10 تکنولوژی اپن سورس پولساز برای یادگیری در سال 2018

چهارشنبه 23 آبان 1397

تکنولوژی اپن سورس قابلیتی است که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در این متن به بررسی 10 تکنولوژی اپن سورس پولساز برای یادگیری می پردازیم.

 10 تکنولوژی اپن سورس پولساز برای یادگیری در سال 2018

تکنولوژی اپن سورس در دنیای امروز بسیار پرکاربرد است.امروزه پیشرفت تکنولوژی باعث شده است که کاربرد و استفاده از نرم افزار ها برای مردم بیشتر شود. همین موضوع باعث شده است تا شرکت های بزرگ و معروف نیز پروژه اپن سورس را به افرادی مانند توسعه دهندگان بدهند. در این متن در ابتدا به بررسی تکنولوژی اپن سورس می پردازیم و سپس 10 تکنولوژی اپن سورس پولساز برای یادگیری را مورد بررسی قرار می دهیم.

tensorflow

open source همانطور که از معنای کلمه اش مشخص است به معنای متن و یا منبع باز می باشد. این یعنی نرم افزاری که کد های منبع آن آزاد بوده و به همین دلیل شما می توانید به دانلود کردن و یا هر استفاده دیگر از آنها اقدام کنید. این قابلیت را برخی از ابزار ها و سیستم عامل ها دارند که در ادامه به آنها و معرفی شان خواهیم پرداخت. حال به 10 تکنولوژی اوپن سورس پولساز می پردازیم. اولین آن ها tensorflow می باشد که در حقیقت یک برنامه و نرم افزار است که در چند سال اخیر انتشار یافته است. کار این نرم افزار دسته بندی کردن تصاویر و یا متن ها و دیگر کارهایی از این قبیل می باشد.

hyperledger & docker

این برنامه جزو 10 تکنولوژی اپن سورس پولساز برای یادگیری در سال 2018 محسوب می شود. این برنامه در زمینه ی گسترش تکنولوژی بلاک چین موثر می باشد. این تکنولوژی در جهان در زمینه های بانکداری، صنعت، فناوری و همچنین توسط سرمایه داران استفاده می شود. docker از دیگر تکنولوژی اوپن سورس پولساز برای یادگیری بوده که در حقیقت به توسعه دهندگان این قابلیت را می دهد تا بتوانند همه آنچه که متعلق به یک برنامه می باشد را در یک کانتیتر گردآوری نمایند.

kubernetes & hadoop

در ابتدا به تکنولوژی اپن سورس پولساز kubernetes می پردازیم. این برنامه به هماهنگ کردن کانتینر های می پردازد و قصد دارد تا مدیریت آنها را بر عهده بگیرد. در حقیقت این ابزار بر خلاف docker عمل می کند و به مدیریت خود کانتینر ها می پردازد. اهمیت آن به اندازه ای ست که توانسته در بین 10 تکنولوژی اپن سورس رتبه دوم را بدست بیاورد. کاربرد این تکنولوژی هماهنگ کردن سرور هایی ست که در واقع متمرکز نیستند و باید وظایف شان با یکدیگر هماهنگ باشد. این برنامه در شرکت بزرگی مانند آمازون نیز مورد استفاده قرار می گیرد. hadoop از دیگر تکنولوژی اپن سورس پولساز می باشد که می توان از آن به عنوان محبوب ترین ابزار ها در اپن سورس یاد کرد. این ابزار برای پردازش داده ها مورد استفاده قرار می گیرد و قادر است تا مجموعه ای بسیار بزرگ داده را نیز بررسی و پردازش نماید.

vault

از دیگر تکنولوژی اپن سورس vault می باشد که به بررسی و پردازش امنیت و کنترل دسترسی می پردازد. در حقیقت این ابزار به شما کمک می کنند تا بتوانید رمز های عبور را ذخیر کرده و پسورد ها را به حافظه سیستم منتقل می کند. سپس آن ها را به گونه ای عوض می کند تا شخص دیگری نتواند به آن دسترسی داشته باشد. همچنین برای امنیت بیشتر می تواند بعد از چند مدت و در زمان های مختلف پسورد را تغییر دهد تا امنیت آن بالاتر برود.

linux

لینوکس یکی دیگر از 10 تکنولوژی اپن سورس پولساز می باشد که برای یادگیری بوده و بر پایه ی برنامه و سیستمی دیگر از اوپن سورس به نام یونیکس می باشد. این سیستم در چندین سال پیش یکی از سیستم عامل های بسیار محبوب در دنیا بوده است که علت آن نیز امنیت و البته کم بودن هزینه آن می باشد.

برنامه های معروف و پولساز دیگر در سیستم تکنولوژی اپن سورس

نام اندروید، وردپرس و فایر فاکس حتما به گوشتان خورده است و با آن آشنایی دارید. سیستم عامل اندروید بر روی حدودا بیش از 80 درصد موبایل ها و گوشی های همراه اجرا می شود. این سیستم عامل تحول بزرگی بر روی گوشی های هوشمند ایجاد کرده است و همین موضوع سبب محبوبیت آن در دنیا شده است. اندروید به علت داشتن قابلیت اپن سورس بودن توانسته به موفقیت و محبوبیت زیادی در بین تکنولوژی اپن سورس دست یابد.

وردپرس نیز از دیگر سیستم ها و تکنولوژی اپن سورس می باشد که محبوبیت بالایی دارد. این محبوبیت در زمینه سیستمهای مدیریت محتوا در زمینه ی سایت ها و وب سایت ها می باشد. میزان استفاده از این سیستم و پشتیبانی آن به حدود 27 درصد از سایت ها و وب سایت ها در دنیا می رسد. فایروفاکس هم حتما برای شما آشنا می باشد. فایروفاکس یک مرورگر است که به علت قدرت و داشتن قابلیت تنظیم بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. از دیگر امکانات این مرورگر که از تکنولوژی اپن سورس می باشد این است که با داشتن افزونه های مختلف کاربرد آن نیز افزایش پیدا کند. جالب است بدانید که به علت آن که این مرورگر تحت نظر توسعه دهندگان بسیاری می باشد هر ماه آن را به روز رسانی می کنند تا امکانات و قابلیت های آن نیز بیشتر شود. این موضوع سبب شده تا این مرورگر نیز جزو 10 تکنولوژی اپن سورس پولساز برای یادگیری در سال 2018 قرار بگیرد.

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

تاکنون هیچ کاربری از این پست تشکر نکرده است

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید