بهترین برنامه نویسی اندروید با زبان کاتلین

شنبه 7 مهر 1397

چرا کاتلین بهترین زبان برنامه نویسی برای اندروید است؟ این سوال قطعاً در ذهن شما نیز وجود دارد. اگر شما یک توسعه دهنده برنامه های اندروید باشید و قصدتان این است که یک پلتفرم جدید بسازید می بایست حتما با کاتلین آشنا شوید.زبان کاتلین بسیار مختصر و آسانتر از جاوا بوده و کار با آن شیرین و جذاب است.

 بهترین برنامه نویسی اندروید با زبان کاتلین

معرفی زبان کاتلین

در مسیر برنامه نویسی اندروید، کاتلین یک دوست خوب برای شما محسوب می شود. کاتلین یک زبان برنامه نویسی بسیار متفاوت است. این زبان برنامه نویسی در گروه ایستا قرار دارد و نسبت به زبان جاوا ، کاتلین یک زبان مختصر و رسا محسوب می شود.  در کاتلین وجود توابع کاربردی با کیفیت، عبارت لامبدا و سربارگذاری عملگرها و همینطور الگوهای رشته ای بسیار شگفت انگیز عمل کرده است و ضعف جاوا را پوشش داده است.

در نظر داشته باشید که شما نمی توانید به طور کلی جاوا را نادید بگیرید این دو زبان در کنار هم روابط بسیار دوستانه ای دارند و می توانند در یک پروژه به صورت همزمان به کار برده شوند.

در صورتی که شما یک برنامه نویس شایسته هستید و قصد دارید که در اپ نویسی پیشرفت نمایید به شما پیشنهاد می کنیم که به طور دقیق از کاتلین استفاده نمایید. کاتلین از زبان جاوا بسیار بهبودیافته تر است.برای شروع یادگیری زبان کاتلین باید یک آشنایی مقدماتی با زبان جاوا داشته باشید.

ویژگی های زبان کاتلین

کاتلین توانایی حل سخت ترین مشکلات برای یک توسعه دهنده را دارد.این موضوع سبب می شود که مثال های مختلفی برای زبان کاتلین دیده شود. به عنوان مثال کاتلین فاقد خطای Null pointer exception است که می تواند اجرای کار را سریع تر و بهتر نماید.

زبان کاتلین در گروه رایگان قرار می گیرد و کیفیت این زبان بسیار بیشتر از سایر زبان های موجود در این مسیر است.در صورتی که فرد بتواند بین زبان جاوا و زبان کاتلین یک سوئیچ مناسب بر قرار نماید تنها با کلیک بر روی یک کلید مبدل می تواند به این گزینه برسد.

زبان کاتلین دارای قابلیت های مشخص دیگری هم هست که دانستن آن بسیار شگفت انگیز است. به عنوان مثال برنامه ای که به زبان جاوا نوشته شده است می تواند به سادگی تمامی داده های خود را به کاتلین تبدیل کند و این کار به سادگی و در زمان بسیار کمی صورت می گیرد.

کاتلین در حال تبدیل شدن به یک زبان اصلی برنامه نویسی اندروید محسوب می شود و شما برای یادگیری کاتلین نیاز به توابع بیشتری دارید و تنها یادگیری جاوا کفایت نمی کند. جاوا یک پیش نیاز برای یادگیری کاتلین محسوب می شود. زبان کاتلین آسان است اما برنامه های کاربردی آن همیشه آسان نیست.

برنامه هایی که در انها از زبان کاتلین استفاده شده است بسیار ساده و یک دست هستندو درک آنها نیز آسان است.

کاربردهای مهم زبان کاتلین

در زبان برنامه نویسی کاتلین توابع مرتبه بالای مختلفی وجود دارد و این موضوع از دیگر قابلیت های جذاب کاتلین محسوب می شود. در نظر داشته باشید که وجود توابع مختلف در کاتلین سبب می شود که شما در این زبان حرفه ای شوید. این زبان دارای پیچیدگی کمتری نسبت به زبان های دیگر است و از دیگر نقاط قوت این زبان پایداری آن است. در واقع این زبان پایداری قابل قبولی دارد و سبب می شود که خواندن کدها و استفاده مجدد از کدها بسیار آسان تر باشد.

در کاتلین امکانات هیجان انگیزی وجود دارد که سبب می شود تنها با یادگیری چند ساعت در روز به حد قابل قبولی در این مسیر برسید.

تمرکز زبان کاتلین بر روی خلاصه نویسی

 به طور کلی کاتلین بر روی کاهش اندازه کدنویسی تمرکز دارد. به این ترتیب برنامه نویس در نهایت کارش بسیار راحت تر از سایرین است. برنامه ای که به زبان کاتلین نوشته شده است فضای کمتری را اشغال می کند و این روند سبب می شود که قابل فهم تر باشد و راحتر بتواند با سینتکس های مختلف ارتباط بگیرد. احتمال بروز خطا به دلیل خلاصه نویسی در این زبان بسیار کمتر است.

افرادی که قصد دارند با کتابخانه های زیادی کار کنند اساساً کاتلین به فریاد آنها می رسد و سبب می شود که کدهای نوشته شده با قوانین گوگل سازگاری بیشتری داشته باشد.

شروع برنامه نویسی با زبان کاتلین

آموزش کاتلین بسیار آسان است و درجه سختی آن به اندازه سی پلاس پلاس است. این زبان از کاربردهای دو سویه با Bi directional usage تبعیت می کند. در نظر داشته باشید که این کدها به صورت ساده ای در محیط اندروید استودیو سازگار هستند و فاصله شما با زبان کاتلین با یک کلیک کم می شود.

کاتلین به صورت end-to-end نوشته می شود و این روند سبب می شود که افراد بتوانند به سادگی با این زبان ارتباط بگیرند.

در این مقاله هدف اصلی ما این بود که بتوانیم به طور دقیق با زبان کاتلین آشنا شویم و در نظر داشته باشید که این زبان می تواند یک جایگزین بسیار عالی برای زبان جاوا باشد البته در مسیر کد نویسی با کاتلین باید با جاوا نیز ارتباط بگیرید تا کارتان دقیق تر پیش برود. شما می توانید کتابخانه هایی که در زبان جاوا استفاده کرده اید با پسوند مشخصی ضمیمه پروژه خود کرده و با آن ها کار کنید.

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید