستند.

کسب درآمد در سیستم عامل اندروید بهتر است یا ios

قطعاً وقتی به فکر ساخت یک اپ هستید به دنبال کسب درآمدی بهتر خواهید بود. برای اینکه بتوانیم این موضوع را بهتر بررسی کنیم به سراغ آمارهای موجود رفتیم. در نظر داشته باشید که هنوز هم کاربران آیفون نسبت به اندروید پرداخت بیشتری برای اپ ها دارند. در واقع افرادی که دارای گوشی هایی با سیستم عامل ios هستند  به طور کلی آمادگی بیشتری برای خرید برنامه دارند و با برنامه هایی که دارای پرداخت درون برنامه ای هستند، عملاً مشکلی ندارند. این آمار نشان می دهد که کسب درآمد در مسیر اندروید کمتر از سیستم عامل ios است. حال سوالی که در این بین وجود دارد به این صورت است که کدام گزینه را انتخاب کنیم. بسیار ساده است. شما می توانید اپ را در ابتدا بر روی یک پلتفرم توسعه دهید و سپس آن را بر روی یک پلتفرم دیگر دنبال کنید. اطمینان حاصل کنید که بهترین پلتفرم برای شروع کدام است و سپس کار خود را با موفقیت دنبال نمایید.

مقایسه محبوبیت سیستم عامل اندروید و ios

بهتر است قبل از شروع زمانی را صرف بررسی محبوبیت هر یک از سیستم عامل های موجود نمایید و این موضوع سبب می شود که انتخاب بهتری داشته باشید. همیشه صحبت از پایداری و محبوبیت Ios است اما امروزه می بینیم که باز هم مردم بیشتر و بیشتر در حال استفاده از دستگاه های اندرویدی هستند. انتخاب یک مسیر درست برای توسعه اپلیکیشن های موبایل یک امر بسیار مهم محسوب می شود. در نظر داشته باشید که محبوبیت یکی از اساسی ترین اصل های موجود برای انتخاب سیستم عامل محسوب می شود.

جمع بندی

در این مقاله به سوال ، کدام یک از سیستم عامل های اندروید و Ios بهتر هستند پاسخ دادیم. این موضوع مشخص ساخت که یک اپ باید با رعایت یک سری پیش نیازهای مهم باشد. هر یک از دو پلتفرم ها دارای مزایای گوناگونی هستند که سبب می شود که بهترین نوع اپ را انتخاب نمایید. میلیون ها مشتری با هر دو سیستم سرو کار دارند به این ترتیب بیشترین زمان باید برای آشنایی با مخاطب در نظر گرفت. اینطور که مشخص است اندروید از نظر کمیت در وضعیت مطلوبی قرار دارد و برای ios نیز میزان پرداخت و کیفیت در وضعیت مطلوب تری قرار دارد. اگر شما یک برنامه نویس هستید و قرار است که به طور دقیق در این مسیر درآمدزایی داشته باشید بهتر است که در ابتدا مشخص سازید به دنبال شهرت هستید و یا درامد بالا؟

به هر روشی ساخت اپ هایی که برای گوشی های آیفون مناسب هستند سبب می شود که درآمدزایی خوبی داشته باشید این موضوع نشان می دهد که شما باید دقت بالایی در ساخت اپ داشته باشید.

برای اپ های اندرویدی اگر هزینه اپ خود را ارزانتر بگذارید با توجه به اینکه بازدیدکنندگان شما بیشتر هستند و تعداد خریداران افزایش می یابد ،شما می توانید به درآمد قابل قبولی برسید. ارتقا برای اندروید و کدنویسی در این مسیر آسانتر از سیستم عامل ios است و برنامه نویسان بیشتری می توانند در این مسیر حرکت کنند. به شما پیشنهاد می کنیم به سراغ ایده های نوآورانه بروید و سعی کنید که بهترین اپ های غیر تکراری را بسازید و به این ترتیب مخاطبان بیشتری را سمت خود بکشید.

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

تاکنون هیچ کاربری از این پست تشکر نکرده است

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید