بررسی آخرین الگوریتم گوگل در سال 2018

یکشنبه 27 آبان 1397

آخرین الگوریتم گوگل برای رتبه بندی نتایج جستجو سایت ها بسیار مهم می باشد.در این متن به بررسی آخرین الگوریتم گوگل در سال 2018 می پردازیم.

 بررسی آخرین الگوریتم گوگل در سال 2018

آخرین الگوریتم گوگل که در سال 2018 ارائه شده است مورد توجه افرادی است که در زمینه سئو فعالیت دارند. در حقیقت الگوریتم گوگل تعیین کننده بسیار مهمی برای سئو می باشد. از این جهت در این متن به بررسی آخرین الگوریتم گوگل در سال 2018 و همچنین بررسی الگوریتم های گوگل می پردازیم.

آخرین الگوریتم گوگل در 2018

در ابتدا لازم است توضیحاتی درباره الگوریتم گوگل داده شود. در حقیقت الگوریتم گوگل قانون ها و قواعدی هستند که رتبه بندی نتایج جستجو بر آن اساس می باشد. جالب است بدانید که این الگوریتم و یا قوانین هر ساله چندین بار تغییر می کنند که می توانند در سئو بسیار تاثیرگذار باشند و رتبه بندی در نتایج جستجو را تغییر دهند. میزان این تغییرات و در حقیقت به روزرسانی الگوریتم ها در حدود ماهی 40 الی 50 بار می شود. آنچه که درباره این الگوریتم ها باید بدانید آن است که برای آنها اسامی مانند پاندا و بسیاری از اسامی دیگر انتخاب شده است که در ادامه به آنها و آخرین الگوریتم گوگل 2018 می پردازیم.

الگوریتم های گوگل

پیش از آنکه به آخرین الگوریتم گوگل اشاره کنیم باید اطلاعاتی کلی درباره الگوریتم ها بدهیم. الگوریتم بی نام که در ماه آگوست در سال 2018 تعریف شده است باعث بوجود آمدن تغییرات زیادی در نتایج و رتبه بندی خواهد بود. علت این تاثیرگذاری زیاد نیز این است که این الگوریتم بر روی هسته گوگل برای موتور جستجو اثرگذار است و مهمترین بخش محسوب می شود. با این الگوریتم بی نام که در اول ماه آگوست در سال 2018 آپدیت شده است ارگانیک سرچ و همچنین سرچ محلی دستخوش تغییر شده است.

از دیگر الگوریتم های گوگل می توان به الگوریتم پاندا اشاره کرد. این الگوریتم که در سال 2011 به کار گرفته شد به بررسی کردن سایت هایی می پرداخت که از نظر محتوایی ضعیف هستند. این یعنی سایت هایی که متن های کپی شده و یا حتی کوتاه دارند از ظرف گوگل طبق این الگوریتم جریمه می شوند. الگوریتم پنگوئن از دیگر الگوریتم هایی است که در گوگل به کار گرفته شده است. این الگوریتم سایت هایی را که بک لینک مصنوعی می گیرند جریمه می نماید.

نکات مهم در آخرین الگوریتم گوگل در سال 2018

آنچه که باعث شده است همه به آخرین الگوریتم گوگل بپردازند وجود نکاتی است که به طور کلی تغییر کرده است. از جمله این موارد می توان به اهمیت مرتبط بودن محتوا در رتبه بندی اشاره کرد. در قبل از آپدیت کردن الگوریتم ها کیفیت محتوا در رتبه بندی نتایج تاثیرگذار بود که امروزه مرتبط بودن مهمتر از آن تلقی می شود. در آپدیت جدید آخرین الگوریتم گوگل و به روز رسانی آن توجه به برتری دادن به سایت هایی است که کیفیت و ارتباط مناسب محتوا در آن رعایت شده است و به دنبال جریمه کردن سایت ها نمی باشند.

آخرین الگوریتم گوگل برای گوشی موبایل

امروزه بسیاری از افراد برای جستجوی مطلبی در سایت ها و گوگل از موبایل و گوشی های همراه خود استفاده می کنند. به همین جهت  نیز در آخرین الگوریتم گوگل این نکته مد نظر قرار داده شده است و در آخرین الگوریتم گوگل به ایندکس نتایج جستجو برای موبایل ها و گوشی های همراه بسیار توجه شده است.

این نکته می تواند برای سایت هایی که بر روی موبایل ها و سیستم آنها به خوبی عمل نمی کنند بسیار تاثیر منفی داشته باشد و باعث شود رتبه آنها به شدت افت نماید. هوشمند شدن گوشی های موبایل و استفاده زیاد مردم از آنها به جای کامپیوتر سبب می شود تا در آینده ای بسیار نزدیک سایت هایی که بر روی موبایل ها ضعیف هستند از رده بندی گوگل خارج شوند.

هشدار امنیتی

در 24 جولای در سال 2018 گوگل آپدیت جدیدی برای الگوریتم خود در نظر گرفت. این آپدیت که در گوگل کروم صورت گرفته است به این صورت است که اگر یک سایت از پروتکلی امن یعنی ssl استفاده نکند گوگل آنها را به عنوان یک صفحه و سایت ناامن به کاربران و مخاطبان معرفی می نماید. این می تواند در بازدید از سایت بسیار تاثیرگذار باشد اما آنچه که باید در این مورد مد نظر داشته باشید این است که این اخطار تنها برای کاربرانی به نمایش در می آید که از آخرین ورژن گوگل کروم استفاده می کنند.

هوش مصنوعی در آخرین الگوریتم گوگل

شاید برای شما سوال شده باشد که در پردازش کردن نتایج، گوگل از چه روش و سیستمی کمک می گیرد. گوگل از یک هوش مصنوعی برخوردار است که در نتیجه جستجو و پردازش آنها از آن بهره می گیرد. این موضوع سبب می شود تا در پیدا کردن و نمایش نتایج احتمال خطا کمتر شود و نتایج واقعی به نمایش گذاشته شود. از دیگر مزیت های این هوش مصنوعی به کار رفته در گوگل می توان به امنیت بالای آن اشاره کرد. همچنین به علت مصنوعی بودن و البته پیچیدگی آن کسی نمی تواند آن را پیش بینی کند که این موضوع سبب محبوبیت آن برای گوگل در استفاده از این هوش مصنوعی شده است. جالب است بدانید که این هوش مصنوعی به صورت خودکار آپدیت و یا به روز رسانی می شود و در آخرین الگوریتم گوگل این نیز لحاظ می شود.

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

تاکنون هیچ کاربری از این پست تشکر نکرده است

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید