بهترین زبان های برنامه نویسی اندروید

شنبه 3 آذر 1397

در این متن به بررسی و معرفی زبان برنامه نویسی اندروید می پردازیم.شناخت ویژگی ها،مزیت ها و معایب انواع زبان برنامه نویسی اندروید در این متن صورت می گیرد.

 بهترین زبان های برنامه نویسی اندروید

برنامه نویسی برای سیستم عامل اندروید یکی از پر کاربرد ترین انواع برنامه نویسی می باشد. علت آن نیز استفاده ی زیاد و کارایی این سیستم عامل است؛ اما باید بدانید که کدام یک زبان های برنامه نویسی مناسب هستند. در این متن به زبان برنامه نویسی اندروید و بهترین آن ها می پردازیم و معرفی می کنیم.قابلیت های هر کدام و ویژگی های آن ها می تواند در این که کدام زبان برنامه نویسی را برای طراحی یک برنامه برای اندروید در نظر بگیرید  و کدام یک جزو بهترین زبان های برنامه نویسی اندروید می باشد،شما را راهنمایی می کند.

زبان برنامه نویسی اندروید

جاوا یک زبان برنامه نویسی اندروید محسوب می شود. در حقیقت این زبان برنامه نویسی رسمی اندروید بوده و توسط توسعه اندروید استودیو پشتیبانی می شود. یادگیری این زبان برنامه نویسی اندروید کمی سخت تر از دیگر زبان های برنامه نویسی می باشد. کاتلین نیز از دیگر زبان برنامه نویسی اندروید به حساب می آید. این زبان دومین زبان برنامه نویسی اندروید محسوب شده و قدمت جاوا را ندارد و یادگیری آن نیز کمی آسان تر است. و c++ نیز جزو زبان هایی محسوب می شوند که اندروید از آن ها پشتیبانی می کند. برای آن که بتوانید یک بازی برای اندروید و موبایل طراحی کنید این دو زبان بسیار مناسب هستند. زبان برنامه نویسی اندروید بیسیک بسیار قدیمی بوده اما با این وجود همچنان جزو زبان های برنامه نویسی اندروید به حساب می آید. کورونا برای ابزار های چند پلتفرمی مناسب است و از مزایای استفاده از این زبان برنامه نویسی اندروید استفاده از کتاب خانه ی محلی آن می باشد.

جاوا

همان طور که در قسمت قبل گفتیم جاوا یک زبان های برنامه نویسی اندروید محسوب می شود. برای آن که یک فرد بخواهد برنامه ای برای اندروید طراحی کند باید اندروید استودیو را دریافت و نصب نماید. این برنامه توسط گوگل معرفی شده است و کار را برای برنامه نویسان اندروید بسیار راحت تر کرده است. زبان برنامه نویسی جاوا برای هر نرم افزاری و هر پلت فرمی مناسب است اما کاربرد اصلی آن برای برنامه های تحت وب می باشد. این که جاوا می تواند در پلت فرم های متفاوت مورد استفاده قرار بگیرد آن است که دارای یک ماشین است که در هر سیستم عامل نصب می شود. دستگاه های دارای سیستم عامل اندروید نیز این ماشین را دارد و می توانند کد های زبان برنامه نویسی اندروید جاوا را تحلیل نمایند.

کاتلین

این زبان برنامه نویسی اندروید به تازگی به این لیست اضافه شده است و از جهت ماشین مجازی به جاوا شباهت دارد.این یعنی در هر پلت فرمی می تواند مورد استفاده واقع شود و این ماشین مجازی بر روی هر سیستم نصب می شود. از جمله ویژگی های این زبان برنامه نویسی اندروید سازگار بودن با زبان برنامه نویسی جاوا می باشد که این موضوع باعث شده است تا کاهش بازدهی ایجاد نشود؛ اما تفاوتی که این زبان برنامه نویسی اندروید با جاوا دارد این است که نیاز به کد نویسی در آن کمتر می باشد و همین این زبان را در یادگیری آسان تر کرده است. از دیگر ویژگی های این زبان برنامه نویسی اندروید می توان به قابلیت استفاده از اندروید استودیو در هنگام کد نویسی اشاره کرد.به طور کلی این زبان برنامه نویسی می تواند از گزینه های حرفه ای و مناسب برای شما و طراحی برنامه اندروید باشد.

c & c++

اندروید استودیو دو زبان سی و سی پلاس پلاس را تحت پشتیبانی قرار داده است و این بدان معنا ست که می توانید برنامه ای طراحی نمایید که مستقیم توسط دستگاه تفسیر و تحلیل شود. این موضوع باعث شده است تا بتوان کنترل بیشتر بر روی بخش های مختلف مانند حافظه داشت که این یک مزیت به حساب می آید. مزیت این ویژگی زمانی به طور کامل مشهود است که بخواهید یک برنامه سنگین طراحی نمایید. با این روش بازدهی برنامه نیز افزایش می یابد. علاوه بر این موضوع وجود کتاب خانه های زیاد نیز آن ها را به یکی از بهترین زبان برنامه نویسی اندروید تبدیل کرده است؛ اما اگر بخواهیم عیب های آن را بیان نماییم می توانیم به کم تر بودن انعطاف پذیری و باگ های آن اشاره کنیم.

سی شارپ

در حقیقت این زبان برنامه نویسی اندروید پیشرفته تر و کاربردی تر نسخه ی سی پلاس پلاس می باشد که توسط شرکت بزرگ و معروف مایکروسافت توسعه و پردازش داده شده است. شباهت آن را نمی توان به جاوا نادیده گرفت به طوری که بسیاری از افراد از این زبان برنامه نویسی اندروید به عنوان یک نسخه مدرن و ساده ی جاوا یاد می کنند. از مزیت های این زبان برنامه نویسی اندروید می توان به قدرت و قابلیت زباله روبی آن که به صورت اتوماتیک می باشد اشاره کرد. این موضوع تاثیر به سزایی در حافظه اصلی خواهد داشت. کسانی که با اپن سورس کمتر کار کرده اند و به طور معمول با پلت فرم ها سر و کار داشته اند این زبان سی شارپ بسیار گزینه ی مناسبی خواهد بود. از جمله قابلیت های این زبان برنامه نویسی آن است که با استفاده از آن می توانید تنها با چند خط کد یک بازی طراحی نمایید. این کار تنها در یک ساعت و زمانی بسیار کم امکان پذیر است.

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید