5 گام مهم شروع برنامه نویسی اندروید

سه شنبه 17 مهر 1397

برای شروع برنامه نویسی اندروید باید یک سری اصول مهم را به طور دقیق رعایت کنیم. شروع برنامه نویسی اندروید استاندارد منجر به انجام پروژه های حرفه ای می شود.

 5 گام مهم شروع برنامه نویسی اندروید

آیا از گام های شروع برنامه نویسی اندروید مطلع هستید؟ امروزه همه جا صحبت از اپ های اندروید است و بازار اپ ها بسیار داغ است. بارها دیده شده است که یک فرد در ذهن خود یک ایده ناب دارد اما نمی داند چطور شروع کند، بنابراین بهتر است زود دست به کار شوید و در زمانی کم بتوانید ایده خود را به مرحله عمل برسانید. در این مقاله قصد داریم 5 روش شروع برنامه نویسی اندروید را آموزش دهیم با ما همراه شوید.

شروع برنامه نویسی اندروید با یادگیری مهارت ها

به طور کلی وقتی صحبت از اندروید می شود یعنی سیستم عاملی داریم که در آن مجموعه ای از زبان ها و ابزارها وجود دارد که این ابزارها باید با هم در تعامل باشند و بتوانند به طور دقیق تر همکاری نمایند. اگر می توانید به طور دقیق شروع برنامه نویسی اندروید داشته باشید باید بتوانید با موارد زیر روبرو شوید. در ابتدا باید منطق برنامه نویسی را بدانید در شروع برنامه نویسی اندروید منطق به کار رفته زبان جاوا است. بنابراین اگر می خواهید میانبر برنامه نویسی اندروید را بدانید باید بتوانید با جاوا ارتباط بگیرید! آنقدرها هم سخت نیست بهتر است با جاوا دوست باشیم.

گزینه بعدی یک شروع برنامه نویسی اندروید طوفانی اجزای رابط کاربری است، در واقع xml از گزینه های مهمی است که باید به آن توجه کرد. بخش بعدی از مهارت های شروع برنامه نویسی اندروید مخصوص به ذخیره سازی داده است که باید بتوانید HTTP و SQLite را به درستی بشناسید. اتصال به اینترنت و در نهایت کامپایل از دسته موارد مهم شروع برنامه نویسی اندروید محسوب می شود.

شروع برنامه نویسی اندروید با شناسایی امکانات

می دانیم که امروزه اندروید یک پلتفرم کامل و جامع است، در این پلتفرم امکانات زیادی در دسترس افراد قرار می گیرد که سبب می شود توسعه دهندگان بتوانند در زمانی سریع تر به آنچه نیاز دارند دست یابند. با وجود این امکانات هنوز هم بسیاری از برنامه نویسان و حتی توسعه دهندگان هنوز هم نمی دانند که چطور می توان از این امکانات استفاده کرد و حتی از آن خبر ندارند!

در لیست قوانین شروع برنامه نویسی اندروید تاکید زیادی بر روی قطعه کدهای آماده شده است، در واقع اشاره شده که بهتر است برای یادگیری بهتر برنامه نویسی کار کردن بر روی قطعه کد آماده را به طور دقیق انجام دهیم. در صورتی که شما هیچ آشنایی بر روی زبان برنامه نویسی مربوطه ندارید و همینطور علایم و نشانه های آن را نمی شناسید بهتر است که در ابتدا یک زبان برنامه نویسی را به طور دقیق یاد بگیرید.

شما می توانید برای شروع از بین نرم افزارهای توسعه اپلیکیشن های اندرویدی، اندروید استودیو را انتخاب کنید، این گزینه سبب می شود که کار شما بسیار آسان طی شود، اگر دوست داشته باشید نرم افزار اکلیپس هم می تواند گزینه خوبی باشد اما این گزینه کمی پیچیده تر از گزینه قبل است.

شروع برنامه نویسی اندروید با یادگیری جستجو

در سیستم برنامه نویسی جستجو کردن و همینطور پیدا کردن اطلاعات مورد نیاز یک گزینه بسیار عالی و مهم است. بهتر است یاد بگیرید که چطور می توانید بهترین جواب برای سوالات خود را از طریق جستجو بدست آورید. با یادگیری این بخش می توانید راه پر پیچ و خم برنامه نویسی را تا حد بسیاری برای خود هموارتر سازید. در نظر داشته باشید که گاهی بلد نبودن روش صحیح جستجو سبب می شود که برنامه نویسی دشوار به نظر برسد.

شروع برنامه نویسی اندروید با ارتباطات

بهتر است بیشتر اجتماعی باشیم، نیاز است که بتوانیم در گروه ها و انجمن های برنامه نویسی و همینطور در شبکه های اجتماعی عضو باشیم، در این روش می توانیم از جدیدترین اطلاعات و مطالب روز نیز اطلاعات کسب کنیم. بهتر است بدانیم که گروه های زیادی هستند که به ما کمک می کنند تا پاسخ به سوالاتمان را در آنها پیدا کنیم.

در صورتی که دوست دارید یک برنامه نویس حرفه ای باشید باید بتوانید کارهای تیمی و گروهی را به طور دقیق یاد بگیرید. در نظر داشته باشید که یک طراح گرافیکی و یا حتی یک فرد که به عنوان بازاریاب هم فعالیت نماید نیاز است که بتواند کار گروهی را به طور دقیق بلد باشد. در واقع در این مسیر به اشتراک گذاری کدها را به سادگی دنبال نمایید، پروژه هایی که به صورت کد باز هستند بهترین گزینه برای کارهای گروهی محسوب می شوند.

شروع برنامه نویسی اندروید بدون پروژه نویسی امکان پذیر نیست

شما باید بتوانید در پروژه های زیادی دست داشته باشید. هیچ انگیزه ای بهتر از داشتن یک هدف برای رسیدن نیست، روش یادگیری طولانی مدت بدون داشتن یک پروژه خوب قطعاً برای شما ناامیدکننده خواهد بود و به زودی احساس شکست می کنید. در نظر داشته باشید که کارهای حرفه ای باید به صورت پروژه ای پیش برود تا بتوانید نتیجه تلاش خود را حفظ نمایید.

اینطور که مشخص شده است انجام پروژه های کوچک نیز در این مسیر می تواند بسیار عالی به نظر برسد، برای شروع برنامه نویسی اندروید یادگیری برنامه نویسی شی گرایی نیز می تواند به شما کمک کند سریع تر به هدف خود دست یابید. در نظر داشته باشید که هیچگاه برای شروع دیگر نیست.

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید